• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fick lov att testa min Railmaster på länk, men behöver input från er... Länk eller NATO?
20210329_130335.jpg
20210329_120008.jpg

EDIT: Kan för övrigt nämna att båda NATO-bandet och länken är från sponsorn tidochting.se
Får man säga läder :). Annars länk. Tycker länken passar bra för att vara eftermarknads.

Personligen hade jag tagit länk all dagar i veckan! Eller varför inte läder😉
Håller med dig! Har ett grått läderband som passar grymt och det var det bandet jag inledde OWG med, men skulle ju kunna skaffa något finare läder inför framtiden! :cool: Allra helst skulle jag nog vilja inhandla en original Omega-länk från 1959 framöver, men dom snubblar man inte på varje dag hehe:(

Får man säga läder :). Annars länk. Tycker länken passar bra för att vara eftermarknads.
Läder får man säga, för det är grymt snyggt :D Skall bara försöka hitta ett som passar ännu bättre än det gråa jag påbörjade OWG med. Tål att nämnas att jag fick modifiera ändlänkarna litegrann med en fil för att få den att passa bra!

Nå omröstning blire inte! Men kom med förslag! 😁 Tänkte först att man skulle skjuta upp skiten i en raket, men sånna får man ju inte smälla hur som helst längre..
Andra tankar är: motorsåg, elda upp, hamra sönder i ilska, backa över med bilen. Funderade om man skulle ge den till hunden, men de är nog lite farligt...
Spotta ur er idéer så tar ja den bästa!

Jag tycker att du sparar klockan till nästa månadsskifte och låter den förgås i lågorna på en Valborgsmässoeld. Möjligtvis en egen ordnad sådan i lagom storlek så att det hela kan fotodokumenteras. Tänk häxbål, men ersätt den stackars oskyldigt utpekade kvinnan med din Musseklocka. Jag utgår från att det är originalarmbandet som följer med klockan in i det sista, inte de som skänktes till dig från undertecknad och @Staafen. Dom banden kan du ju använda till nästa års OWG-klocka om du bara skaffar en med rätt luggvidd.

711px-Witch-scene4.JPG

Senast ändrad:
Gummibund alternativt ett nylonbund kanske skulle sitta fint? Går nog att fixa en custom som låter dig köra pulsmätning samtidigt.
Herregud. Kan bara föreställa mig svetten och hudutslagen efter ett träningspass. 😂

P.S. Vänligen notera att jag låter bli att kommentera estetiken och utseendet. Varför? Jo, för att ord kan ej beskriva de mardrömmar som kommer hemsöka mig om jag får för mig att testa.👻

Kör en korrekt incheck från hemmakontoret. Fick igår, söndag, ett samtal från grabbens skola där de informerade att de stänger skolan minst en vecka framåt. Så det var bara åka in till kontoret igår och samla ihop arbete för en veckas hemmajobb. Inte fel egentligen. Glider runt i trasig t-shirt och skitiga mjukisbrallor, som en riktigt alfa-hanne. Sitter däremot som en pinne i skit här vid köksbordet. Börjar kännas i ryggen.
1F69A397-2ACF-4B24-8E8C-C51D360E9553.jpeg

Jag tycker att du sparar klockan till nästa månadsskifte och låter den förgås i lågorna på en Valborgsmässoeld. Möjligtvis en egen ordnad sådan i lagom storlek så att det hela kan fotodokumenteras. Tänk häxbål, men ersätt den stackars oskyldigt utpekade kvinnan med din Musseklocka. Jag utgår från att det är originalarmbandet som följer med klockan in i det sista, inte de som skänktes till dig från undertecknad och @Staafen. Dom banden kan du ju använda till nästa års OWG-klocka om du bara skaffar en med rätt luggbredd.

711px-Witch-scene4.JPG
Då ska ja alltså leva med den här styggelsen i min närhet i en månad till??? Näää! Men ett hederligt bål kan vi nog alltid fixa! :D
Först mörbulta den med en slägga/hammare/yxa sen ett riktigt klockbål!

53lcdl.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp