• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Grattis! Men hur tänker du nu? Är det inte tillräckligt jobbigt som det är? :eek:
Jadu, ”inte alls” är nog svaret! Varför inte vänta tills efter Mars bara? Det undrar jag själv😂
Good luck! 😄
batman-thumbs-up-gif-4.gif
Haha jag som intalat mig själv att iår är året då jag ska ge igen efter förra årets Bat-slap😁 Men vi får väl se...

En Marsklocka?? Urk! Jag som aldrig ens ägt en månklocka..

Smutsigt att köra med grupptryck 😉 - en oväntad överraskning en löningsförmiddag.
Mår egentligen lite dåligt av tanken på att bara sporta en enda klocka under en hel månad. Det är liksom inte förenligt med mig. Särskilt inte mars månad med sina 31 dagar och dessutom inkluderandes min födelsedag. Jag har ju kommit att se det som min plikt gentemot mig själv att larva mig lite extra den dagen, vilket skulle kunna leda till fyra fem klockbyten. Vid min aktningsvärda medelålder firas man inte nämnvärt, så då rockar jag helt enkelt loss lite på egen hand som surrogat. Men vaf-n, jag är inte sämre än någon annan här hoppas jag, så visst; sign me up! Jag lär ju inte bli mer än offentligt pryglad och uthängd.

Men förresten, jag kanske tvingar dig köpa tillbaka klockan om jag ledsnar på den, så som du gjorde för ett år sedan @Berns

Offer: Nivada Antarctic Diver, inledningsvis på BoR-länk
28628721-548B-469D-9470-F07C970D13DF.jpeg

Börjar redan må avsevärt sämre, måste därför omgående byta klocka innan jag betalar något.

EED14A11-195F-4176-8AA7-AEE9C6FFD1C1.jpeg

Senast ändrad:
En Marsklocka?? Urk! Jag som aldrig ens ägt en månklocka..

Smutsigt att köra med grupptryck 😉 - en oväntad överraskning en löningsförmiddag.
Mår egentligen lite dåligt av tanken på att bara sporta en enda klocka under en hel månad. Det är liksom inte förenligt med mig. Särskilt inte mars månad med sina 31 dagar och dessutom inkluderandes min födelsedag. Jag har ju kommit att se det som min plikt gentemot mig själv att larva mig lite extra den dagen, vilket skulle kunna leda till fyra fem klockbyten. Vid min aktningsvärda medelålder firas man inte nämnvärt, så då rockar jag helt enkelt loss lite på egen hand som surrogat. Men vaf-n, jag är inte sämre än någon annan här hoppas jag, så visst; sign me up! Jag lär ju inte bli mer än offentligt pryglad och uthängd.

Men förresten, jag kanske tvingar dig köpa tillbaka klockan om jag ledsnar på den, så som du gjorde för ett år sedan @Berns

Offer: Nivada Antarctic Diver, inledningsvis på BoR-länk
28628721-548B-469D-9470-F07C970D13DF.jpeg

Börjar redan må avsevärt sämre, måste därför omgående byta klocka innan jag betalar något
Den förtjänar en till owgmarch. Jag köper mer än gärna tillbaka den 1 april ♥️

Okej, jag är också på. Det komme bli svårt... men kanske nyttigt!
Efter mycket velande bestod urvalet av följande: Omega megaquartz, Seiko SKX013, Vostok "Pamfibia", Glycine Combat sub och Hamilton Field mechanical.
För att klara mig en hel (lång!!) månad måste det nog vara automatiskt, så Omegan går bort. Kom fram till att jag nog vill ha datum, så Hamilton och Vostok föll bort. Till slut stod det mellan Seiko och Glycine. Svårt val. Glycinen passar dock till det mesta och att köra tvåton hela mars kan nog bli en utmaning så valet blir:
owg mars urval.jpg

Glycine combat sub GL0259!
Den lär byta band ofta...
owg glycine.jpg

Skärmavbild 2021-02-25 kl. 11.35.53.png

Senast ändrad:
Okok är väl dags.. vad ska man bära då? Panerai sub? Grusad TT sub? En smidig Nezumi mechaquartz chrono? En slitstark dykare på gummi ala Oris? Vardags Seiko beater? En passande Malm som även är huvudsponsor? Vill någon låna ut/sälja något annat galet? Vad passar bäst för en heeeel månad?? Hilfe

IMG_4756.jpeg

Ytterligare en "syning", men det återstår mins två! Självklart tilldelas en bonuspoäng om man byter handled på sitt klockbärande under OWG månad.
Vill säga, från höger till vänster eller från vänster till höger handled. //;););)

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp