• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Utsatt för väpnat rån i hemmet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Nedro

Panerai
2-Faktor
Usch va hemskt att läsa.
Förstår hel hjärtat att du lämnar klockvärlden bakom dig. Finns inga materiella ting som är värt familj och liv.
 

TompaC

Rolex
2-Faktor
Kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas. Tråkigt att se att du lämnar men beslutet är fullt förståligt. Beklagar traumat som hänt dig och din familj och hoppas ni kan njuta av den resterande sommaren tillsammans. Önskar dig och din familj all lycka framöver.
 
Inte varit så aktiv på länge och det första jag för se när man loggar in i starten på semestern är detta, tragiskt och man kan inte känna sig annat än illa tillmods.

Jag tycker just du Niklas varit ett föredöme på forumet under så länge jag varit med, positiv, engagerad och mån om alla även "vanliga dödliga" som kanske inte har de ekonomiska resurserna. Har sett när du sålt och köpt klockor och upplevt att du haft en hög integritet med hanteringen, känt proffsigt och säkert. Uppenbarligen är det en falsk trygghet då vi trots allt lever som vi gör i Sverige.

Jag hoppas verkligen att vardagen kan återgå till det normala även efter en sådan här händelse. Klockor och smycken i alla ära men det är trots allt ingenting värt när man bli innerligt kränkt som i detta fall. Då finns enbart de närmaste såklart.

Ta hand om er.

/gustav
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag hoppas verkligen ni repar er snart. Man blir tung i sinnet av att läsa vad ni gått igenom. Som sagt, hoppas ni får adekvat hjälp och finner styrka i familjen (och ks familjen) och kan återgå till det normala så snart som möjligt.
Dina inlägg kommer vara saknade och efter läst detta och funderat lite på det så känns det inte lika kul att posta längre, just nu i alla fall. Det förtar det roliga om sånt här ska kunna hända. Sen ska man ju aldrig låta sånt här vinna, men lätt att säga.... Tror att folk kan bli mer försiktiga och ha svårare att dela med sig vilket är supertråkigt.
KS är ju ett fantastiskt trevligt och öppet forum men att man ska kunna söka allt fritt på nätet? Jag vet inte. Sen är det svårt att låsa ner det också men kanske nödvändigt (i vissa steg) för att vissa ska våga dela med sig.
Bara lite tankar som snurrar just nu..... Kanske ni andra tänker så med?

Tänker i alla fall på dig @Niklas och din familj! Må ni snabbt komma över detta trauma.
 

Ronnie

Rolex
Tack för varningen, Niklas! Jag hoppas polisen får tag i honom och att ni återhämtar er helt från attacken. Förstår ditt beslut.
 
Det var riktigt hemskt att läsa och jag önskar att hela din familj kommer över det inträffade så snabbt som möjligt. Händelsen berör oss alla. Man tvingas tänka både en och två gånger innan man visar upp något av värde. Det värsta tänkbara är när nära och kära drabbas.
 

don.h

Cartier
Otroligt tråkigt att höra. jag har själv blivit rånad och haft inbrott dock inte på samma brutala nivå men jag vet hur tufft det är. Hoppas du, dotter och fru repar er!
 

Nicklas H

Cartier
Som en del av er redan vet så begicks det igår ett rån i Stockholm där en pistolbeväpnad man trängde sig in i ett hus och kom över klockor och smycken.

Jag är ledsen att behöva säga det men det var jag och tyvärr även min familj som var de drabbade.

Jag vill inte gå in på allt för mycket detaljer men både min dotter, fru och jag blev hotade till livet med pistol och sedermera bundna/tejpade.
Det var helt klart att det var min klocksamling han var ute efter för det var det han sa efter att ha trängt sig in och sagt att han skulle döda oss om vi inte gjorde som han sa.

Han visste mycket väl vilka klockor jag ägde då han blev vansinnig då han märkte att jag inte hade de dyra klockorna hemma utan bara något billigare ”beaters” samt min AP Jumbo jag hade på armen. (Mina fina klockor förvarar jag på annat ställe lång från hemmet).
Han sa uttryckligen att han (de?) hade kartlagt mig och han ville ha de dyra klockorna annars skulle det gå oss illa.

När han inte hittade några fler klockor så ville han ha kontanter, vilket jag inte heller har hemma, och smycken.
Jag öppnade kassaskåpet där det bara finns våra pass och lite nycklar innan han övergick till att ta min frus Rolex hon hade på armen och alla hennes smycken, bla. vår förlovningsring (vi är inte gifta trots att jag kallar henne min fru).
Därefter tejpade han våra händer och sa att han skulle skjuta oss om vi följde efter eller gjorde motstånd.

Polisen var på plats redan efter några minuter med både helikopter och hundpatruller som genomsökte området men han lyckades undfly.
Polisens utredare vill inte att jag går ut med varken signalement eller bilder/filmer från mina övervakningskameror och det tänker jag respektera.
De kommer att ge mig klartecken att gå ut med det när och om de tycker det är lämpligt.

Men mitt signalement på mannen är glasklar:
En sorlig dj*vla ynkrygg som ger på en försvarslös 11-åring som antagligen kommer att få bära med sig detta för resten av livet.
Så med andra ord så letar de inte efter en man utan en ynkrygg som inte vet vad heder eller respekt är.

Det som försvann (förutom vår trygghet) var:
Rolex Datejust i 31mm med vitguldsring, jubileelänk och rosa tavla. Serienummer: 8D671148
Audemars Piguet Royal Oak 15202st. Serienummer: I63360-5666
Tudor Black Bay Bronze med ett custom made kanvas armband. Serienummer: I680136
Tudor Black Bay 1:st gen röd på originalläder. Serienummer: I424500
IWC 3717 Pilot med kevlarband och viklås. Serienummer okänt

Jag skriver ut detta för att det ska synas i framtida Google sökningar om man söker på serienummer.

Vi har redan kontaktat psykologer och säkerhetsfolk för att få hjälp att bearbeta detta men det är klart att det kommer att ta lång stund, om någonsin, innan vi kan känna oss helt trygga igen.

Jag vill samtidigt passa på att säga att jag är djupt berörd över det stöd och erbjudande om hjälp jag fått av forumledningen och några nära medlemmar sedan igår när nyheten hamnade i kvällstidningarna.
Det gör mig glad i själen att det finns människor som är beredda att göra så mycket för någon de inte känner IRL.

Det finns egentligen två skäl till att jag skriver den här tråden.
Det ena är att jag vill att de kriminella element som eventuellt läser på detta forum ska veta att jag nu kommer att sälja samtliga mina klockor jag har kvar.
Jag har redan tagit kontakt med en klockhandlare och håller på att förhandla om priset.
Klockorna förvaras nu hos klockhandlaren tills försäljningen är klar.
Jag kommer att få betalt med en banköverföring (inte kontant) för vidare flytt till fondkonto.
Så hemma hos mig finns det nu varken klockor eller kontanter (har aldrig funnits).

Den andra anledningen är att jag vill varna andra.
Jag har tagit emot liknande varningar från välvilliga forumkompisar men i min enfald trott att mitt säkerhetstänk varit tillräckligt när jag inte lämnat ut fullständigt namn, aldrig sälja något hemma, inte visa telefonnummer eller namn vid annonsering, utrusta huset med avancerat larm och högupplösta kameror överallt osv.
Men finns det människor vars mamma inte lärt dem att skilja på mitt och ditt så hittar de en.

Så hur rolig denna hobby än är så var försiktiga, det finns inget som gör det värt att leva i vetskapen att man på grund av sin hobby och passion har riskerat sin familjs liv och trygghet.

Trots detta så finns min kärlek till klockor kvar så jag kommer att finnas kvar här och läsa och ”lurka” men med denna sista bild, som togs strax innan rånet, på min älskade och nu stulna Jumbo så tar jag farväl.
IMG_0179.JPG
Fruktansvärt läsning! Hoppas att de griper den skyldige.
 

trumpetera

Panerai
Det är verkligen en vidrig upplevelse ni tvingats genomlida. När ens familj blir indragna i våldsamt rån, är leken vi leker här på forumet slut. Det är en trevlig och intressant lek, men inte värt vad ni varit med om på långa vägar.

Hoppas ni alla, och framförallt dottern, får hjälp att hantera detta på vilket sätt det vara må, och att ni återfår trygghetskänslan i livet förr hellre än senare.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Finns inga ord för vad som har drabbat er... Mina tankar går till dig och din familj. Jag hoppas verkligen att ni steg för steg kan bearbeta detta med hjälp av psykologer och annan stöd.
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Fruktansvärd händelse som drabbat dig och din familj :( Hoppas innerligt att polisen får tag på den usling som utsatte er för detta :mad: Mina tankar är med dig och din familj!
 

Stomatol

Breitling
Så sorgligt att läsa detta som hänt en så hyvens kille (fick anledning att gå tillbaka och läsa lite av dina tidigare inlägg..) Så jävla sjukt att det lilla kräket stoppat vidare framfart för dig i denna fina hobby, hoppas allt ordnar sig med familjen samt att polisen får tag i gärningsmannen.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp