Hört talas om flygflottiljens paradrätt där man kombinerar detta med bacon, kyckling jornötter och grädde? @Fliegerchronograph🚁 kanske kan utveckla historian kring denna kulinariska rätt?![]()
Dag 6! Bananer äter man givetvis INTE med ketchup..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hört talas om flygflottiljens paradrätt där man kombinerar detta med bacon, kyckling jornötter och grädde? @Fliegerchronograph🚁 kanske kan utveckla historian kring denna kulinariska rätt?![]()
Dag 6! Bananer äter man givetvis INTE med ketchup..
Nej, och jag vet inte om jag verkligen vill höra mer eller mindre om detta!Hört talas om flygflottiljens paradrätt där man kombinerar detta med bacon, kyckling jornötter och grädde? @Fliegerchronograph🚁 kanske kan utveckla historian kring denna kulinariska rätt?
Mmmmm, Flygande JakobNej, och jag vet inte om jag verkligen vill höra mer eller mindre om detta!
Op op op, är du helt säker på att den den där Schväjsiska armekniven inte innehåller en klocka?Incheckning dag 6.
Tillbaka på kontoret efter några dagars ledigt! River av ett pocketshot med Läckersuben och poserar lite med gårdagens fina loppisfynd, en Victorinox från, om jag tyder märkningen rätt, perioden 1976-1986. Fin kniv hur som.
![]()
![]()
![]()
Så här, menar du?Op op op, är du helt säker på att den den där Schväjsiska armekniven inte innehåller en klocka?![]()
Hört talas om flygflottiljens paradrätt där man kombinerar detta med bacon, kyckling jornötter och grädde? @Fliegerchronograph🚁 kanske kan utveckla historian kring denna kulinariska rätt?
Kör du ketchup till?Jag tror inte att Flygande Jacob har någon egentlig koppling till Försvarsmakten och någon av dess flygflottiljer. Vid en kontroll verkar det vara en man med namnet Ove Jacobsson som jobbade med civil flygfrakt som skapade rätten. Recept och historien bakom rättens uppkomst hittar man bl.a. här. Det var för övrigt länge sedan jag åt Flygande Jacob själv men den är faktiskt bättre än vad man kan tro. Får kanske tillaga den i april för att fira att OWG March är avklarad.
![]()
Vad är det här för en trevlig ref, tro? Riktigt bra!Krigar på i långa möten, tur man har en godbit på armen som man känner igen väl efter 6 dagar. Stay strong
![]()
Ketchup/chilisås i vispade gräddenKör du ketchup till?
Fyfan!! Hur kommer man ens på att blanda allt det...Ketchup/chilisås i vispade grädden![]()
Kör du ketchup till?
Try it, You´ll like itFyfan!! Hur kommer man ens på att blanda allt det...
Måste strida mot någon FN-konvention?Try it, You´ll like it
![]()
Hört talas om flygflottiljens paradrätt där man kombinerar detta med bacon, kyckling jornötter och grädde? @Fliegerchronograph🚁 kanske kan utveckla historian kring denna kulinariska rätt?
Definitivt. Men vem fasen bryr sigMåste strida mot någon FN-konvention?
Lite morbid kanske men brorsan som sitter på Pannan hälsar6/3
Samma klocka fortfarande, bara lite ur fokus.
![]()