• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2025

Jaha, då var det dags att checka ut! Ett sista handledsskott inne på porslinshuset 😄 Synd jag missar Clubhouse ikväll igen, men får titta in en onsdag framöver istället.

Stort TACK för i år vänner. Alltid lika härlig och mysig stämning i tråden. Det här var mitt femte år, tillika det andra året i rad jag höll mig kvar. Har nog bara lyckats 3 av 5 gånger tidigare år när jag tänker efter. Kan konstatera att det är så mycket roligare att kämpa sig kvar, och ta sig igenom. Hur svårt ska det vara liksom? 😂

Och även om jag inte skrivit så mycket så läser jag och uppskattar allt. Det har skänkt en hel del glädje och välbefinnande ska ni veta. Så tack för det! 🥰

Lyckades dessutom vinna auktionen som hyvens @herr_ferrum lade ut 🙏🏼 Riktigt fint initiativ av han och alla er andra som körde auktioner!

Slutligen stort tack till er alla som styrt det här, Batman, sponsorer och övriga. Ingen nämnd ingen glömd ❤️

Fred ut från #TeamExplorer! 🫡
IMG_1759.jpeg

IMG_1758.jpeg
Vad köpte du för kul? Man blir ju nyfiken! 😁

Ja det funkade ju faktiskt mot all förmodan detta 🙃 Trodde jag faktiskt inte 1a mars 🙃
Har varit en fantastisk resa. Vi har besökt 22 städer o 7 länder ihop denna månad.Men den stora resan var faktiskt att det är fullt möjligt att ha en 34 mm plastklocka en hel månad och insikten att en Saab måste införskaffas o bevaras för eftervärlden 🤠
Nåväl vi avslutar med äkta Saab-poker a la -88.
IMG_3601.jpeg

Eftersom jag inte hade med mig någon klocka att byta med i morgon på resan, så sprang jag till närmsta klockbutik och införskaffade något annat att sätta på armen vid 12-slaget 😎
IMG_3602.jpeg

Och så kvällens sista , men inte minsta pris:

En King Seiko SPB281 skänkt av Klockmaster Fältöversten

Kategori:
Deltagare som klarar hela månaden med en klocka som minst passar sociala vuxen-sammanhang såsom kontorsmiljö, släktmiddag, möte med chefen, möte med kunder, på krogen osv.

Och vinnare är allas vår Adidasklockbärare @Tokka 😀🥳🌟

Tyvärr lite suddig bild men iaf;)
seiko.jpg

Senast ändrad:
Jaha gott folk. Dag 31 av 31 och min sista OWGM bild iaf för denna gång.
Jag vill passa på att tacka alla som hållt i detta, donerat priser samt alla deltagare. Det var kul att vara med i år och detta är första gången jag lyckas hela månaden så tredje gången gillt fungerade.
Puss och kram till er alla och ett litet nyp i stjärten till @roosterman och @Mic1

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    333.9 KB · Visningar: 1
Kvällens elfte pris:

G-shock G-5600BG skänkt av Stjärnurmakarna Kalmar

Årets G-shockare

Vinnare är @Virknisse :D
Men vilken grej man möts av när jag ska checka in såhär en dryg timme innan avslut! Va roligt! Tack!!! Sitter och virkar för första gången på väldigt många år. Ska på fest i helgen där jubilaren önskade sig antingen en ny motorcykel eller en hemmagjord mössa. Valet var enkelt :)

IMG_1364.jpeg

Mina favoriter denna månaden har varit: @Virknisse (även om klockan oftast INTE suttit på bäraren:)) då jag tycker den bör ha varit mest svårburen.
En pjäs jag verkligen skulle vilja ha själv är (och där är jag inte ensam) @Epicure.watches guldiga rackare. Väldigt fin!
Roligaste inläggen måste vara @bag snacka om nostalgi. Epochen var heller inte så dum.
@Fliegerchronograph🚁 s pjäs bar mkt historia och vågad design så plus för den!
Sen måste jag ge en stjärna till @Pompom med en klocka som fastnade på näthinnan.

Jag har garanterat glömt en hel del då det ju finns så mkt otroligt roliga klockor därute!

För egen del var nog denna sophomore season enklare än förra (då körde jag Sinn). Kanske för att jag inte har haft nått på ingång eller att jag har lagt undan stora delar av samlingen så att man inte ska råka ramla över något en tidig morgon när man e lite stressad.

Hur som, rolig månad och oerhört fint initiativ av arrangörerna!

Tillbaka
Topp