• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Checkar in idag med, och känslan är att våren kanske är här.
20210317_132642.jpg

20210317_133124.jpg

Tack, tycker själv att det blev en fullträff! Och precis som du säger är det ganska lätt att förstå henne. Är ju själv relativt ny inom klockintresset och för 1 år sedan hade jag tyckte att Ploprofen var skitful. Men här står jag nu med en ny favoritklocka😁

Det tycker jag är bland det bästa med forumet att man "utsätts" för så många olika tycken och smak så att man omprövar sina tidigare ståndpunkter. Exempelvis jag ville bara ha mekaniska klockor när jag gick med på KS men nu har jag svängt hel och köper nästan bara quartz :bag:

Det tycker jag är bland det bästa med forumet att man "utsätts" för så många olika tycken och smak så att man omprövar sina tidigare ståndpunkter. Exempelvis jag ville bara ha mekaniska klockor när jag gick med på KS men nu har jag svängt hel och köper nästan bara quartz :bag:
Kan bara hålla med dig! Blir inspirerad av alla andra medlemmar och det påverkar även ens egna preferenser😃 För egen del har det inneburit allt mindre klockor, även om Ploppen kanske inte klassas som liten😂 Quartz är ju grymt tycker jag, både behändigt och billigt!

Fränt, för mg är det exakt tvärtom! :) Inga Quartz längre....

Kan bara hålla med dig! Blir inspirerad av alla andra medlemmar och det påverkar även ens egna preferenser😃 För egen del har det inneburit allt mindre klockor, även om Ploppen kanske inte klassas som liten😂 Quartz är ju grymt tycker jag, både behändigt och billigt!

Jo samma här gällande storlekar, har 19cm handled men trivdes väldigt bra med min 36mm DJ. Provade en Oyster Perpetual på 34mm som tyvärr kände lite liten för min smak.

Fränt, för mg är det exakt tvärtom! :) Inga Quartz längre....

Pendeln svänger snabbt! Får se vad man gillar nästa OWGM :angel:

Dag 17 och OWGFAIL för min del :woot:
Jag får göra ett nytt försök nästa år.
Taskig tajming skyller jag på då min beställda dinka kom tidigare än beräknat.

Det jävliga är att jag inte ens skäms för mitt dåliga tålamod ( ännu ) och det är antagligen för att jag är så pass hög på känslan fortfarande

Be gentle läderlappen im only human och är inte bättre än min sämsta impulskontroll :eek:
3D47F112-D405-4559-9E9A-4AAD1E3AACA6.jpeg

Det jävliga är att jag inte ens skäms för mitt dåliga tålamod ( ännu ) och det är antagligen för att jag är så pass hög på känslan fortfarande

Be gentle läderlappen im only human och är inte bättre än min sämsta impulskontroll :eek:
062768A0-E108-4018-BACE-2A4136A87F1E.gif

@Staafen
854C734C-6D13-4D15-9DC0-29665B49E292.jpeg

Får gratulera till en riktigt fin klocka! Nya tag OWGM 2022😉

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp