• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vägen till Aten!

ScubaKing

Audemars
Då måste den väl ändå ha gett upp! Jag ser det som givet att medverka, om vi inte har denna eller någon annan pandemi hängande över oss.

Nej min vän. I oktober är vi mitt i våg 4 som kommer vara den värsta av alla vi gått igenom. Våg 4 kommer även vara den längsta av dem alla. Efter våg 4 kommer våg 5 och 6 som kommer vara betydligt svagare då vaccinet gjort sitt och kommer trappa ner det hela, för att sedan efter våg 6 i stort sett vara som vanligt igen. Totalt kommer det ta ungefär 5 år att ta sig igenom Covid från början tills det är helt över. Vi har precis tagit oss igenom början.

9a4366af4338fc05bf4eabfb218a4483 (1).jpg
 
Senast ändrad:

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Nej min vän. I oktober är vi mitt i våg 4 som kommer vara den värsta av alla vi gått igenom. Våg 4 kommer även vara den längsta av dem alla. Efter våg 4 kommer våg 5 och 6 som kommer vara betydligt svagare då vaccinet gjort sitt och kommer trappa ner det hela, för att sedan efter våg 6 i stort sett vara som vanligt igen. Totalt kommer det ta ungefär 5 år att ta sig igenom Covid från början tills det är helt över. Vi har precis tagit oss igenom början.

9a4366af4338fc05bf4eabfb218a4483 (1).jpg
Wohoa. Jag är mycket försiktig med denna pandemi och har isolerat mig ganska mycket mer än gemene man (tycks det), och tänkte inte åka på Pday (förra Pday gav mig flygskam och lunginflammation), men det där var rejält ... jag är nyfiken på varifrån dessa tankar kommer. För jag tolkar dig seriöst och inte trollande.
 

ScubaKing

Audemars
Wohoa. Jag är mycket försiktig med denna pandemi och har isolerat mig ganska mycket mer än gemene man (tycks det), och tänkte inte åka på Pday (förra Pday gav mig flygskam och lunginflammation), men det där var rejält ... jag är nyfiken på varifrån dessa tankar kommer. För jag tolkar dig seriöst och inte trollande.

Jag är absolut seriös, det är vad jag tror om pandemin. Jag har en god vän från Ryssland som är framstående forskare inom biologi/medicin. Vi har pratat mycket om detta och jag delar hans åsikter.

Om jag ska dra allt han sagt så kommer det bli för mycket text. Men i princip så kommer det ta minst ett år, gissningsvis längre för Sverige att vaccinera alla, och troligen betydligt längre i andra länder. Betydligt mycket längre i länder som Brasilien. Och i och med vaccinering så är inte eländet slut för det.

Folk tror detta med vaccin kommer gå i ett nafs för oss i Sverige, men det funkar inte så. Vi är 10 miljoner och hur många är vaccinerade nu? Det kostar pengar och det krävs en massa personal för jobbet. Vi slänger dessutom nu vaccin då vissa inte vill ta av flera märken på grund av biverkningar. Lägg sedan till nya varianter av samma virus som kommer. Det finns inga garantier att samma vaccin kommer att fungera på alla.

Detta är inget som kommer gå fort utan trappas av långsamt.

MEN det är just mina och min väns tankar, ingen av oss har ett facit på vad som kommer hända.

Jag har personligen en nära släkting som gick bort väldigt nyligen i Corona (står en del om det på min Facebook), lite över 50 år bara med familj och rubbet, så då kändes det väldigt nära med sjukdomen och allt. Jag har tidigare levt som vanligt men är lite försiktig nu.
 
Senast ändrad:

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Fick mail precis, vi behöver väl fundera över hotellet, ska vi köra det förbokade eller hitta något eget?
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Me three.. Å ena sidan en lång lista att bena igenom, å andra sidan varför skicka ut flera utskick istället för alla i ett mail..
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Fick mail precis, vi behöver väl fundera över hotellet, ska vi köra det förbokade eller hitta något eget?

Jag har inget fått. Men ska vi klippa en airbnb eller så ihop annars?

Inget här heller, men så är det att vara n00b i kretsarna.

Me three.. Å ena sidan en lång lista att bena igenom, å andra sidan varför skicka ut flera utskick istället för alla i ett mail..
Inget här heller... men hur tänker ni kring restid? Mainevent lörd 9:e okt, dagar före efter osv, några tankar?
Brukar dom rekommendera ngt boende el erbjuda ngt paket?
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Inget här heller... men hur tänker ni kring restid? Mainevent lörd 9:e okt, dagar före efter osv, några tankar?
Brukar dom rekommendera ngt boende el erbjuda ngt paket?

Sist var det ett rekommenderat hotel, som var fint med dyyyyyrt jämfört med det andra som folk bodde på. Antar det blir samma grej i år.

Men det var fritt att välja
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Inget här heller... men hur tänker ni kring restid? Mainevent lörd 9:e okt, dagar före efter osv, några tankar?
Brukar dom rekommendera ngt boende el erbjuda ngt paket?
Fredagkvällen brukar numera Panerai stå för, inkl. JMP på plats.. Så absolut (vettigt) minimum är att vara på plats fre och lör kväll med hemresa sön. Hotell är som Morfis skriver; värdarna brukar fixa nån fortfarande svindyr deal som många nappar på; såg dock inget specifikt mervärde i att bo just där när vi var i Amsterdam..
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Sist var det ett rekommenderat hotel, som var fint med dyyyyyrt jämfört med det andra som folk bodde på. Antar det blir samma grej i år.

Men det var fritt att välja

Fredagkvällen brukar numera Panerai stå för, inkl. JMP på plats.. Så absolut (vettigt) minimum är att vara på plats fre och lör kväll med hemresa sön. Hotell är som Morfis skriver; värdarna brukar fixa nån fortfarande svindyr deal som många nappar på; såg dock inget specifikt mervärde i att bo just där när vi var i Amsterdam..
Oki, bra hotell brukar ju gå fint att lösa via ex Booking.com el liknande. Jag kan nog tänka mig att åka ner redan typ tisdag-onsdag och mysa runt lite 😊 och sen hemåt söndag när ruset lagt sig...
Res suget efter det här året är enormt.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Oki, bra hotell brukar ju gå fint att lösa via ex Booking.com el liknande. Jag kan nog tänka mig att åka ner redan typ tisdag-onsdag och mysa runt lite 😊 och sen hemåt söndag när ruset lagt sig...
Res suget efter det här året är enormt.
På pappret är jag inne på samma spår, dvs. att maxa och ta några extra dagar under veckan. I realiteten ser det dock mörkare ut med tanke på kidsen kombinerat med frugans nystartade pluggande och timingen med mitt jobb.. skulle gärna åka ner tidigare men tror inte jag kan förrän fredag :/
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Jag avvaktar också bokningen tills vaccin och övrigt är på plats, men det är min tanke just nu, några dagar före el efter och snurra runt lite 😎
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Nä jag tänker sitta i båten tills jag har vaccin i armen gånger två innan jag bokar något
Jag avvaktar också bokningen tills vaccin och övrigt är på plats, men det är min tanke just nu, några dagar före el efter och snurra runt lite 😎
Får andra sprutan i början av juni så den delen är safe, men finns ju många omvärldsfaktorer som spelar in.. Bokningar avvaktas således för min del också..
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
FIck också mailet nu. Väldigt snål (typ ingen) info mer än att man ska betala avgiften och att det finns ett femstjärnigt hotell att boka. Står inte ens vilket hotell..
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
FIck också mailet nu. Väldigt snål (typ ingen) info mer än att man ska betala avgiften och att det finns ett femstjärnigt hotell att boka. Står inte ens vilket hotell..
Kan man säga något generellt halvrasistiskt om grekers organisationsförmåga här eller ska man bara hålla käften? :)
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
FIck också mailet nu. Väldigt snål (typ ingen) info mer än att man ska betala avgiften och att det finns ett femstjärnigt hotell att boka. Står inte ens vilket hotell..

Ja, jag är inte jättesugen på att kasta ut mig och betala avgiften när jag inte är hundra på om man ens kan åka
 

oddface

Panerai
2-Faktor
Fick också mailet. Som jag tolkar det ska man först betala sen får man information om "Refund policy" 😂
 
Topp