• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2024

Lesa

Patek
2-Faktor
IMG_9797 (1).jpeg

Tnr:260732. Dax att få en avhyvling på morgonkvisten. Ha ´re bäst // 🧐
 
Senast ändrad:

Tokka

Panerai
2-Faktor
Ny vattendelare för diskussionens skull: vilken mjölk dricks vid frukostbordet?
A) minimjölk
B) lätt mjölk
C) mellanmjölk
D) den röda
E) mjölkar direkt från en ko
B726B696-04DE-4C0D-B539-78CDCF5B70FE.jpeg
Som exilnorrlänning så är det här ett litet mindfuck. Man har ju växt upp med att mellanmjölken är röd från Norrmejerier…

Så utan att tänka på det så har vi löst det med att dricka grön mellanmjölk hemma och grön standardmjölk när vi är i norr. Paketets färg är onekligen viktigare än fetthalten.
 

martaSM30

Audemars
Nu tycker jag vi har tappat farten i tråden. Tidigare förutspåddes det att vi skulle nå 400+ sidor om vi höll den uppsatta takten.

Dagen började på sidan 190, vilket betyder att vi inte ens nått halvvägs med mindre än en vecka kvar..!

Denna tråden har varit mitt liv de senaste 25 dagarna och det är dags att blås nytt liv i den tycker jag.

För att underlätta har jag förberett några vattendelare, eftersom vi är rörande överens om att Heinz är den enda värdiga ketchupen, faller det nu på smör att visa var vi står.

1) Bästa smöret.
a) Bregott
b) Lätta

2) Folien ska
a) Vara kvar såklart
b) Bort omedelbart!

3) Mackan ska smörjas på:
a) Den buckliga sidan
b) Den släta sidan

4) I smörpaketet råder:
a) Ordnung! Slät yta tack.
b) Loosy goosy.. gräv gärna gropar.

GettyImages-452824968-2~2.jpg


(Rätt svar: 1a, 2b, 3b, 4a)
Man är ju tröött. Men snart närmar sig slutspurten, jag spår att helgen kommer vara riktigt bra!
(Vem äter ens Lätta frivilligt?)
 

tommyren

Cartier
2-Faktor
Ny vattendelare för diskussionens skull: vilken mjölk dricks vid frukostbordet?
A) minimjölk
B) lätt mjölk
C) mellanmjölk
D) den röda
E) mjölkar direkt från en ko
B726B696-04DE-4C0D-B539-78CDCF5B70FE.jpeg
Mellanmjölk, men bara i Cappuccinon. Och bara till frukost. Tidigare drack jag säkert en liter om dagen men nu går det inte åt en liter i veckan ens. De två kalvarna (läs: barnen) har flyttat ut och minstingen dricker sällan mjölk.
Sorry for oversharing men kort svar: Mellanmjölk :D

IMG_6864.jpeg
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Ny vattendelare för diskussionens skull: vilken mjölk dricks vid frukostbordet?
A) minimjölk
B) lätt mjölk
C) mellanmjölk
D) den röda
E) mjölkar direkt från en ko
B726B696-04DE-4C0D-B539-78CDCF5B70FE.jpeg
Egentligen helst röd, men för husfridens skulle har vi mötts typ halvvägs, så blir klassisk mellanmjölk 🐄 @hepanter lär väl för övrigt välja alternativ E)?! 😄

Håller för övrigt med min Camel-broder @Mortadella, förr behövde man bläddra igenom fyra-fem sidor med gifs och annat skoj, efter bara några timmar. Skärpning till nästa år! 😎

Incheck dag 26, och rastande av den svarta kamelen! 😉🐾 Vi kämpar på! 😎🐪 #TeamCamel
IMG_2354.jpeg
 

jocklas

Cartier
2-Faktor
image.jpg


Sista bandbytet. Har limmat där det började spricka så nu får det sitta på veckan ut.

Förvånansvärt hur snabbt mars har gått med att gå tillbaka till jobb efter föräldraledighet. Har knappt hunnit tänka på vad jag har för klocka. Kul däremot att en panerai alltid skapar intresse hos kollegor med klockintresse. Bra val ✅
 

jocklas

Cartier
2-Faktor
Incheck dag 26 - Vem trodde att det skulle gå så här bra med en Emergency?! Måste ju innebära att det här är en keeper med tanke på hur nöjd jag är med att bära den😎
IMG_7919.jpeg

Din grej verkar vara att välja bisarra klockor för mars ;) kanske dags att leva med en mastodontsamling? Plopp, emergency och flera liknande kanske? Men du kommer inte behålla den där. Gissar att den kommer ut på söndag ;)
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Din grej verkar vara att välja bisarra klockor för mars ;) kanske dags att leva med en mastodontsamling? Plopp, emergency och flera liknande kanske? Men du kommer inte behålla den där. Gissar att den kommer ut på söndag ;)
Ja verkar inte bättre än så! Nu har jag ju både en Emergency och en Plopp, så lika bra att sälja av resten😁
Nejdå, den här är en ”keeper” (dvs den kan stanna över april också, potentiellt)
 
Topp