• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Vinterdykarn

KS Explorers Club
Inte nu väll när du är såpass nära.
Jag är normalt sett bra på att tyda signaler men när det ser ut så här vet jag inte vad jag ska tro....😂
1616526818275.gif
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Är det Days Of Our Lives? Har inte sett den, jag råkade bara snubbla över gifen. Tyckte att den passade @Derix bra (förlåd mig zåå mücket müzfarbror, durch, für gegen, ohne, uns)​
Ja det är det. Våra bästa år på svenska (så skevt att married, with children heter "Våra värsta år")

Tur att man inte är nörd nog att veta att den blonda karaktären på gifen är Sami. Tur att jag inte vet sånt. Skolkade aldrig från skolan för att inte missa ett avsnitt.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Men på rikt angående läder på dykare. Hur många av oss köper en dykare för att dyka med? Vissa men inte många. Dom flesta badar ju inte ens med dykarn utan köper en för att man tycker de är snygga. Visst man kan tycka att de inte passar rent estetiskt men argumentet att de är "fel" och så vidare tycker ja bara är fånigt. Så att man har på läder om man tycker de är snyggt känns som en självklarhet. Har haft det ibland på min certina och tycker de är rätt stiligt. Föredrar dock andra band på lång sikt.
#tröttåtjurig
Tror att för de flesta handlar det om känslan.
Dykaren är designad för ett ändamål.
Den har teknisk specifikation för ett ändamål.
Att sätta ett läderband på den är lite som att montera sidovagn på en MotoGP-cykel.
Helt plötsligt är illusionen om djupen borta.

För andra kanske det rör sig om rena designövertramp.
En Campbell soppburk mitt i ett Monetlandskap, eller romerska pelare inklämda längs fasaden på Det konglige bibliotek i KPH.

Inom designen dykare tycker inte jag läder passar in. Det förstör helheten. Det blir en konstig korsning som inte jag får ihop.

Men sen har du naturligtvis rätt och jag raljerar mest. Gillar man det så kör! Jag har svårt för Gerald Gentas designer också tex, så vad jag tycker är snyggt och inte är knappast ett facit.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Tror att för de flesta handlar det om känslan.
Dykaren är designad för ett ändamål.
Den har teknisk specifikation för ett ändamål.
Att sätta ett läderband på den är lite som att montera sidovagn på en MotoGP-cykel.
Helt plötsligt är illusionen om djupen borta.

För andra kanske det rör sig om rena designövertramp.
En Campbell soppburk mitt i ett Monetlandskap, eller romerska pelare inklämda längs fasaden på Det konglige bibliotek i KPH.

Inom designen dykare tycker inte jag läder passar in. Det förstör helheten. Det blir en konstig korsning som inte jag får ihop.

Men sen har du naturligtvis rätt och jag raljerar mest. Gillar man det så kör! Jag har svårt för Gerald Gentas designer också tex, så vad jag tycker är snyggt och inte är knappast ett facit.
Håller fullständigt med. Lika som man inte kör isofrane gummi på en patek calatrava, det bara passar inte.

Edit: Man kan också bara skita i vad en surgubbe som jag säger och ha vad man vill 😂
 
Senast ändrad:

Burnman

Audemars
2-Faktor
Samma lunch varje dag... varför bryta rutin liksom.
4B6B8DB6-2675-496C-B043-0D2E3658A51B.jpeg
Nää, fullt förståeligt. Det ser ju så otroligt gott ut...
Jobbigare har nog OWGMarch varit.. Lite otippat blev det köp av min absoluta dröm-klocka!! Så får jag inte använda den.. 1 April känns långt bort just nu
E17F890B-BC86-4A20-9F23-1BC8580E4FB6.jpeg
Förstår inte vad du menar?? Är det någon form av kuggfråga?!? Drömklockan sitter ju på armen!?! Sen skymtar även en rolex i bakgrunden.
 

Mr.Johansson

Cartier
2-Faktor
Kan erkänna att jag har kört lädernato på min Seiko. Funkade faktiskt bra...

#skämskudde
Du verkar inte vara ensam 😆

 
  • Like
Reactions: NMO
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp