• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2022

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Dag 3:
Inga problem.
Nu unisexlänk på. Väldigt bekväm!
E4156742-F6D2-4834-8F1A-FD02448A03AA.jpeg

Serica är mycket riktigt ”sjukt fina” och håller dessutom hög kvalitet. Bandet kommer från RoadID och är egentligen inget klockarmband utan ett som kan bäras under idrottsutövning (cykling, löpning, minigolf m.m.). På bandet finns en böjd metallhylsa där man kan lämna upplysningar om mediciner, sjukdomar, blodgrupp, kontaktuppgifter och annat viktigt om man skulle hittas skadad och okontaktbar. I mitt fall tänker jag att den som hittar mig i något dike eller så förhoppningsvis förstår att dom inte skall sätta på mig någon annan klocka eftersom jag deltar i OWG March. Bandets bredd är tyvärr blott 19mm varför det uppstår en glipa mellan band och bandhorn. Ingen större grej kan jag tycka, kunde Bond så kan jag. Dag tre förresten, lätt som en plätt än så länge.

4E0F02C3-5DB9-4EDB-97F3-98C1C17AED35.jpeg
FCA47360-8B98-48F4-BBA6-9A727A174DA2.jpeg
5C07BFC6-5AA2-4342-A4C6-9D3EACE908A3.jpeg
Jag förstår. Bandet fungerar trots glipan👍

Nu blir det riktigt tufft detta, fick nämligen en snilleblixt häromdagen och den innebär att skicka över ett riktigt snyggt svart "krokodill" läderband till min slimmade "julklocka" en Certina helt i "guld" med vit/silvrig urtavla .... den kommer bli döläcker med det bandet. Jag vågar nästan inte byta förrän i april !!! :oops:

annars går det bra, utmaningens klocka sitter där den ska, ingen bild för jag orkar inte =) *kom på att jag orkade...
Jodå byt bandet nu... 😁

En liten lunchkaffe ute i snön i det fina vädret! Försöker hålla sig uppdaterad om kriget i Ukraina och alla dessa stackars människor vars liv vänds helt upp och ned. Man får helt klart perspektiv..
Som tur är så finns OWG March och insamlingen till Maskrosbarn som tillför positivitet!
63BFE70D-56CC-4B41-A207-097A796B1C53.jpeg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp