• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2023

Har för mig att jag inledde månaden med en red eye, så bara passande att det blir en till såhär i slutskedet
20230328_161808.jpg
🤙

Jag var inne hos en AD idag för att köpa nya bandstift till min Explorer och vem tror ni sitter där med en vintage GMT i högsta hugg? Jo, @Berns. 🤔 Tyvärr såg jag aldrig den på armen och både han och personalen blånekar. Kan man kanske få se material från övervakningskameran?

Jag gjorde för övrigt ett riktigt kap. Två bandstift från Rolex för 400kr. 😄
Alltså... Ge @Berns en slap bara för att... 🤔
Jag tror han skulle uppskatta det😁

Avrapportering 28/3,
Vi rullar på...
Får bli en kortis idag... måste sätta mig och jobba igen.
...Dock, dagens manschettknapp,
Rätt nyhemkommen, lite av mysterium. Men i en oäkta gulmetall, tillverkad hos Sporrong. Från originalaskens utseende skulle jag gissa att de är från sent 60, kanske 70-talet. Kanske tillverkade till något, sedan länge bortglömt företag eller förening. Snyggt lejon och riktig glasemalj. Sånt gillar vi! Får bara hoppas att ingen kommer fram och försöker göra konstiga handslag när jag bär dem. 😅
PSX_20230328_222722.jpg

Ibland är det skönt att ha en son som är allergisk mot hundar och en fru som är allergisk mot alla andra pälsdjur. Inte mot mig dock🙃
Jag har inget i OWGM tråden att göra eftersom jag anser att man bör byta klocka så ofta som möjligt vilket jag gör. Men apropå hudallergi. Jag har en kompis som nyser bara hen,han,hon, den,det ser en bild på en hund men min Bostonterrier som är mer eller mindre allergi fri klarar han av att gosa med utan att nysa eller få problem senare på kvällen. Bostonterrier är en ras som mycket sällan orsakar allergi. Kan varmt rekommendera rasen och att byta klocka ofta. Själv väljer jag just nu mellan klockor i 7 olika lådor, stackars er självplågare :)

1680039104963.jpeg

1680039159998.jpeg

Jag har inget i OWGM tråden att göra eftersom jag anser att man bör byta klocka så ofta som möjligt vilket jag gör. Men apropå hudallergi. Jag har en kompis som nyser bara hen,han,hon, den,det ser en bild på en hund men min Bostonterrier som är mer eller mindre allergi fri klarar han av att gosa med utan att nysa eller få problem senare på kvällen. Bostonterrier är en ras som mycket sällan orsakar allergi. Kan varmt rekommendera rasen och att byta klocka ofta. Själv väljer jag just nu mellan klockor i 7 olika lådor, stackars er självplågare :)

1680039104963.jpeg

1680039159998.jpeg
Nja... Boston är både trevliga och roliga. Men när det gäller allergier hänger inte på hundrasen, utan på individen, både hunden och människan. Så långt ifrån "allergisäker", det har jag lärt mig under åren med bostonterriern Gilbert i mitt liv.
PSX_20220421_223318.jpg

Nja... Boston är både trevliga och roliga. Men när det gäller allergier hänger inte på hundrasen, utan på individen, både hunden och människan. Så långt ifrån "allergisäker", det har jag lärt mig under åren med bostonterriern Gilbert i mitt liv.
PSX_20220421_223318.jpg
SÅ SÖT :) Du har nog rätt, jag är ingen expert men har noterat att många som är allergiska inte reagerar på Boston.. Har det inte mycket att göra med "underullen" som Boston inte har.

SÅ SÖT :) Du har nog rätt, jag är ingen expert men har noterat att många som är allergiska inte reagerar på Boston.. Har det inte mycket att göra med "underullen" som Boston inte har.
Nej, det har inte så mycket med päls och underull att göra. Mer epitel/hudflagor.
Och även saliv, urin eller talgkörtlar innehåller allergener.
PSX_20180815_072840.jpg

1680039104963.jpeg

1680039159998.jpeg

-Are you going to the party ?

21DAB341-9C66-4B08-B3AA-AC88ECC87D8A.jpeg

Godmorgon. UTC +2 Tnr: 290628 Verkligen myggfritt nu på morgonen vilket innebär att man får på ta på sig lite mera inför morgonpromenaden. Innan promenaden hinner jag ...
IMG_5595.jpeg

läsa morgontidningen ! Ha´re bäst // 🧐 (Ibland sitter jag och tänker och ibland sitter jag bara ner.// Nalle Puh)

Okej det är kort kvar nu, rent av upploppet, fyren jag byggde är klar. Men något som fyrvaktaren har där som inte låg där igår?
EE4BDCFB-86EF-441D-894E-4B4DF60DDB43.jpeg

Det är inte långt kvar till Lördag, men det där med att samla på endast Seiko höll inte så länge även om det gav en liten fin beater grund i samlingen.. Nu planeras det ang vad som passar bäst till orangea tavlor (nog vit skjorta eller polo?) och snart helg!

4DA79A36-CA7A-49F3-9AAB-9CFEC3802BEB.jpeg

Tillbaka
Topp