• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Känner ni doften? Doften av klockbyte. In i kaklet nu kamrater! 👊🏼
62C6B73A-1882-423E-86B2-C111023270B1.jpeg
Lite nyfiken på Alpinisten och även Seikos nyheter i allmänhet. Läste något om att Alpinisten har kompass. Är jag lurad eller är det sant och i så fall hur funkar det? En klocka du kan rekommendera om du försöker åsidosätta läget med OWGM som gör att man kan spy åt sin klocka?

Lite nyfiken på Alpinisten och även Seikos nyheter i allmänhet. Läste något om att Alpinisten har kompass. Är jag lurad eller är det sant och i så fall hur funkar det? En klocka du kan rekommendera om du försöker åsidosätta läget med OWGM som gör att man kan spy åt sin klocka?
Det stämmer, eller, den fungerar som en manuell kompass lätt förklarat och vilket egentligen alla analoga klockor med timvisare gör. Alpinisten underlättar avläsningen av väderstrecken.
Kika på hur här:

Alpinisten har stått sig bra som OWG-material om jag ska vara ärlig. Den gör sig sjukt bra på allehanda band, dock mindre bra på gummi och rally i min mening. I övrigt tickar den i princip alla mina boxar som; tool, storlek, glas, bandbredd, utseende osv. Länk är mitt favoritval till många klockor och kvalitén på den som följer med är förvånansvärt bra för pengen. Så ja, klar rekomendation.

Nå omröstning blire inte! Men kom med förslag! 😁 Tänkte först att man skulle skjuta upp skiten i en raket, men sånna får man ju inte smälla hur som helst längre..
Andra tankar är: motorsåg, elda upp, hamra sönder i ilska, backa över med bilen. Funderade om man skulle ge den till hunden, men de är nog lite farligt...
Spotta ur er idéer så tar ja den bästa!
Har inte läst alla idéer ännu men det här skulle jag ha gjort!

1. Ta en potatisskalare och skär långsamt bort yttersta plasten
2. Sätt klockan I ett skruvstäd och dra åt, inte så den går sönder utan bara så det knakar
3. Ta en gasbrännare och lek lite över boetten, långsammare och långsammare till den smälter så smått
4. Ta en smal borr och borra bort locket så innandömet blottas.
5. Slit bort oviktiga delar OBS! Viktigt att den fortfarande fungerar.
6. Sätt den under en hydraulisk press inställd på säg 4 timmar, då den långsamt förs ned och krossar det som är kvar.
7. Blanda klockpulvret med flashpowder och smäll upp i en stor KNALL!!!!!!!!!!!!!!!!
20210329_155538.gif

2. Sätt klockan I ett skruvstäd och dra åt, inte så den går sönder utan bara så det knakar
3. Ta en gasbrännare och lek lite över boetten, långsammare och långsammare till den smälter så smått
6. Sätt den under en hydraulisk press inställd på säg 4 timmar, då den långsamt förs ned och krossar det som är kvar.
7. Blanda klockpulvret med flashpowder och smäll upp i en stor KNALL!!!!!!!!!!!!!!!!
20210329_155538.gif
Nä, usch förresten, litet nåd får du nog ändå visa. Fick nästan ångest när jag läste mitt egna inlägg😅😂

20210329_155538.gif
Nä, usch förresten, litet nåd får du nog ändå visa. Fick nästan ångest när jag läste mitt egna inlägg😅😂
Hahahah! Ja de var inte en nådig planering. Men du kan vara lugn, klockan kommer få ett någorlunda värdigt avsked ;)

Jag tycker att du sparar klockan till nästa månadsskifte och låter den förgås i lågorna på en Valborgsmässoeld. Möjligtvis en egen ordnad sådan i lagom storlek så att det hela kan fotodokumenteras. Tänk häxbål, men ersätt den stackars oskyldigt utpekade kvinnan med din Musseklocka. Jag utgår från att det är originalarmbandet som följer med klockan in i det sista, inte de som skänktes till dig från undertecknad och @Staafen. Dom banden kan du ju använda till nästa års OWG-klocka om du bara skaffar en med rätt luggvidd.

711px-Witch-scene4.JPG
In Göteborg we have something called "påskebrasa"

Checkar in från pannrummet/hemmagymmet.

PXL_20210329_143947515.jpg

20210329_155538.gif

Kan man inte spara Musse som backup klocka? Typ om någons klocka går sönder under owgm 2022 så kan de bära Musse resten av tiden och ändå vara med 😶

Herregud. Kan bara föreställa mig svetten och hudutslagen efter ett träningspass. 😂

P.S. Vänligen notera att jag låter bli att kommentera estetiken och utseendet. Varför? Jo, för att ord kan ej beskriva de mardrömmar som kommer hemsöka mig om jag får för mig att testa.👻
Ja herregud vilken pina! Jag har svårt med löparvästar under längre tid så en klocka på bund är nog rena döden!

Intet ont anande, för exakt ett år, ca 3000 inlägg och 40 inköpta G-shock sen, gick man med här på KS. 😁
Det är fan värt en kladdkaka DeLuxe!
Klockan är den allt spårade ur med😍
IMG_20210329_172605.jpg

Kakan är snart uppmumsad men GW-Bn får vackert vänte ett par dagar till innan den får armtid igen😀

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp