Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
+1Lätt citizen. Sinnen är för enkelt
Sinnen - Den är så vacker att den hjälper oss andra genom mars.Kandidaterna.
Sinn 103St C - ska ner till Frankfurt på service och lär inte vara tillbaka innan hösten. Strapmonster.
Citizen Cosmotron - vid förra batteribytet låg den så länge att när jag väl skulle använda den var batteriet slut igen. Har tropicet som sitter på plus originallänken.
Ska vi säga att först till 5 röster vinner
CitizenKandidaterna.
Sinn 103St C - ska ner till Frankfurt på service och lär inte vara tillbaka innan hösten. Strapmonster.
Citizen Cosmotron - vid förra batteribytet låg den så länge att när jag väl skulle använda den var batteriet slut igen. Har tropicet som sitter på plus originallänken.
Ska vi säga att först till 5 röster vinner
Gå med trasig såklart!!!Behöver input här! Såklart är resonemanget helt hypotetiskt, frågar åt en kompis. Om man av oklar anledning ska bära någon sorts Swatch-klocka som @Staafen högtidligt överräckt men som saknar fungerande kronograf eller ens går (troligtvis behövs batteribyte). Vad gör man då?
Får man ha en annan klocka på sig tills den är fixad? Ska man gå utan klocka tills den är fixad? Ska man ha en trasig klocka på sig tills den är fixad? Eller ska man helt enkelt köra en annan klocka?
Frågar som sagt åt en kompis, klockan på bilden nedan är troligtvis en annan klocka än den som beskrivs ovan.
Jag kan springa över med ett batteri till dig! Annars skulle jag säga utan tills dess att det är bytt. Det finns iofs en risk här, tänk om den självdött sedan jag använde den senast?Behöver input här! Såklart är resonemanget helt hypotetiskt, frågar åt en kompis. Om man av oklar anledning ska bära någon sorts Swatch-klocka som @Staafen högtidligt överräckt men som saknar fungerande kronograf eller ens går (troligtvis behövs batteribyte). Vad gör man då?
Får man ha en annan klocka på sig tills den är fixad? Ska man gå utan klocka tills den är fixad? Ska man ha en trasig klocka på sig tills den är fixad? Eller ska man helt enkelt köra en annan klocka?
Frågar som sagt åt en kompis, klockan på bilden nedan är troligtvis en annan klocka än den som beskrivs ovan.
Skulle säga utan klocka tills batteriet är bytt. Visar det sig att det är något annat fel på den och den inte går igång efter batteribyte så kan vi väl göra ett undantag och be @Staafen välja en ny klocka åt digBehöver input här! Såklart är resonemanget helt hypotetiskt, frågar åt en kompis. Om man av oklar anledning ska bära någon sorts Swatch-klocka som @Staafen högtidligt överräckt men som saknar fungerande kronograf eller ens går (troligtvis behövs batteribyte). Vad gör man då?
Behöver input här! Såklart är resonemanget helt hypotetiskt, frågar åt en kompis. Om man av oklar anledning ska bära någon sorts Swatch-klocka som @Staafen högtidligt överräckt men som saknar fungerande kronograf eller ens går (troligtvis behövs batteribyte). Vad gör man då?
Den fungerade för någon månad sedan så jag tror att det är batteriet men man vet ju aldrig med en Swatch från tidigt 90-tal. Det pinsamma är att jag inte ens märkte att den stod still innan jag lämnade över den i bästa sändningstid.Skulle säga utan klocka tills batteriet är bytt. Visar det sig att det är något annat fel på den och den inte går igång efter batteribyte så kan vi väl göra ett undantag och be @Staafen välja en ny klocka åt dig
Jag misstänker sabotageDen fungerade för någon månad sedan så jag tror att det är batteriet men man vet ju aldrig med en Swatch från tidigt 90-tal.
Det verkar som även den klockan jag lämnade över till @Staafen också har havererat. Jag tycker ni ska ta andra klockor och fokusera på att vara med i utmaningen istället för att hoppas på urmakare och postnord.Behöver input här! Såklart är resonemanget helt hypotetiskt, frågar åt en kompis. Om man av oklar anledning ska bära någon sorts Swatch-klocka som @Staafen högtidligt överräckt men som saknar fungerande kronograf eller ens går (troligtvis behövs batteribyte). Vad gör man då?
Japp, med risk för att låta som en snuskgubbe;Får man hålla andra klockor i handen om de ej är på handleden?
Ja, men det är inte att rekommendera....tänk på frestelsen, frestelsen!Får man hålla andra klockor i handen om de ej är på handleden?
Haha klockrent, fick jag mig ett redigt morgonskrattJapp, med risk för att låta som en snuskgubbe;
Det är som ett äktenskap. Hålla i en annan i handen är ok, men inte sätta på.
Det verkar som även den klockan jag lämnade över till @Staafen också har havererat. Jag tycker ni ska ta andra klockor och fokusera på att vara med i utmaningen istället för att hoppas på urmakare och postnord.
Jag nominerar följande;
@Staafen - Pre Bond Seamaster
@Denke - Glycin Half hunter (alternativt KS 36mm)
Själv kör jag appen Time!Jag kommer nog köra business as usual med några byten under dagen. Inför 12 slaget kommer jag ha ställt OWG-klockan och högtidligt trycka in kronan exakt vid midnatt. Är fröken ur bästa referenstiden?
Ja, KS passar ju perfekt.