• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2025

24/3. Frukost. Godmorgon.
20250324_085302.jpg

Det är endast 17 av 123 deltagare som failat nu när cirka 77% av månaden gått. Det innebär cirka 14% fail och alltså mindre än 1 per dag i snitt.
Måste ju vara någon sorts rekord?
Hade jag inte varit bortrest den 6-18 mars så hade jag failat för länge sen kan jag säga. Känns fånigt om jag inte ens skulle klara mig mellan den 19-31 😂 Kämpar för att hålla ut…

Med det sagt så är faran långt ifrån över 😬

Och där kom G-Shocken från Uret 😬😬

Vad säger ni, vågar man hämta ut paketet?? 😱😱

IMG_3661.jpeg

IMG_3663.png

@Limeee under tiden i en annan tråd:

IMG_3660.gif
Vi ses på andra sidan 😎

Måndagen den 24:e mars, tre månader sedan julafton och nio månader kvar till nästa. Nu är den svåraste delen av OWG March avklarad och till helgen blir vi ju dessutom av med en timme då vi återigen skiftar till sommartid. För min egen del hade jag tänkt skifta till länk idag på min klocka men jag tyckte inte den passade så bra. Därför skojar jag till det hela och plockar valda delar från två canvasband. En sandfärgad del som går bra med tavlans undre del och en blå som passar ihop med den övre delen i samma färg. Kul? Allt ligger i betraktarens ögon. Möjligheten finns ju att skifta banddelarna för större kontrastverkan, kanske något för morgondagen? Stay tuned.

IMG_8051.jpeg
IMG_8052.jpeg

58672299-25BD-485D-AFA1-894ED5416E60.jpeg

God förmiddag. Tnr:241013. Time för en fika på golfbanan å snart dax för att vara jobbonär igen på banan . Ha’re bäst//🧐
IMG_5695.jpeg

Edit. Självklart har ett av våra svanpar kommit tillbaka till en av dammarna redan.

Senast ändrad:
Börjar vi att tacka natot för två bra skidveckor!
IMG_20250324_110533.jpg

Sen övergår vi till en incheckning, såg ju igår att det snackades metal. Va nyss och hämtade ut denna LP så kändes inte mer än rätt att gå tillbaka till länken idag🤘till helgen festar vi till det med ett läderarmband!
IMG_20250324_110627.jpg
Bra skit! Sett dem live ’16, ’19 och någon gång till där…

Ett tag sen uppdatering, men både rivendell och jag kör på här i hemmakontoret.

Inga uppdateringar på bygget ikväll då det blir brädspel med vänner men ev en inblick i den delen av hobbyn också för er med såna intressen!

IMG_6785.jpeg

Legobyggen är alltid imponerande.

När jag gick i tredje klass hade en kompis byggt en klocka i lego. Jag tror bara det var en visare och givetvis av typen väggur, men den fungerade och jag minns att jag var extremt imponerad.

Legobyggen är alltid imponerande.

När jag gick i tredje klass hade en kompis byggt en klocka i lego. Jag tror bara det var en visare och givetvis av typen väggur, men den fungerade och jag minns att jag var extremt imponerad.
Sett några sådana saker jag med av folk som bygger egna designer mm. Och är alltid kul med vad folk håller på med, själv kör jag lite barndoms favoriter ibland och bygger stora set när man haft en krävande dag eller vecka, ganska så medetativt att följa en instruktion och se på filmerna det är baserat på en timme eller två istället för en kopp te och nyhetsfördjupningar 😂

Tillbaka
Topp