• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Klarade mig inte ens hem från jobb innan mitt Fail var ett faktum 🤷🏻‍♂️ Men det var de värt - Det blå verkligen lyser i dagsljuset 👍🏻 #OWGMFAIL
7EE456C5-9E69-4627-A142-AA45570ADFC4.jpeg
AddText_03-23-11.36.31.jpg
 
Senast ändrad:

Jakob Häll

Cartier
Tror att för de flesta handlar det om känslan.
Dykaren är designad för ett ändamål.
Den har teknisk specifikation för ett ändamål.
Att sätta ett läderband på den är lite som att montera sidovagn på en MotoGP-cykel.
Helt plötsligt är illusionen om djupen borta.

För andra kanske det rör sig om rena designövertramp.
En Campbell soppburk mitt i ett Monetlandskap, eller romerska pelare inklämda längs fasaden på Det konglige bibliotek i KPH.

Inom designen dykare tycker inte jag läder passar in. Det förstör helheten. Det blir en konstig korsning som inte jag får ihop.

Men sen har du naturligtvis rätt och jag raljerar mest. Gillar man det så kör! Jag har svårt för Gerald Gentas designer också tex, så vad jag tycker är snyggt och inte är knappast ett facit.
Jo jag kan förstå det verkligen och såklart är det okej, inte det som stör mig. Ja raljerade också en del och snurrade runt min egen poäng. Vad jag stör mig på är inte att man tycker att vissa saker inte passar ihop, utan attityden som finns att de är rent av är "fel" och "så kan man inte ha". Ja menar vissa skämtar här om att de inte vågar lägga upp bilder på sina dykare med läder men ja tror att de inte är så långt från sanningen. Det stör mig! Att man är rädd att bli "påhoppad" för att man anser att nått är snyggt. Ja menar de allra flesta av oss använder klockan som en accessoar, som också kan visa tiden.
Jaja nu ska jag också sluta raljera, i den här tråden ska vi ha kul. Varit grinig hela dagen så de här fick bli min ventil 🤣 Blir ingen bild för nå ot men imorn blir de desto fler!
 

v0n

Patek
2-Faktor
Jo jag kan förstå det verkligen och såklart är det okej, inte det som stör mig. Ja raljerade också en del och snurrade runt min egen poäng. Vad jag stör mig på är inte att man tycker att vissa saker inte passar ihop, utan attityden som finns att de är rent av är "fel" och "så kan man inte ha". Ja menar vissa skämtar här om att de inte vågar lägga upp bilder på sina dykare med läder men ja tror att de inte är så långt från sanningen. Det stör mig! Att man är rädd att bli "påhoppad" för att man anser att nått är snyggt. Ja menar de allra flesta av oss använder klockan som en accessoar, som också kan visa tiden.
Jaja nu ska jag också sluta raljera, i den här tråden ska vi ha kul. Varit grinig hela dagen så de här fick bli min ventil 🤣 Blir ingen bild för nå ot men imorn blir de desto fler!
Tycker bara det låter skitjobbigt att gå runt och vara ängslig över vad andra tycker och tänker om ditten och datten.
Sen får såklart alla tycka som den vill men lägger personligen noll värdering i det...liksom du✌🏼
 

Lesa

Patek
2-Faktor
IMG_5673.jpeg

Godmorgon Tnr 240556. Nu jäk..., det börjar bli tidig morgonrutin. Säsong för banarbete börjar så "early birde" gäller igen för pensionären ! Ha,re // :pompus:
(När man ska hämta honung med ballong är det av yttersta vikt att man inte låter bina veta att man kommer.// Nalle Puh)
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Du verkar inte vara ensam 😆

Mer frekvent än vad de flesta erkänner 🙄
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Snackats mycket om läder (älskar hur den här tråden har egna ämnen som lever en stund och sen blossar något nytt upp) så jag föreslår LäderLördag: alla byter till läder på sin klocka.
Med denna gest visar vi vördnad för Läderlappens ömma hand efter alla slaps som han gett de som inte visat trohet till hans religion
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Jag skulle vilja påminna om auktionen som @Göteborgare har igång där alla pengar går till Min Stora dag. Den löper ut 25/3.

@MrGranberg har högsta budet på 1000kr.

Dessa kostar vanligtvis 199€.

20210223_142722-01.jpeg


Vi vill även passa på att tacka IFLW och @aleks för alla fina priser i veckotävlingarna, stort tack! 🙏🏼

Glöm inte att vi har rabattkoden OWGMARCH hela mars där vi får 15% på allt förutom winders och fodral.


IFLW-logo-500x501.jpg


2021_0319_01021700-01.jpeg


Detta dubbelställ lottas ut på fredag.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Jag skulle vilja påminna om auktionen som @Göteborgare har igång där alla pengar går till Min Stora dag. Den löper ut 25/3.

@MrGranberg har högsta budet på 1000kr.

Dessa kostar vanligtvis 199€.

20210223_142722-01.jpeg


Vi vill även passa på att tacka IFLW och @aleks för alla fina priser i veckotävlingarna, stort tack! 🙏🏼

Glöm inte att vi har rabattkoden OWGMARCH hela mars där vi får 15% på allt förutom winders och fodral.


IFLW-logo-500x501.jpg


2021_0319_01021700-01.jpeg


Detta dubbelställ lottas ut på fredag.
Har provat koden vid några tillfällen men inte fått det att fungera @aleks
Någon annan som lyckats?
Screenshot_20210324-073743_Chrome.jpg
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp