• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2023

Dag 21, Incheck med nytt band. Nåt lökigt skinn som följde med ”klockan”.
Snart åter på gummi.
FD9B5AC7-64B5-49F9-888E-EC6A82675DC4.jpeg

Ja slänga den får du ju inte vilket dessutom framgår klart och tydligt av boettlockets märkning. Jag tror för övrigt att du bidragit till en hype för modellen. Skalman är nu slutsåld hos alla handlare, worldwide. 5% över list känns därför blygsamt, lägg till en nolla eller två och kör ett prispåslag om 50-500%, minst.

4F61BA2A-BDBC-4A6D-B562-4E7CAEFFC088.jpeg
21265570-05DC-408F-B91D-7D897E34CE05.jpeg
AE32B627-58C7-47A8-9AA5-1CF433EB079E.jpeg
Ser annonsen framför mig. ”Klickade inte riktigt med Skalman och därför får någon annan chansen att njuta av denna pärla! Endast testad en månad på armen och har plasten kvar på baksidan. Sätter priset till 799 kr vilket får anses humant då de flesta på c24 ligger på mellan 1000 och 2000 kr. Inga byten denna gång. Prutning undanbedes. Vänligen respektera det. Väl mött!”

Dag 21! Sen incheckning idag efter intensiv men bra jobbdag. Nyhemkommen efter regning cykelfärd hem.
230321 aqualand owg 1.jpg

Stannade till i några second hand-butiker på vägen hem och såg en klocklåda... priset på bara lådan är ju okej, men ser ni vad jag såg bland skräpet?
230321 aqualand owg 2.jpg

Jaaa! En Camel Trophy! Det kanske låter löjligt, men jag har velat hitta en sån på loppis hur länge som helst. Repigt glas men det kan nog putsas till tids nog.
230321 aqualand owg 3.jpg

Idag var jag på Sveriges Kärntekniska Sällskaps årliga konferens Tendens. Jag befarade att det skulle vara som ett väckelsemöte för de redan troende, men det visade sig vara en ganska balanserad tillställning. Jag har suktat ett tag efter en klassisk Aqualand, efter att ha sett den här i OWGM-tråden. För att markera en särskild händelse, dagen då min äktenskapsskillnadsdom vann laga kraft, passade jag på att köpa den när jag ändå var i stan. Det är klockan jag bar innan jag var gift. Nu är den åter. Plockade bort bandet genast för att inte kunna testa den på armen. Nya band beställda från Watchwear.se

Edit: Jag ser att det är fel datum på klockan, men det är korrigerat nu.
642435A5-4B2D-405B-AD16-4B39C50CF2DC.jpeg

Senast ändrad:
Dag 21! Sen incheckning idag efter intensiv men bra jobbdag. Nyhemkommen efter regning cykelfärd hem.
230321 aqualand owg 1.jpg

Stannade till i några second hand-butiker på vägen hem och såg en klocklåda... priset på bara lådan är ju okej, men ser ni vad jag såg bland skräpet?
230321 aqualand owg 2.jpg

Jaaa! En Camel Trophy! Det kanske låter löjligt, men jag har velat hitta en sån på loppis hur länge som helst. Repigt glas men det kan nog putsas till tids nog.
230321 aqualand owg 3.jpg
Grattis! Satt den bra på?

Brukade vakna upp till 5+ olästa sidor i den här tråden men de senaste dagarna har det knappt varit 2. Vart är alla? Hade jag rätt, är vi verkligen bara 12 kvar? 😮
Närvarande!
046A5F6E-E106-4F35-B32F-27EE829B0FA9.jpeg

Jahopp, vore det inte för @Burnman å @JohnHarrison samtal om gångavvikelser igår...
Tack för den gubbar, ni är skyldiga mig fem minuter av min värdefulla tid 🫤 (SKOJA! hade tänkt göra det ändå 😁)
5rvTA07.jpg

giphy.gif

Peta peta mäta mäta greja greja
ApWAhfe.jpg

d6xDs3F.jpg

PZPtg3y.jpg

VBFFAGm.jpg

giphy.gif
Bara kul att man kan hjälpa till 😬
Fått hem ny klocka idag
B1A827CD-1B86-4B03-933C-1B5D60B207FA.jpeg
men det var ju till frugan så Pelagosen sittersäkert
image.jpg
ÄNTLIGEN!! Stort grattis vännen. Ta med den där den 1:a tack

Det är rätta takter 👊🏻
Tänkte faktiskt så sent som idag att jag skulle stämma av mot fröken ur hur den dragit sig. Men kom på så fort tanken dök upp att det inte är så roligt eller spännande! Visst är det väl sista söndagen i mars man ställer om till sommmartid?! Då får avstämning ske tycker jag.
Yes, blir bra!
Nu längtar man efter sommartid ☀️

Tillbaka
Topp