• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Utsatt för väpnat rån i hemmet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Fy fan! Lider verkligen med dig Niklas :(

Hoppas ni kan återgå till ett normalt liv så snart som möjligt!

(Har själv fått skit här på KS för att jag använt mig av en "bulvan" när jag köpt saker men det är ju just för att undvika att något sånt här händer).
 
Beklagar.
Oerhört tragiskt att man ska behöva vidta dylika åtgärder. Hoppas ni får fatt i ynkryggen och att han får ett långt straff.
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Otroligt tung läsning och en rejäl tankeställare. Hoppas att ynkryggen åker fast och att ni får tillbaka ert liv.

Önskar att det fanns något man kunde göra för att hjälpa er...
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Varit borta från forumet några dagar. Gick in nu i en paus i semestern. Det sista man vill läsa. Blir så arg och ledsen att läsa Hur dessa låga människor behandlat er och er dotter. Fyfan. Skickar tankar och hopp om att denna horribla upplevelse inte lämnar spår.

På ett materiellt plan är det trist att du lämnar forumet. Har alltid varit intressant att ta del av dina poster. Stay strong
 

Gripen

Omega
Att stjäla personlig egendom är lågt, men att hota barn och kvinnor är något fruktansvärt och totalt oacceptabelt. Hoppas de åker fast! :rage:
Mina tankar går till dig och din familj. :heart: Styrka till er!
 
Senast ändrad:

Stampe

Breitling
Oerhört tragiskt, mina tankar till er! Tack för att du delar denna mycket, mycket obehagliga händelse. Hoppas ni lyckas återfinna tryggheten i vardagen
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Usch va tråkigt! Se till att ta all hjälp ni kan få avseende krishantering osv. så hoppas jag av hela mitt hjärta att ni så snabbt som möjligt kan lägga detta bakom er.
 

Yrsnö

Cartier
Vilka avskum till människor!

Även jag missade denna tråd, otroligt tråkigt att höra! Verkligen en berättelse som gör ont att läsa, tankarna går till dig Niklas och din familj, har alltid uppskattat dina poster och pjäser men förstår att de får lämna.

:heart:
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Vidrigt. Äckliga människor som tar sig friheten att förstöra liv på det sättet. Förr eller senare åker dom fast, så är det bara.
Hoppas ni kan repa er och gå vidare tillsammans.
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Förjävligt det som har hänt och det är oerhört tråkigt vad hela familjen får gå igenom:(. Tyvärr är världen är inte så fin som man tror och jag önskar att ni tar er ur detta på bästa sätt!.:heart:
 

Igge

Panerai
Förjävligt att behöva bli utsatt för ett sådant respektlöst övergrepp. Fy fan, blir så förbannad.
Ta hand om dig och familjen.

/I
 

KRICAR

Cartier
Pledge Member
Usch vart inaktiv ett bra tag på forumet så är det första jag läser detta! STAY STRONG!Får hoppas avskummet får vad han förtjänar för det han utsätt dej å din familj för!
The_Punisher_(2004)_-_Trailer_2 (1).jpg
 

Trulli

Cartier
Otroligt tråkigt!
Jag har tyvärr under en längre tid gått i tankarna att plocka bort bilder och annat som drar intresse till sig, helt enkelt dyra saker. Jag har länge varit av uppfattningen att man ska kunna njuta av det man har och har alltid ignorerat jantelagen.
Men detta är en annan avigsida och tyvärr känner jag en annan som blivit utsatt för rån. I det fallet utgav sig dräggen för att vara DHL och ringde och bokade tid för leverans av ett paket. Han fick inget paket...
Även jag tänker på säkerheten, har kameraövervakning, kollar vem jag har bakom mig när jag kör hem (jag har blivit förföljd vid flera tillfällen och varit tvungen att ta omvägar hem), familjen är instruerade att aldrig öppna dörren för någon som de inte känner mm. men det hjälper uppenbarligen inte.

Din post satte spiken i kistan. Nu rensar jag alla sociala medier från utstickande inlägg. Tråkigt men ett "måste" bevisligen.

Ta hand om dig och familjen!
 

Mojbjörn

Cartier
Som en del av er redan vet så begicks det igår ett rån i Stockholm där en pistolbeväpnad man trängde sig in i ett hus och kom över klockor och smycken.

Jag är ledsen att behöva säga det men det var jag och tyvärr även min familj som var de drabbade.

Jag vill inte gå in på allt för mycket detaljer men både min dotter, fru och jag blev hotade till livet med pistol och sedermera bundna/tejpade.
Det var helt klart att det var min klocksamling han var ute efter för det var det han sa efter att ha trängt sig in och sagt att han skulle döda oss om vi inte gjorde som han sa.

Han visste mycket väl vilka klockor jag ägde då han blev vansinnig då han märkte att jag inte hade de dyra klockorna hemma utan bara något billigare ”beaters” samt min AP Jumbo jag hade på armen. (Mina fina klockor förvarar jag på annat ställe lång från hemmet).
Han sa uttryckligen att han (de?) hade kartlagt mig och han ville ha de dyra klockorna annars skulle det gå oss illa.

När han inte hittade några fler klockor så ville han ha kontanter, vilket jag inte heller har hemma, och smycken.
Jag öppnade kassaskåpet där det bara finns våra pass och lite nycklar innan han övergick till att ta min frus Rolex hon hade på armen och alla hennes smycken, bla. vår förlovningsring (vi är inte gifta trots att jag kallar henne min fru).
Därefter tejpade han våra händer och sa att han skulle skjuta oss om vi följde efter eller gjorde motstånd.

Polisen var på plats redan efter några minuter med både helikopter och hundpatruller som genomsökte området men han lyckades undfly.
Polisens utredare vill inte att jag går ut med varken signalement eller bilder/filmer från mina övervakningskameror och det tänker jag respektera.
De kommer att ge mig klartecken att gå ut med det när och om de tycker det är lämpligt.

Men mitt signalement på mannen är glasklar:
En sorlig dj*vla ynkrygg som ger på en försvarslös 11-åring som antagligen kommer att få bära med sig detta för resten av livet.
Så med andra ord så letar de inte efter en man utan en ynkrygg som inte vet vad heder eller respekt är.

Det som försvann (förutom vår trygghet) var:
Rolex Datejust i 31mm med vitguldsring, jubileelänk och rosa tavla. Serienummer: 8D671148
Audemars Piguet Royal Oak 15202st. Serienummer: I63360-5666
Tudor Black Bay Bronze med ett custom made kanvas armband. Serienummer: I680136
Tudor Black Bay 1:st gen röd på originalläder. Serienummer: I424500
IWC 3717 Pilot med kevlarband och viklås. Serienummer okänt

Jag skriver ut detta för att det ska synas i framtida Google sökningar om man söker på serienummer.

Vi har redan kontaktat psykologer och säkerhetsfolk för att få hjälp att bearbeta detta men det är klart att det kommer att ta lång stund, om någonsin, innan vi kan känna oss helt trygga igen.

Jag vill samtidigt passa på att säga att jag är djupt berörd över det stöd och erbjudande om hjälp jag fått av forumledningen och några nära medlemmar sedan igår när nyheten hamnade i kvällstidningarna.
Det gör mig glad i själen att det finns människor som är beredda att göra så mycket för någon de inte känner IRL.

Det finns egentligen två skäl till att jag skriver den här tråden.
Det ena är att jag vill att de kriminella element som eventuellt läser på detta forum ska veta att jag nu kommer att sälja samtliga mina klockor jag har kvar.
Jag har redan tagit kontakt med en klockhandlare och håller på att förhandla om priset.
Klockorna förvaras nu hos klockhandlaren tills försäljningen är klar.
Jag kommer att få betalt med en banköverföring (inte kontant) för vidare flytt till fondkonto.
Så hemma hos mig finns det nu varken klockor eller kontanter (har aldrig funnits).

Den andra anledningen är att jag vill varna andra.
Jag har tagit emot liknande varningar från välvilliga forumkompisar men i min enfald trott att mitt säkerhetstänk varit tillräckligt när jag inte lämnat ut fullständigt namn, aldrig sälja något hemma, inte visa telefonnummer eller namn vid annonsering, utrusta huset med avancerat larm och högupplösta kameror överallt osv.
Men finns det människor vars mamma inte lärt dem att skilja på mitt och ditt så hittar de en.

Så hur rolig denna hobby än är så var försiktiga, det finns inget som gör det värt att leva i vetskapen att man på grund av sin hobby och passion har riskerat sin familjs liv och trygghet.

Trots detta så finns min kärlek till klockor kvar så jag kommer att finnas kvar här och läsa och ”lurka” men med denna sista bild, som togs strax innan rånet, på min älskade och nu stulna Jumbo så tar jag farväl.
IMG_0179.JPG
Fyfan vad hemskt!!!
 

Måberg

Panerai
Fruktansvärt tråkig läsning detta! Jag önskar dig och din familj all lycka med framtiden samtidigt som man blir överjävligt förbannad över att man inte ska kunna vara säker i sitt egna hem och få ha ett intresse utan att man ska råka ut för sådant här :(
 

Tärnan

Cartier
oj oj, saknar ord för denna hemska upplevelse. Hoppas ni kan borsta av er det avskyvärda med tiden och att ni stärks som familj. Spontant skulle man vilja kölhala en sådan ynklig rånare. Tyvärr måste ju rånare hitta andra sätt att hitta offer när kontanterna minskar uti handeln och klockor, guld, smycken etc blir alltmer stöldbegärliga. Man ska nog passa sig för att "skylta" via sociala medier.
 

Johan_K

Omega
2-Faktor
Blir precis som alla andra berörd och ledsen när jag läser vad du och din familj råkat ut för. Håller tummarna för att ni alla kommer återhämta er helt efter denna fruktansvärda upplevelse. :heart:
 
Riktigt hemskt och tråkigt då det alltid varit kul för oss (mig) på forumet att få ta del av din samling och just det faktum att du varit relativt öppen med dina fina pjäser. Därför känns det extra trist att du ska utsättas för detta men det är väl tyvärr något man märker bli vanligare och vanligare och troligen till viss del pga sociala medier osv då det läggs ut bilder på dyra klockor, prylar och bilar.

Tråkigt att man inte ska kunna göra det men nog hade jag i en situation där jag hade dyra prylar börjat fundera mer på var och vad jag postade!

Hoppas ni kommit över värsta chocken.
 

LennyK

Panerai
Beklagar djupt. Fan vilka hopplösa jävla människor det finns. Hoppas du och familjen återhämtar er även om det givetvis kommer ta sin tid. ❤️
 

AMG63

Cartier
Blir djupt bedrövad över det som hänt,,lider med er, hoppas ni återhämtar er fort. :heart::heart::heart:
Och att det finns så ryggradslösa människor som sätter en familj i osäkerhet för pengar o materialistiska ting...urk :wtf:
 

Fläskpanna

Breitling
2-Faktor
Man blir helt bedrövad efter läsningen i denna tråd. Tyvärr finns det en hel del onda människor i världen.
Hoppas att dottern hämtar sig efter denna traumatiska händelse!
 

differo

Cartier
Fruktansvärt att ens läsa om det - kan inte ens föreställa mig hur det är att gå igenom något sådant hemskt. Tänkte senast imorse på er när jag tittade på min lilla grabb - fick rysningar. Hoppas verkligen de åker dit för detta men framför allt att ni lyckas glömma det eller ersätta denna hemska händelsen med massa nya roliga minnen. Usch.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp