• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Utsatt för väpnat rån i hemmet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Glöm inte att vi bor i Sverige och att det är brottslingarna det är synd om. Han är snart ute igen och fortsätter med samma skit :(
Jag är inte så jävla säker på att den referensen kommer vara aktuell längre. Känns som vi är på väg att tuffa till oss en smula på den punkten. Jag drar denna slutsats av dom domar som fallit senaste året, där åtminstone jag som lekman tycker straffen är hårdare och mer konsekventa, samt även att svensk politik faktisk lyfter dessa frågor i större utsträckning än för bara 5 år sedan.
Dock är detta en diskussion för en annan tråd.
Även jag är mycket glad över att förövaren har gripits.

Blir utan tvekan kameror i mitt hus sen när jag köpt ett igen.

Skönt att avskummet är fast, Vi får bara hoppas rättvisans långa arm tar detta som det grova rån det faktiskt var.

Då återstår bara.....
hang-em-high.png

Det beror på vad man menar med snart.

Antar att du menar att straffen är lindriga? Tror att straffet landar på runt 10 år. Huruvida det är strängt eller inte är väl mer en politisk och filosofisk fråga.
Tror du det blir så pass långt straff?
Du skulle min tro på rättsväsendet återhämta sig lite i alla fall.

Tror du det blir så pass långt straff?
Du skulle min tro på rättsväsendet återhämta sig lite i alla fall.
Utan att gå för djupt in på det här och utan att veta alla omständigheter så var det min kvalificerade gissning. Grovt rån, tillsammans med de andra brotten och utan någon jämkning på grund av ålder känns det som en rimlig utgång.

Grovt rån ger 4-10år, sällan 10år döms ut. Säkerligen förmildrande omständigheter på något sätt som alltid.

Grovt rån ger 5-10 år. 10 år lär inte dömas ut. Det är svårt att spekulera kring förmildrande omständigheter, skulle lika gärna kunna vara försvårande omständigheter inblandade. Tillsammans med de andra brotten han står åtalad för så är det inte otroligt med 10 år.

Grovt rån ger 5-10 år. 10 år lär inte dömas ut. Det är svårt att spekulera kring förmildrande omständigheter, skulle lika gärna kunna vara försvårande omständigheter inblandade. Tillsammans med de andra brotten han står åtalad för så är det inte otroligt med 10 år.

Ska bli intressant vi får följa domen. Pinga gärna om jag glömmer att följa. Är iofs ganska off topic men ändå lite intressant.

Det är verkligen skönt att han äntligen åkt fast, dock är detta en klen tröst i denna historia då skadan redan är skedd.
Familjen har blivit hotade till livet för att detta as skulle ha pengar till en knarkskuld... :(

@Niklas om du fortfarande finns här så hoppas jag ni mår bättre och att han åkt fast hjälper en smula i läkandet.

Det är sjukt hur nu för tiden straffen allt som oftast blir >lägre< än lägsta nivåerna i straffsatserna. Varför finns de ens när de inte följs? Galet. De är slappa redan som det är...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp