• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2024

B3C17AC4-D846-4C47-8C74-19D683B7A68A.jpeg

Dag 6! Bananer äter man givetvis INTE med ketchup..
Hört talas om flygflottiljens paradrätt där man kombinerar detta med bacon, kyckling jornötter och grädde? @Fliegerchronograph🚁 kanske kan utveckla historian kring denna kulinariska rätt?

Hört talas om flygflottiljens paradrätt där man kombinerar detta med bacon, kyckling jornötter och grädde? @Fliegerchronograph🚁 kanske kan utveckla historian kring denna kulinariska rätt?

Jag tror inte att Flygande Jacob har någon egentlig koppling till Försvarsmakten och någon av dess flygflottiljer. Vid en kontroll verkar det vara en man med namnet Ove Jacobsson som jobbade med civil flygfrakt som skapade rätten. Recept och historien bakom rättens uppkomst hittar man bl.a. här. Det var för övrigt länge sedan jag åt Flygande Jacob själv men den är faktiskt bättre än vad man kan tro. Får kanske tillaga den i april för att fira att OWG March är avklarad.

500@60.jpg

Jag tror inte att Flygande Jacob har någon egentlig koppling till Försvarsmakten och någon av dess flygflottiljer. Vid en kontroll verkar det vara en man med namnet Ove Jacobsson som jobbade med civil flygfrakt som skapade rätten. Recept och historien bakom rättens uppkomst hittar man bl.a. här. Det var för övrigt länge sedan jag åt Flygande Jacob själv men den är faktiskt bättre än vad man kan tro. Får kanske tillaga den i april för att fira att OWG March är avklarad.

500@60.jpg
Kör du ketchup till?

@bag du får skilja på Jacob och Tunnan. Den senare har i alla fall koppling till Flygvapnet men är svårsmält. Flygande är dom båda två.

IMG_6269.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp