• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2023

Dag 29 här kommer vi. På ett nato igen. Många som byter band på er klocka? @Fliegerchronograph🚁 snittar väl 8 per dag 😇

Äsch då, så farligt är det väl inte? Var tvungen att kontrollräkna och inklusive dagens band är jag nu uppe i tjugo stycken vilket gör ett snitt på 0,7 band/dag. KUOE:n är så bra att det inte hade varit något problem med ett och samma band under alla dagar i mars men eftersom det är tillåtet att byta band så gör jag det, ofta. Till min egen, och kanske även andras förnöjelse?

Dagens gul-blåa NATO-band är förstås Ukrainarelaterat. Vi kämpar ju med att bära en och samma klocka i en månad. Ukrainas kamp är så mycket större och viktigare. Ett drygt år nu, om man inte räknar in den orättmätiga annekteringen av Krim 2014 förstås, då är man uppe i nio år. Vi får hoppas på det bästa. Utgången i Ukraina berör oss alla, direkt eller indirekt.

263511DA-FC4F-42AC-BAC0-643CF9DEA0DF.jpeg

Dagens band får mig också att tänka på Thore Skogman (dåtidens Danny Saucedo kanske?) och en specialsydd kostym han bar. På bilden nedan är han iförd den blå-gula kreationen sittandes på bakluckan av en blå-gul SAAB. Den som är uppmärksam ser att bilens registreringsnummer börjar med bokstäverna UA. Det är en norsk skylt från Vestlands fylke, men UA är också den tvåställiga landskoden för Ukraina. Kanske var Thore helt enkelt före sin tid och insåg behovet av att supporta Ukraina som då var en del av Sovjetunionen? Vi säger det för Thore och Ukrainas skull.

9A5651F9-9153-4483-9736-6B52D58C747F.jpeg

Igår landade ett paket från @roosterman hos mitt ombud! Jag fick intruktioner av Rooster att paketet skulle öppnas tillsammans med min son😃
Tanken var att jag skulle öppna det med honom efter förskolan idag men eftersom han blev sjuk igår tänkte jag att han behövde muntras upp med en paketöppning på kvällen (så även jag😁)
20230329_070704.jpg

Pappa (läs: jag) hämtade brytbladskniven och skar med kirurgisk precision upp kanterna på lådan. Och vad hittade vi där?!

20230329_071124.jpg

20230329_071212.jpg

Haha! Inte nog med att det var en otroligt fin present till grabben, @roosterman lyckades också pricka in min sons ABSOLUTA favoritgodisar, Zoo😍😍
För en grabb som även älskar Lego kunde det inte bli mycket bättre. Tusen tack Roosterman!!😍 För att citera min son: "Det känns som att vi fyller år tillsammans idag pappa"❤️

Visst tusan, det var något till mig i lådan också...
Stjärnurmakarna i Kalmar hade ju varit generösa nog att sponsra OWGM-23 med en klocka! En klocka som dessutom jag hade turen att vinna🥳
20230329_072817.jpg

En riktigt härlig klocka i en ännu härligare gul färg😃 Det roliga är att jag faktiskt funderat på att köpa en "Casioak" ett tag men aldrig kommit till skott. Hade jag köpt den själv hade jag lätt valt den gula!
20230329_073927.jpg

Stort Tack till alla inblandade, Stjärnurmakarna i Kalmar och ett extra stooort tack till @roosterman som gjorde Elias dag❤️
Det var så lite :D Hälsa Elias att det är bara hans godis, så inte pappa äter upp det för honom ;)
Och Grattis till en riktigt trevlig G-shock!👍

Äsch då, så farligt är det väl inte? Var tvungen att kontrollräkna och inklusive dagens band är jag nu uppe i tjugo stycken vilket gör ett snitt på 0,7 band/dag. KUOE:n är så bra att det inte hade varit något problem med ett och samma band under alla dagar i mars men eftersom det är tillåtet att byta band så gör jag det, ofta. Till min egen, och kanske även andras förnöjelse?

Dagens gul-blåa NATO-band är förstås Ukrainarelaterat. Vi kämpar ju med att bära en och samma klocka i en månad. Ukrainas kamp är så mycket större och viktigare. Ett drygt år nu, om man inte räknar in den orättmätiga annekteringen av Krim 2014 förstås, då är man uppe i nio år. Vi får hoppas på det bästa. Utgången i Ukraina berör oss alla, direkt eller indirekt.

263511DA-FC4F-42AC-BAC0-643CF9DEA0DF.jpeg

Dagens band får mig också att tänka på Thore Skogman (dåtidens Danny Saucedo kanske?) och en specialsydd kostym han bar. På bilden nedan är han iförd den blå-gula kreationen sittandes på bakluckan av en blå-gul SAAB. Den som är uppmärksam ser att bilens registreringsnummer börjar med bokstäverna UA. Det är en norsk skylt från Vestlands fylke, men UA är också den tvåställiga landskoden för Ukraina. Kanske var Thore helt enkelt före sin tid och insåg behovet av att supporta Ukraina som då var en del av Sovjetunionen? Vi säger det för Thore och Ukrainas skull.

9A5651F9-9153-4483-9736-6B52D58C747F.jpeg
Ja men det är skönt att se alla dina bandbyten för det gör ju att mina byten känns normala 😅😇 Starkt band idag 💙💛

Avrostar en fin gammal Marin cykelram i ett elektrolysbad i det tomma vedskjulet men det går trögt…. allt går trögt i mars. Kallt är det också och idag kommer jag att elda upp min sista vedklabbe @Burnman vilket såklart är ORIMLIGT! Igår pillade jag lite i klocklådan och visst ryckte det i pekfingret att pilla på en annan klocka på armen men det gick bra, jag lovar!
E6E421E6-1C8D-4306-BFAF-81DC7923CF2E.jpeg

Tillbaka
Topp