• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2025

B18F6DF5-A4B2-4B9C-A8AC-728BD1171D3D.jpeg

Tnr:061241. Nä nu är det allt rostbiffs lunch som gäller efter besöket på antikmässan...
A044171F-EF75-438F-9C5D-6AA03638C7CA.jpeg

och många vintageklockor fanns det. Dock bara se men inte pröva. Ha’re bäst//🧐
F057D572-EDB5-4908-B128-C782B401543E.jpeg

Edit: @roosterman det fanns även en välpolerad " volvo sonett" med bara 6 förgasare där att beskåda.;)

Senast ändrad:
Det gör jag gärna! Lämnar specifikationsrelaterat där hän. Ska försöka låta bli i alla fall..

Bär true to size på 41mm och lug to lug på 47mm. Kontrasten mellan boetten i vad jag skulle kalla gunmetal grey och det gula bandet känns lekfullt och genomtänkt. Gillar kombon skarpt. Återstår att se hur reptålig färgen är. Jag hade nog ändå förväntat mig att se ljus rostfritt stål på sina ställen efter några år av repor. I den här prisklassen (under 200 Euro) hade jag framförallt inte förväntat mig ett så trevligt band. Hårdvaran är signerad och i samma trevliga färg. Själva bandet är följsamt och inte sådär klibbigt som billiga band kan vara. Det är absolut lite av en inlärningskurva att sätta på och ta av detta band på värdigt sätt, men när det sitter, sitter det som smäck! Se bild. Värt att notera är att jag använder det näst innersta hålet på bandet med mina 17cm handleder. Har du runt 16cm kommer du få problem. Tavlan har ett vågmönster som blir skarpare/tunnare ju längre upp på tavlan du kommer. Lite irrelevant men trevlig detalj. Lumen lyser starkt men inte länge. Vridringen på 120 klick linjerar perfekt och känns solid. Tror insert är i aluminium och där hittar du bara lysmassa på lumepip. Timex.eu har rea typ hela tiden om man följer deras nyhetsbrev. Tror dem har 25% just nu. Jag köpte den för att vara just en rolig semester-/badklocka i och med att jag ska till Spanien v11-v13. Det är inte särskilt varmt i havet me något dopp ska nog bli! Har extremt svårt att se någon bli besviken för den blygsamma pengen.

IMG_6833.jpeg
Stort tack för utförlig recension. Såg att de hade 25% på vissa modeller, tyvärr inte just denna. Men det hänger inte på prislappen i och med att den inte är speciellt dyr.

Vi ska till Cypern i påsk så jag letar efter något man kan bada i. Timexen är en bra kandidat även om jag helst hade önskat något mindre storlek. jag har 16,5 cm handleder så 41 mm är i största laget. Sweet spot för mig är 33-36 mm, men där blir det svårt att hitta klockor att bada i till lägre priser.

Kanske någon annan kan komma med tips?
Krav:
1. Något man kan bada i (dyker ej)
2. Det ska vara lätt att läsa av tiden
3. mindre än 40 mm (helst inte för tjock heller)
4. gummiband
5. Max 5000 kr
6. Ny / beggad spelar ingen roll
7. Typ av urverk spelar ingen roll

#teamvintage checkar in med både krona och baksida. Locket sitter som berget, så ett verktyg som inte är en gummiboll är beställt så jag kan visa rotorn mot slutet av owg.
Än så länge går det på rutin, men den 19:e eller där i krokarna kan det bli riktigt svårt då paket från Storbritannien väntas anlända däromkring..
1000016144.jpg
1000016143.jpg

Följande utspelar sig 6:e Mars mellan 12:00 och 13:00
Jack misstänker att det finns en mullvad på CTU och har bett IS/IT övervaka all trafik från en kollega som han försett med falsk information. Nu återstår att se var information dyker upp för att se vem den misstänkta mullvaden är i kontakt med.

26 dagar kvar...
IMG_20250306_125553~2.jpg

Senast ändrad:
Följande utspelar sig 6:e Mars mellan 12:00 och 13:00
Jack misstänker att det finns en mullvad på CTU och har bett IS/IT över all trafik från en kollega som han försett med falsk information. Nu återstår att se var information dyker upp för att se vem den misstänkta mullvaden är i kontakt med.

26 dagar kvar...
IMG_20250306_125553~2.jpg
Förlåt. Men jag fattar ingenting av dina inlägg 🤣

Stort tack för utförlig recension. Såg att de hade 25% på vissa modeller, tyvärr inte just denna. Men det hänger inte på prislappen i och med att den inte är speciellt dyr.

Vi ska till Cypern i påsk så jag letar efter något man kan bada i. Timexen är en bra kandidat även om jag helst hade önskat något mindre storlek. jag har 16,5 cm handleder så 41 mm är i största laget. Sweet spot för mig är 33-36 mm, men där blir det svårt att hitta klockor att bada i till lägre priser.

Krav:
4. gummiband
5. Max 5000 kr
Nu ska kanske inte dra iväg för långt från trådens huvudämne, men har själv smala handleder. Kollat på denna, tycker den är prisvärd. Går ju att prova i butik med, hur den känns storleksmässigt. 37mm är den. Ca 2300 kronor. Fanns på rea för 1800 ungefär för några veckor sedan. Prova nu under mars och lägg upp ett wristshoot i denna tråden så kan panelen säga vad dom tycker 😂

Bilagor

• Screenshot_20250306_130233_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20250306_130233_Samsung Internet.jpg
    84.9 KB · Visningar: 1
Senast ändrad:
Nu ska kanske inte dra iväg för långt från trådens huvudämne, men har själv smala handleder. Kollat på denna, tycker den är prisvärd. Går ju att prova i butik med, hur den känns storleksmässigt. 37mm är den. Ca 2300 kronor. Fanns på rea för 1800 ungefär för några veckor sedan. Prova nu under mars och lägg upp ett wristshoot så kan panelen säga vad dom tycker 😂
Dra iväg för långt vet jag inte. Det snackas ju både pannkakor, ketchup, sylt och marsipantårtor här 😅
Tack för tipset! Ska kolla upp digitalt. Butiksbesök får bli i april dock 😏

Krav:
4. gummiband
5. Max 5000 kr
Låter som beskrivningen av en timex ironman :D

Förlåt. Men jag fattar ingenting av dina inlägg 🤣
Ingen fara, jag tror att det är dags att komma med ett förtydligande då det verkar vara fler som undrar vad jag sysslar med :)

2001-2010 sändes en serie vid namn "24", där plotten är att varje säsong utspelar sig i realtid under 24 timmar. Plot twists, snabba beslut och svåra dilemman är signifikant för serien.

Jack Bauer, som är är en fältagent vid CTU (Counter Terrorism Unit), använder sig av den klockan jag valt att bära under mars månad, en MTM Blackhawk.

För att skoja till det lite i tråden har jag valt att göra inlägg i form av en berättarröst som förklarar vad som pågår. Jag har alltså inte en dissociativ identitetsstörning (vad jag vet)
mtm-black-hawk-velcro-kiefer-sutherland-24-2.jpg

26 dagar kvar...

Senast ändrad:
Ingen fara, jag tror att det är dags att komma med ett förtydligande då det verkar vara fler som undrar vad jag sysslar med :)

2001-2010 sändes en serie vid namn "24", där plotten är att varje säsong utspelar sig i realtid under 24 timmar. Plot twists, snabba beslut och svåra dilemman är signifikant för serien.

Jack Bauer, som är är en fältagent vid CTU (Counter Terrorist Unit), använder sig av den klockan jag valt att bära under mars månad, en MTM Blackhawk.

För att skoja till det lite i tråden har jag valt att göra inlägg i form av en berättarröst som förklarar vad som pågår. Jag har alltså inte en dissociativ identitetsstörning (vad jag vet)

26 dagar kvar...
Kanske detta är månaden du kommer bevisa att du har en identitetsstörning? 😲😱😱😱😱

Jack Bauer, som är är en fältagent vid CTU (Counter Terrorist Unit), använder sig av den klockan jag valt att bära under mars månad, en MTM Blackhawk.

26 dagar kvar...
Fick faktiskt ett DM av @Lesa som förklarade för mig vad det hela handlade om 😅

Tillbaka
Topp