• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

TeQu

Omega
24E9101B-EB51-4B0B-A684-E0ACD47CC124.jpeg

Nu är jag redo för owgmarch 🙈
 
Låter som en bra plan med OWGM! Ett tydligt mål kan ju vara något bra att ha, då ska nog inte en LHD vara helt omöjlig. Har själv haft en, riktigt fin dykare, dock flippades den snabbt då jag hellre vill ha den blå🙄 För pengen är det nog svårt att hitta en bättre dykare/tool-watch i min mening!
40C6B0D3-2D59-4A91-B067-4E6C1ED234B2.jpeg
Helt crazy - jag kör också LHD och skulle säga att det är en av de mest underskattade klockorna som finns. Lågmäld, toolig som attan och lite "right of center". Gillar den skarpt... Sen hajar jag inte hur Ni kan gå OWG, men det är kanske för att jag inte kommit dit i livet ännu... Lycka till i Era OWG-projekt. Själv går jag i väntas tider på flera fantastiska pjäser - 2021 kan bli ett helt knasigt år om allt går som det ska :).

IMG_6367.jpg
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Hittade till slut en klocka som uppfyllde den kravlista jag ställt samman för att ta mig an och delta i utmaningen OWG March. Vill ju heller inte ställa till det för @Back som annars tvingats gå med fotboja under återstoden av 2021. Jag uppskattar också valet av den välgörenhetsaktion, Min Stora Dag, som valdes för OWG March i år. Vi (Försvarsmakten) har deltagit i aktiviteter för barn tillsammans med Min Stora Dag och under föregående år var Helikopterflottiljen med och flög Anton som drabbats av ögoncancer. Han hämtades upp på Gärdet i Stockholm för en mycket uppskattat flygtur över Stockholms skärgård. Att se glädjen hos drabbade barn och deras anhöriga som under en dag får vara med om något häftigt är stort och värmer.

MSD.jpg


Problemet med mental ohälsa är också något viktigt att ta sig an. Det finns mitt ibland oss och kan egentligen drabba vem som helst under vissa förutsättningar. Jag har själv kollegor som har mått dåligt efter att ha varit iväg på insats och en utländsk kollega och god vän som dessvärre ändade sitt liv efter en mörk period. Jag stöttar därför också Tidssonens insamling till "Mental Helse" och ser inte OWG March som en kamp mellan Sverige och Norge, snarare en utökad möjlighet att bidra till något gott. För säkerhets skull har jag donerat samma summa till de båda insamlingarna så att mitt bidrag inte påverkar totalställningen för den som är tävlingsinriktad. När det gäller regelverket för OWG March följer jag dock de svenska, strängare reglerna.

Vad blir det för klocka som jag skall bära i mars då? Den som uppfyllde kravspecifikationen om att vara något jag inte haft eller burit tidigare, vara högst 40mm i diameter, mekanisk och handuppdragen, funka i alla sammanhang och inte kosta mer än 10K? Jo, en sån här:


Let the games begin!
Fotbojan hade jag förträngt
EFFCB282-B91B-455B-A191-C63B582704DA.gif
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Lyssnar på senaste programmet av Urbildnigsradion nu. Har helt missat att det kommer arrangeras en Min Stora Dag-dag med Malm Watches som arrangör. Så jäkla fint så att man blir tårögd. Klocksnack från sin allra, allra bästa sida 😢:heart:

Kanske också att fler än jag har missat veckotävlingarna och de priser som är skänka från diverse sponsorer som Malm Watches, @Denke, @aleks från IFLW, @tidochting.se med flera. Hoppas på bra tryck till insamlingen i samband med tävlingarna.




 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Nu kör vi! Det får bli en Zenith El Primero 06.0062.400 (råkade skriva 490 när jag jag donerade 😱) en månad framöver! Hoppas på mycket sol för där trivs både den och jag bäst😊 Ja, jag ska rätta till datumet! Tack för initiativet 🤛
A47346C6-96E7-4CCB-84CD-7417526CC81E.jpeg
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp