• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

erdeljan

Cartier
2-Faktor
Jag hade faktiskt inte tänkt att delta i år. Min tanke var att jag kunde bidra ändå och inte vara med på "riktigt". Har för många klockor som jag inte kan låta bli...
Men så blev jag kontaktad av en medlem som hade en intressant idé. Han erbjöd sig att sponsra med en klocka som han byggt ihop själv och starta en insamling, bara jag tog på mig att bära den i en månad och ansvara för det ekonomiska.
Årets välgörenhetsorganisation ligger även honom varmt om hjärtat, då hans mellanson Otis fått ta del av Min Stora Dag pga hans hjärttillstånd.
Grundtanken var att medlemmar som inte själva ville ställa upp i OWGM kunde vara med och bidra på detta vis.
Så OM jag klarar det, vinner jag en kool klocka och får dessutom vara med och bidra till en fin sak. Det kan jag bara inte tacka nej till.

Tack @Von för att du drog igång detta! 🙏🏻

Summan jag bidrar med kommer från medlemmar som mest hänger i "Stora tråden om mikromärken och andra "affordables".
Tack så hemskt mycket för bidragen, ni vet vilka ni är ❤️

❤️ Ska även tillägga att @Jockinho hängde på det hela och skulle sälja en klocka, varpå hela summan skulle doneras till Min Stora Dag, om jag klarade hela Mars.
Men klockan såldes och pengarna (1500kr!) har redan swishats, så nu får jag verkligen se till att klara det 😬

Klockan jag ska bära under OWGM är denna. Som vi valt att kalla VONSTOK K-28 RATNIK 😍
IMG_20210228_114603.jpg
Screenshot_20210228_115723.jpg
Hatten av!
 

v0n

Patek
2-Faktor
Jag hade faktiskt inte tänkt att delta i år. Min tanke var att jag kunde bidra ändå och inte vara med på "riktigt". Har för många klockor som jag inte kan låta bli...
Men så blev jag kontaktad av en medlem som hade en intressant idé. Han erbjöd sig att sponsra med en klocka som han byggt ihop själv och starta en insamling, bara jag tog på mig att bära den i en månad och ansvara för det ekonomiska.
Årets välgörenhetsorganisation ligger även honom varmt om hjärtat, då hans mellanson Otis fått ta del av Min Stora Dag pga hans hjärttillstånd.
Grundtanken var att medlemmar som inte själva ville ställa upp i OWGM kunde vara med och bidra på detta vis.
Så OM jag klarar det, vinner jag en kool klocka och får dessutom vara med och bidra till en fin sak. Det kan jag bara inte tacka nej till.

Tack @Von för att du drog igång detta! 🙏🏻

Summan jag bidrar med kommer från medlemmar som mest hänger i "Stora tråden om mikromärken och andra "affordables".
Tack så hemskt mycket för bidragen, ni vet vilka ni är ❤️

❤️ Ska även tillägga att @Jockinho hängde på det hela och skulle sälja en klocka, varpå hela summan skulle doneras till Min Stora Dag, om jag klarade hela Mars.
Men klockan såldes och pengarna (1500kr!) har redan swishats, så nu får jag verkligen se till att klara det 😬

Klockan jag ska bära under OWGM är denna. Som vi valt att kalla VONSTOK K-28 RATNIK 😍
IMG_20210228_114603.jpg
Screenshot_20210228_115723.jpg
Kör så det ryker bara! Om du inte fixar det här nu så är det många som står redo med facklor och högafflar, den saken är klar ❤️❤️❤️
 

Brolle89

Omega
Tycker att vi ska starta en kollektiv insamligt för att köpa denna klocka, känns som ett värdigt straff att behöva bära ända till nästa OWGM för den som först "åker ur" 😅😂🦇
 

Bilagor

  • Screenshot_20210228-124900_Facebook.jpg
    Screenshot_20210228-124900_Facebook.jpg
    167.7 KB · Visningar: 11
  • Screenshot_20210228-124835_Facebook.jpg
    Screenshot_20210228-124835_Facebook.jpg
    104.1 KB · Visningar: 14
  • Screenshot_20210228-124757_Facebook.jpg
    Screenshot_20210228-124757_Facebook.jpg
    89.6 KB · Visningar: 31

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Japp, med risk för att låta som en snuskgubbe;
Det är som ett äktenskap. Hålla i en annan i handen är ok, men inte sätta på.
Olika riktnummer gäller inte längre....?
Gullar lite med gänget och överväger seriöst men får verkligen ångest av bara tanken....
20210228_125518.jpg

Och det kommer hem två nya i nästa vecka.
Och ska till en gammal klockhandlare för att hämta ett reseur jag köpt. Ska man vara inne i en butik fylld av gamla klockor men inte prova...?

Vetefan asså....
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Behöver input här! Såklart är resonemanget helt hypotetiskt, frågar åt en kompis. Om man av oklar anledning ska bära någon sorts Swatch-klocka som @Staafen högtidligt överräckt men som saknar fungerande kronograf eller ens går (troligtvis behövs batteribyte). Vad gör man då?
Får man ha en annan klocka på sig tills den är fixad? Ska man gå utan klocka tills den är fixad? Ska man ha en trasig klocka på sig tills den är fixad? Eller ska man helt enkelt köra en annan klocka?

Frågar som sagt åt en kompis, klockan på bilden nedan är troligtvis en annan klocka än den som beskrivs ovan.

C85A43DF-D003-4056-986E-BF76E2DBFAC9.jpeg

“I don't wear a Tank watch trasig plastklocka to tell the time. Actually I never even wind it. I wear a Tank trasig plastklocka because it is the watch to wear!”
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag hade faktiskt inte tänkt att delta i år. Min tanke var att jag kunde bidra ändå och inte vara med på "riktigt". Har för många klockor som jag inte kan låta bli...
Men så blev jag kontaktad av en medlem som hade en intressant idé. Han erbjöd sig att sponsra med en klocka som han byggt ihop själv och starta en insamling, bara jag tog på mig att bära den i en månad och ansvara för det ekonomiska.
Årets välgörenhetsorganisation ligger även honom varmt om hjärtat, då hans mellanson Otis fått ta del av Min Stora Dag pga hans hjärttillstånd.
Grundtanken var att medlemmar som inte själva ville ställa upp i OWGM kunde vara med och bidra på detta vis.
Så OM jag klarar det, vinner jag en kool klocka och får dessutom vara med och bidra till en fin sak. Det kan jag bara inte tacka nej till.

Tack @Von för att du drog igång detta! 🙏🏻

Summan jag bidrar med kommer från medlemmar som mest hänger i "Stora tråden om mikromärken och andra "affordables".
Tack så hemskt mycket för bidragen, ni vet vilka ni är ❤️

❤️ Ska även tillägga att @Jockinho hängde på det hela och skulle sälja en klocka, varpå hela summan skulle doneras till Min Stora Dag, om jag klarade hela Mars.
Men klockan såldes och pengarna (1500kr!) har redan swishats, så nu får jag verkligen se till att klara det 😬

Klockan jag ska bära under OWGM är denna. Som vi valt att kalla VONSTOK K-28 RATNIK 😍
IMG_20210228_114603.jpg
Screenshot_20210228_115723.jpg

vet du klarar det! Grym klocka @Von fixat med 😎

Mer orolig för mig själv men ska nog gå 🙈
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp