• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2025

Tyckte jag såg något om att på den femte dagen, synade han baksidan. Så jag skall väl inte vara sämre jag.

PXL_20250305_133138184.jpg

Och när vi ändå är där och tittar lite så kan man ju fundera på om mitt amazon-fynd är äkta eller ej? Kanske är det mindre viktigt, för definitionen av "äkta" blir konstig. Klart är ju att den inte är från 1963 utan troligen tillverkad 2024 eller 2025. Men eftersom det finns väldigt få manuella kronograf-verk så är det troligen billigaste att sätta i ett äkta, snarare än att försöka sig på att göra en kopia.

När man tittar på bilder ser jag varjanter med allt från 17 zuan till 22 (som på min). Den finns i flera storlekar, 38 och 40mm tror jag. Den finns med loggga på kronan och den finns utan.

Originalet hade alldeles säkert inte fönster in i hela härligheten på baksidan, det är ett som är säkert. Det enda som är säkert är att det är onsdag och i Göteborg vädret ganska trist...

Dag 5 och vi har fått paket ☺️
IMG_3033.jpeg

Riktigt trevligt innehåll från kära @roosterman 🤗 Perfekt för att hålla motivationen på topp…
IMG_3032.jpeg
IMG_3034.jpeg

Som tack för detta så får det ju givetvis bli en slant till insamlingen. Men hur mycket?
Jag tänker så här: De flesta Saab-modeller består ju av en sifferkombination, så ett klassiskt lotteri!?
IMG_3036.jpeg

Lapparna kommer vikas ihop och en oberoende kontrollant (frugan), under högtidliga former, får dra en lapp så får vi se vad det blir.
Så kan bli allt från 1kr upp till 9000 🫣
Uppdatering kommer…
😊
(Edit : bara modeller fram till -88 fick vara med 😉)

Trevligt att få se fler baksidor av era OWG-klockor i tråden. Jag tar sällan bilder på klockor sittandes på armen och det är ju inte bara framsidan med sin urtavla som är intressant.

För att fortsätta på den inslagna bibliska vägen så är det imorgon den sjätte dagen i utmaningen, samma dag som Herren i begynnelsen skapade människan på och ”gav henne platsen som skapelsens krona”. Ni fattar vilken del av klockan det blir som skall skärskådas då antar jag?

I väntan på detta ännu en bild på min ”strandklocka” och några på den miljö den vistas i.

IMG_7451.jpeg
IMG_7427.jpeg
IMG_7275.jpeg
IMG_7274.jpeg
IMG_7266.jpeg
IMG_7267.jpeg

Tillbaka
Topp