• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2025

Incheck dag 6 och skönt att sommartiden snart kommer ikapp min felinställda digitalmodul 🤣

Ligger även 26 sidor efter, blir att läsa ikapp till kvällen 🥰
IMG_0167.jpeg

Får väl också slänga upp lite bilder både på krona och "baksidan".
Det jag saknar på min är lite gravyr på rotorn, vilket man kan se på många andra tillverkare.
Så det skulle jag nog säga är ett litet minus även om man inte sitter och tittar på den sidan hela dagen så är det ändå något man uppskattar.

PXL_20250306_094728476.jpg
PXL_20250306_094814459.jpg

Du får gärna ge en kort recension av den klockan. Funderar på att införskaffa en sådan som badklocka.
Det gör jag gärna! Lämnar specifikationsrelaterat där hän. Ska försöka låta bli i alla fall..

Bär true to size på 41mm och lug to lug på 47mm. Kontrasten mellan boetten i vad jag skulle kalla gunmetal grey och det gula bandet känns lekfullt och genomtänkt. Gillar kombon skarpt. Återstår att se hur reptålig färgen är. Jag hade nog ändå förväntat mig att se ljus rostfritt stål på sina ställen efter några år av repor. I den här prisklassen (under 200 Euro) hade jag framförallt inte förväntat mig ett så trevligt band. Hårdvaran är signerad och i samma trevliga färg. Själva bandet är följsamt och inte sådär klibbigt som billiga band kan vara. Det är absolut lite av en inlärningskurva att sätta på och ta av detta band på värdigt sätt, men när det sitter, sitter det som smäck! Se bild. Värt att notera är att jag använder det näst innersta hålet på bandet med mina 17cm handleder. Har du runt 16cm kommer du få problem. Tavlan har ett vågmönster som blir skarpare/tunnare ju längre upp på tavlan du kommer. Lite irrelevant men trevlig detalj. Lumen lyser starkt men inte länge. Vridringen på 120 klick linjerar perfekt och känns solid. Tror insert är i aluminium och där hittar du bara lysmassa på lumepip. Timex.eu har rea typ hela tiden om man följer deras nyhetsbrev. Tror dem har 25% just nu. Jag köpte den för att vara just en rolig semester-/badklocka i och med att jag ska till Spanien v11-v13. Det är inte särskilt varmt i havet me något dopp ska nog bli! Har extremt svårt att se någon bli besviken för den blygsamma pengen.

IMG_6833.jpeg

Tillbaka
Topp