@Hasselkross det ligger en annons på Blocket nu på en Datejust med silvertavla där man gärna byter mot guld eller dyrare Rolex. Det är möjligtvis inte samma klocka och ett försök till ett nytt bedrägeri? Var din från 2019 också?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Såg detta också!@Hasselkross det ligger en annons på Blocket nu på en Datejust med silvertavla där man gärna byter mot guld eller dyrare Rolex. Det är möjligtvis inte samma klocka och ett försök till ett nytt bedrägeri? Var din från 2019 också?
Utveckla gärnaHade nån sett detta eller?
![]()
Tror det menas att serienr saknas/utsuddat. Jmfr med den andra bildenUtveckla gärna
2sekunder mellan ”made” och 25 på fejk klockan ochTror det menas att serienr saknas/utsuddat. Jmfr med den andra bilden
Bra info och skarpa ogon.2sekunder mellan ”made” och 25 på fejk klockan och
3 sekunder mellan ”made” och 25 på äkta
Mycket bra info. Kanner mig nastan dum som inte tankte pa det sjalv.
Naturligvis ska/kan man jamfora med den/de bilder som finns pa Rolex hemsida. Det ar ju naturligtvis inte mojligt att avgora enbart pa nagon bild huruvida en klocka ar akta eller ej,men en sadan sak kan ju alla se som detaljgranskar.
Jattebra
Tack för svar! Vet du när den nya urtavlan släpptes ?Det är två olika urtavlor. Tidigare Datejust har inte Rolexkronan mellan Swiss och made och då är det 2 sek till 25 inte 3
Okej hade jag faktiskt ingen aning om men kollade precis på min dj o där är en krona som du säger. Tack för info!Jag utgick från detta också när jag såg jämförelsebilderna dock när man söker på ”126334” så finns där både de med 2 och 3 sekunders mellanrum. Kanske någon kunnig kan förklara varför, @SWC ?
Tror det var 2020 men inte helt säkerTack för svar! Vet du när den nya urtavlan släpptes ?
Först vill jag beklaga det som hänt dig. Skall inte behöva hända någon.
En annan detalj jag la märke till är datumsiffrorna. För det första är dem förskräckligt dåligt gjorda, samtidigt som det nästan ser ut som att färgfyllningen inte är helt ”täckande”.![]()
Var framgår detta?Varför diskuteras ifall klockan var fejk eller ej, när bedragaren är känd hos polisen just som en bedragare sedan innan.
Såg den också. Min klocka var också från 2019. Gängets klocka var också från 2019. Jag misstänker starkt att det är en kopia. Min, gängets eller en ny, det kan man bara spekulera kring.@Hasselkross det ligger en annons på Blocket nu på en Datejust med silvertavla där man gärna byter mot guld eller dyrare Rolex. Det är möjligtvis inte samma klocka och ett försök till ett nytt bedrägeri? Var din från 2019 också?
Det är polisanmält. Vi får hoppas att även dessa personer åker fast. Tack!Vad tråkigt att höra/läsa din berättelse. Tycker du skall polisanmäla!
Utsattes för blocketbedragare för något år sedan. Polisanmälde, och det visade sig att över 100 personer gjort det samma. Då blev polisen mer aktiva och allt löste sig till slut. Fick pengarna tillbaka.
Önskar dig lycka till!
Jag tycker detta är en bra poäng.Varför diskuteras ifall klockan var fejk eller ej, när bedragaren är känd hos polisen just som en bedragare sedan innan.
Tack så mycket!Otroligt tråkig och hemsk historia. Lider med dig. Det är naturligtvis lätt att vara efterklok och säga vad du borde gjort annorlunda, men det hjälper inte i nuläget. Många här skulle säkert agerat på samma sätt i din situation.
det viktiga är att du kommit ut oskadd och har hälsan i behåll. Bra också att du polisanmält det hela. Hoppas buset åker fast.
Dom tidiga indextavlorna saknade kronan kl6 till 126334/126300. Medans Wimbledon och Blue Roman hade det från start.Jag utgick från detta också när jag såg jämförelsebilderna dock när man söker på ”126334” så finns där både de med 2 och 3 sekunders mellanrum. Kanske någon kunnig kan förklara varför, @SWC ?
I inlägg #100 i denna tråd svarar jag att polisen verkar veta vem det rör sig om då de kände igen hans signalement och även namn.Var framgår detta?
Fyyfan så hemskt.
Mina 2 ören: Gänget från Malmö är troligen i maskopi med den/de som bedragit dig - de driver ingen egen "utredning". De inhämtar bara den bevisföring som kan vara komprometterande för deras del om ärendet polisanmäls. Stänger lite loose ends alltså.
Bara en teori såklart och inget ont mot dig att du lämnade ifrån dig klockan!! Usch vilket j-vla läge att hamna i! Känslan efter ett sånt påhopp också.. den är inte kul alls.
Som sagt - lider med dig och hoppas likt ovanstående att detta löser sig @Hasselkross!
/J
Tycker att rehauten syns på andra bilder. Är nog bara bilden som luras.Tror det menas att serienr saknas/utsuddat. Jmfr med den andra bilden
2sekunder mellan ”made” och 25 på fejk klockan och
Bra info och skarpa ogon.
Det har ingenting med olika urtavlor (farg) att gora att avstanden/trycket ar annorlunda?
Naturligvis ska/kan man jamfora med den/de bilder som finns pa Rolex hemsida. Det ar ju naturligtvis inte mojligt att avgora enbart pa nagon bild huruvida en klocka ar akta eller ej,men en sadan sak kan ju alla se som detaljgranskar.
Jattebra info!
Jag utgick från detta också när jag såg jämförelsebilderna dock när man söker på ”126334” så finns där både de med 2 och 3 sekunders mellanrum. Kanske någon kunnig kan förklara varför, @SWC ?
Ja precis det var detta jag menade.2sekunder mellan ”made” och 25 på fejk klockan och