Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är inte så jävla säker på att den referensen kommer vara aktuell längre. Känns som vi är på väg att tuffa till oss en smula på den punkten. Jag drar denna slutsats av dom domar som fallit senaste året, där åtminstone jag som lekman tycker straffen är hårdare och mer konsekventa, samt även att svensk politik faktisk lyfter dessa frågor i större utsträckning än för bara 5 år sedan.Glöm inte att vi bor i Sverige och att det är brottslingarna det är synd om. Han är snart ute igen och fortsätter med samma skit![]()
Tyvärr är det säkert så det blir....Glöm inte att vi bor i Sverige och att det är brottslingarna det är synd om. Han är snart ute igen och fortsätter med samma skit![]()
Sånt där som gör att rån/bedrägeri-trådar oftast blir låsta.Då återstår bara.....
![]()
Kan bara hålla med, funkar väldigt bra.Arlo Pro kameror rekommenderas!
Kanske på Flashback.En man som hotar barn med pistol förtjänar att hängas ut, vad heter den här jubelidioten?
Kanske på Flashback.
Skönt med ett gripande iaf!
Har jag svårt att tro, tro de flesta förstår att man inte hänger folk idagsläget..Sånt där som gör att rån/bedrägeri-trådar oftast blir låsta.
Det beror på vad man menar med snart.Glöm inte att vi bor i Sverige och att det är brottslingarna det är synd om. Han är snart ute igen och fortsätter med samma skit![]()
Tror du det blir så pass långt straff?Det beror på vad man menar med snart.
Antar att du menar att straffen är lindriga? Tror att straffet landar på runt 10 år. Huruvida det är strängt eller inte är väl mer en politisk och filosofisk fråga.
Tror du det blir så pass långt straff?
Du skulle min tro på rättsväsendet återhämta sig lite i alla fall.
Utan att gå för djupt in på det här och utan att veta alla omständigheter så var det min kvalificerade gissning. Grovt rån, tillsammans med de andra brotten och utan någon jämkning på grund av ålder känns det som en rimlig utgång.Tror du det blir så pass långt straff?
Du skulle min tro på rättsväsendet återhämta sig lite i alla fall.
Grovt rån ger 4-10år, sällan 10år döms ut. Säkerligen förmildrande omständigheter på något sätt som alltid.
Grovt rån ger 5-10 år. 10 år lär inte dömas ut. Det är svårt att spekulera kring förmildrande omständigheter, skulle lika gärna kunna vara försvårande omständigheter inblandade. Tillsammans med de andra brotten han står åtalad för så är det inte otroligt med 10 år.
Arlo pro från netgear. Kan inte modellbeteckning utantill men finns arlo och arlo pro samt mycket tillbehör man kan utöka med.@JLC VMs 4230 är det dessa som gäller?
På tok för kort straff. Dessutom säkerligen ute efter tre.
Ja straffet känns väl lågt tyvärrPå tok för kort straff. Dessutom säkerligen ute efter tre.
Ute efter lite mer än 2,5 år..På tok för kort straff. Dessutom säkerligen ute efter tre.