• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2025

Lucky seven.
Jag var bara tvungen.
Screenshot_20250329_205823_Samsung Internet.jpg

Dag 29:1
Igår var det 2 idag 3 de förökar sig och byter skepnad tydligen men inte varumärke. Vi tar oss till året 2013.
Nokia Lumia 1020 Pureview med sin enorma sensor hade Windows Phone som operativsystem vilket jag gillade mer än dagens varianter.
Det blev aldrig en hit tyvärr trots att det var touchanpassat med sina skalbara "tiles" och vertikala skrollande. Den solida byggkvalitén utav hockeyhjälmsplast och keramiska knappar/kamerahus är en annan höjdpunkt. Bildkvalitén står sig bra fortfarande såhär 12 år senare.

Foto: Samsung Galaxy S23
1000013905.jpg

Foto: Nokia Lumia 1020 Pureview
1000013906.jpg

Foto: Samsung Galaxy S10
1000013907.jpg

28397E66-EAE9-4B6D-A735-251FDB26DDBF.jpeg

Godmorgon. Tnr:300718. Söndagsmorgon å kort promenad stundar men först espresso. Flappen drack bubblor enligt ryktet i tråden och glömt att ställa sin klocka till sommartid tydligen. Kom på det när han smiter från sin date.Ha ´re bäst // 🧐

Senast ändrad:
Riktigt överraskad över min OWGM-klocka, passade på att köra en accuracy test från OWG-start tills idag innan jag ställer om till sommartid och har fått resultatet att den sackat efter 1,6s/d, det måste jag ju säga är fantastiskt 🙌
IMG_2176.jpeg

IMG_2177.jpeg

Nu dags för att gå över till sommartid! 🌞

Godmorgon dag 30.
Omställt till sommartid och koll på tidshållningen. Har inte ställt tiden sedan 28 februari och konstaterar att den tappat 45 sekunder på ungefär en månad! Förvånansvärt bra måste jag säga. NH35 kan gå riktigt bra om de är rätt regulerade.
I det här fallet kan jag tänka mig att det är mer tur än skicklighet. Jag misstänker att kineserna inte lägger timmar på regulering när de monterar de japanska verken i klockorna. Men den här gången blev det tydligen rätt.👍
20250330_081348.jpg

Tillbaka
Topp