• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2022

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Dag 31 - Ses nästa år då ska jag köra nått svårare! 👀🍻🥳

D2AAA353-D754-434F-B45A-08686712D0EB.jpeg
A776BE7B-DE9C-4611-812B-E8EF6A3E4D38.jpeg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Stort TACK för den här gången, oerhört kul att få joina OWGM, kommer att hänga med så länge denna happening kommer att finnas här på Klocksnack! Extra TACK till @Berns och @Staafen , @Back samt alla ni andra som hjälpt till med denna tråd.

Även ett stort TACK till alla förteg, privatpersoner som sponsrat med dom fina priserna. Sist men inte minst hatten av till alla som varit med och bidragit med pengar till Maskrosbarn, helt sjukt att vi dubblade pengarna än vad vi satte målet till!

Som sagt var, tack för denna gången och på återseende nästa år mina vänner, en sak att ta med sig på vägen! Bara för att OWGM är slut, så innebär det inte att det är mindre viktigt att skänka en tia eller två då och då!

Mvh // Affe
 
Senast ändrad:

Back

Vacheron
2-Faktor
OCH ..... Ett ytterligare litet pris till allas vår Batman @Back 😁

Med motiveringen:
För sina örfilande insatser i årets OWG så tilldelas Back-man ett alldeles eget OWG-band som torde matcha hans fina skinnhandske som slappat upp failarna tillsammans med härligt fyndiga kommentarer.
Stort tack för din insats att ge dom en lusing när deras svaga sida tog över.

Ett eget OWG-band
OWGband.jpg
Tackar så mycket!

Det har varit en ära att få vara nära så många fina kinder. Samtidigt så ska failarna förstå att det även är en ära för dem att få känna Batmans läder mot sin hud.

Till nästa år; och kom ihåg BATMAN VAKAR ÖVER ER
804210AB-A5F4-4629-AC3C-DA998339AF98.gif
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Stort TACK för den här gången, oerhört kul att få joina OWGM, kommer att hänga med så länge denna happening kommer att finnas här på Klocksnack! Extra TACK till @Berns och @Staafen , @Back samt andra som hjälpt till med denna tråd.

Även ett stort TACK till alla som sponsrat med dom fina priserna. Sist men inte minst hatten av till alla som varit med och bidragit med pengar till Maskrosbarn, helt sjukt att vi dubblade pengarna än vad vi satte målet till!

Tack för denna gången och på återseende nästa år mina vänner, en sak att ta med sig på vägen! Bara för att OWGM är slut, så innebär det inte att det är lika viktigt att skänka en tia eller två då och då!

Mvh // Affe
Riktigt roligt att ha dig med @Affe! ❤
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Enormt stort tack till @Back @Berns och en pensionerad @Staafen för grymt jobb.
Som @Affe nämner är det sjukt kul att målet resulterade i det dubbla. Som förstaårs deltagare var det vansinnigt roligt att vara med. Även ett stort tack till alla sköna diksussioner i denna och loser tråden (dit jag själv skickade mig själv den 17:e 😳). Det är med stämningen i dessa trådarna som man önskar fanns i KS hela tiden.
Vansinnigt roligt och på återseende nästa år!
 

Magnetize

Cartier
2-Faktor

Danne.l

Rolex
2-Faktor
Nu har det delats ut lite extrapriser av den hemliga juryn :D

Här är våra vinnare:

Årets fotograf: Klockställ av rstattin
@Flecktarn

Jag tror vi alla mer eller mindre tröttnat på att ta wrist shots på samma klocka varje dag en hel månad i streck. Det finns dock en deltagare som speciellt berikat tråden och instagram med inspirerande, annorlunda och framförallt jäkligt snygga klockfoton, dessutom på samma klocka varje dag hela mars. Priset för årets fotograf går till Flecktarn!
OWGklockställ.JPG



Årets vintage: Bulova
@marconimotet
OWGBulova.JPG

Hur många av oss har inte önskat vi valt en annan klocka att spendera varje dag i mars med? En deltagare har dock träffat helt rätt i sitt val och vi tror inte han ångrat sig. Det rör sig om en grymt fin vintagepjäs, så fin så den faktiskt ser ut som en sprillans ny klocka. Priset för årets vintage går till marconimotet och hans Paul Newman Nivada! Marconimotet har förövrigt också forumets finaste Nivadasamling"


Årets nykomling: Söner klocka
@bag
OWGSöner.JPG


Nykomling på KS som kastar sig in i hetluften med kommentarer och GIFar till höger och vänster.
Bra eller dåligt kan diskuteras, men att matcha klockband med kalsingar var ett nytt drag som inte skådats i tråden innan. Hans GUL har fått smaka band på löpande band.
Bag har kört sitt race som gett mycket skratt och galenskap.
Just sånt som behövs under en prövning som OWGM.
Välkommen in i KS-gemenskapen.


Årets "Spirit of OWG"/Veteran: Andoandoando-klocka
@Fliegerchronograph🚁
OWGAndoandoando.JPG

Fantastiska bilder, fantastisk klocka och en fantastisk människa som delar med sig sin kunskap och sprider positiv stämning. Du har peppat på insamlingen till Maskrosbarn för att bryta den där magiska 200000krs-gränsen, vilket ju faktiskt lyckades igår kväll.
En sån som du behövs på KS (och under OWG) och skall därför belönas.



Årets G-shockare: Casio-klocka
@Danne.l
OWGcasio.JPG

Dagligen har det checkats in en grön/gul Rangeman i tråden.
Den har vart med sin bärare i akut tandvärk, stått emot hans klockbytarfrestelser och hindrat honom att testa nykomlingar som anlänt under månaden.
Med andra ord en G-shock av den kalibern gör inte bort sig vad den än utsätts för.
Danne.I är dessutom en bra ambassadör för G-shocktråden och gör sitt bästa för att locka in fler KSare dit.


Årets Regnbåge: SalvadorDali's GS resecase
@martaSM30
OWGGSetui1.jpg

När världen utanför är mörk och vardagen kan kännas grå vill vi hylla er som vågat er på utmanande färger.
Bland sportstål och konservativt färgsatta urtavlor finns det en klocka som sticker ut.
En klocka som trots sin nätta storlek syns lång väg och smäller ner som en färgbomb i dom dagliga incheckningarna.
Tiffany-dial, släng dig i väggen! Priset för Årets Regnbåge går till MartaSM30


Årets Fail1: OWG-band
@Nissestr

OWGband.jpg

Friskt vågat, hälften vunnet brukar det ju heta...
Men i detta fallet så blev det mer friskt vågat , totalt failat.
Med hot om skilsmässa, om inte klockan försvann ur frugans syn/hörhåll, så blev det ett magplask med råge.
Nissestr föräras detta band så han kan fixa till sin klocka och göra ett nytt försök igen nästa år.


Årets incheckningstories: Söner klocka
@Mic1
OWGSöner.JPG

Vithövdade havsörnar bärandes på presidenter, lodjur, tvättbjörnar och prärievargar... Bitchslappande av Connor MacGregor, Gigantiska barbeques och väldigt mycket öl... Mic1´s incheckningsstorys har innehållit det mesta men framför allt ett viktigt och gott budskap: G-Shock Budweiser - It's the King of Beers (or is it?)
"Bud is love, Bud is life, Bud is OWG"
Jag tackar ödmjukast! 😍😍😍
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Nu är det snart över. Det har varit skitkul att vara med men också en utmaning så klart. Första året jag är med i detta påhitt. Det roligaste har varit att följa denna tråden och se och läsa om er andra likasinnade tokstollar, vi har delat plågorna helt enkelt! Kanon att vi också har samlat in så mycket pengar så att så många barn som möjligt får en drägligare tillvaro.
Nästa år ska jag välja en enklare klocka även om det har funkat ok med Snåldraken. Någon arbetskamrat under Mars har sagt: Vad fan har du på dig, jag trodde du var intresserad av klockor😂 Tack till @Berns och @Staafen
BFB48492-9907-4898-94A6-3D79FC0D79FA.jpeg
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Nu har det delats ut lite extrapriser av den hemliga juryn :D

Här är våra vinnare:

Årets fotograf: Klockställ av rstattin
@Flecktarn

Jag tror vi alla mer eller mindre tröttnat på att ta wrist shots på samma klocka varje dag en hel månad i streck. Det finns dock en deltagare som speciellt berikat tråden och instagram med inspirerande, annorlunda och framförallt jäkligt snygga klockfoton, dessutom på samma klocka varje dag hela mars. Priset för årets fotograf går till Flecktarn!
OWGklockställ.JPG



Årets vintage: Bulova
@marconimotet
OWGBulova.JPG

Hur många av oss har inte önskat vi valt en annan klocka att spendera varje dag i mars med? En deltagare har dock träffat helt rätt i sitt val och vi tror inte han ångrat sig. Det rör sig om en grymt fin vintagepjäs, så fin så den faktiskt ser ut som en sprillans ny klocka. Priset för årets vintage går till marconimotet och hans Paul Newman Nivada! Marconimotet har förövrigt också forumets finaste Nivadasamling"


Årets nykomling: Söner klocka
@bag
OWGSöner.JPG


Nykomling på KS som kastar sig in i hetluften med kommentarer och GIFar till höger och vänster.
Bra eller dåligt kan diskuteras, men att matcha klockband med kalsingar var ett nytt drag som inte skådats i tråden innan. Hans GUL har fått smaka band på löpande band.
Bag har kört sitt race som gett mycket skratt och galenskap.
Just sånt som behövs under en prövning som OWGM.
Välkommen in i KS-gemenskapen.


Årets "Spirit of OWG"/Veteran: Andoandoando-klocka
@Fliegerchronograph🚁
OWGAndoandoando.JPG

Fantastiska bilder, fantastisk klocka och en fantastisk människa som delar med sig sin kunskap och sprider positiv stämning. Du har peppat på insamlingen till Maskrosbarn för att bryta den där magiska 200000krs-gränsen, vilket ju faktiskt lyckades igår kväll.
En sån som du behövs på KS (och under OWG) och skall därför belönas.



Årets G-shockare: Casio-klocka
@Danne.l
OWGcasio.JPG

Dagligen har det checkats in en grön/gul Rangeman i tråden.
Den har vart med sin bärare i akut tandvärk, stått emot hans klockbytarfrestelser och hindrat honom att testa nykomlingar som anlänt under månaden.
Med andra ord en G-shock av den kalibern gör inte bort sig vad den än utsätts för.
Danne.I är dessutom en bra ambassadör för G-shocktråden och gör sitt bästa för att locka in fler KSare dit.


Årets Regnbåge: SalvadorDali's GS resecase
@martaSM30
OWGGSetui1.jpg

När världen utanför är mörk och vardagen kan kännas grå vill vi hylla er som vågat er på utmanande färger.
Bland sportstål och konservativt färgsatta urtavlor finns det en klocka som sticker ut.
En klocka som trots sin nätta storlek syns lång väg och smäller ner som en färgbomb i dom dagliga incheckningarna.
Tiffany-dial, släng dig i väggen! Priset för Årets Regnbåge går till MartaSM30


Årets Fail1: OWG-band
@Nissestr

OWGband.jpg

Friskt vågat, hälften vunnet brukar det ju heta...
Men i detta fallet så blev det mer friskt vågat , totalt failat.
Med hot om skilsmässa, om inte klockan försvann ur frugans syn/hörhåll, så blev det ett magplask med råge.
Nissestr föräras detta band så han kan fixa till sin klocka och göra ett nytt försök igen nästa år.


Årets incheckningstories: Söner klocka
@Mic1
OWGSöner.JPG

Vithövdade havsörnar bärandes på presidenter, lodjur, tvättbjörnar och prärievargar... Bitchslappande av Connor MacGregor, Gigantiska barbeques och väldigt mycket öl... Mic1´s incheckningsstorys har innehållit det mesta men framför allt ett viktigt och gott budskap: G-Shock Budweiser - It's the King of Beers (or is it?)
"Bud is love, Bud is life, Bud is OWG"


Vi kommer ta kontakt med er vinnare så vi kan lösa leverans av era priser👍

@bag s pris var rättvist, resten kan dra åt h....e 🖕🏼
SKOJA, grymma vinnare och kunde inte nominerat bättre själv. Kan vi få en vinnarkommentar av @Nissestr ?

VILKEN GREJ!

Jag hade ändå en genuin förhoppning om att det kanske skulle gå ändå med kobjällran. Men med endast några timmar på armen insåg jag att det var åt helvete, både med klockan och nästan relationen. Fick faktiskt sova på soffan den natten, no joke. Men vad gör man inte för kärleken... 😆
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
VILKEN GREJ!

Jag hade ändå en genuin förhoppning om att det kanske skulle gå ändå med kobjällran. Men med endast några timmar på armen insåg jag att det var åt helvete, både med klockan och nästan relationen. Fick faktiskt sova på soffan den natten, no joke. Men vad gör man inte för kärleken... 😆
IMG-20220301-WA0000.jpg


Fästmön sa att det var klockan eller henne. Enkelt val.
Förvånad att vi klarade 5 år tillsammans!
Neejjj jag menar 5 timmar. Fuck this shit, im out.
Detta säger väl allt 😁
 

v0n

Patek
2-Faktor
VILKEN GREJ!

Jag hade ändå en genuin förhoppning om att det kanske skulle gå ändå med kobjällran. Men med endast några timmar på armen insåg jag att det var åt helvete, både med klockan och nästan relationen. Fick faktiskt sova på soffan den natten, no joke. Men vad gör man inte för kärleken... 😆
Förstod att det faktiskt var ett hmm...seriöst avhopp. Tror du tog rätt beslut trots allt 😉
Lite synd för fick känslan av att du egentligen var grymt taggad på förhand?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp