• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2022

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Crane

Panerai
👋🏼

34A54C7B-C5FE-4120-BB76-1354EFE2AAB1.jpeg
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
And now, the end is near
And so I face the final curtain
My friends, I'll say it clear
I'll state my case of which I'm certain…


Äsch, inte så mycket att hymla över. En klocka, 31 dagar. Hur svårt kan det vara, egentligen? Påminner dock om att det hela är avslutat först efter midnatt, och jag har som princip att aldrig fira en seger i förväg. Vi hörs i Clubhouse om någon timma eller så. Sen får vi se hur det går.

D47004F9-D236-483D-88A0-CC39D13E43D9.jpeg
2D3A8745-3044-49AB-8804-D7A33BFE6BCB.jpeg
6C0B0584-FFAD-4868-89EF-EB12B9588E71.jpeg
 

fransl

Cartier
Hur skall man sammanfatta ett sådant här experiment?

Jag köpte min SNXS77 som min andra mekaniska klocka i modern tid. Den första var en grön, billig, Submariner-homage som faktiskt fick mig att fastna direkt. Det var väl Youtubes spännande algoritmer som lurade mig, som så många gånger förr. Snart var det någon sim visade en Seiko5 som jag beställde. Blev först besviken, men så dyker den upp igen och igen.

Med alla sina tillkortakommanden, så har den en tavla som är helt magisk. Jag fastnar varje gång. Den har en utformning som passar bra på vinterkläder, med långa skjortor och tröjor, och fastnar inte, utan glider snällt in under och visar sig bara när den behövs. Och då glänser tavlan igen, visarna knivskarpa (bara sekundvisaren är lite liten).

Det är heller inget fel på 37mm egentligen. I alla fall inte för mig, inte på vintern.

Jag misstänker att du får vila ett tag lilla vän. Kanske ända till mars nästa år, men vi har det bra tillsammans och du kommer aldrig att lämna min lilla klockfamilj!
snx77.jpg


Och tack till alla i tråden, dess skapare och hela Klocksnack för detta socialt fantastiska sätt att känna gemenskap med ett gäng helt främmande människor! :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp