Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tyvärr! Golfen är min "ventil" och energi laddare, så den blir kvar för alltid!Detta är ju inte ett argument för att sluta bära klocka, utan snarare för att sluta spela golf.
Nej fet är det värsta du kan göra. Gå hem och lägg den i en sammetskudde
Hade med min på krogtoan nu.. kommer den bli sjuk? Klarar den dofterna? Gaserna?
Behöver ju inte bero på golfen men kör utan om du är osäker.Kanske men jag har 2 vänner som gjort det, en Omega PO och en Rolex båda stannade! Själv har jag en Panna och förutom att den förändrar svingvikten så har jag ingen lust att vara utan i 6 månader om den måste till en service
HAHAHAHA en av de bästa trådstarter jag läst här, någonsin! Du har så rätt också!... Eller kan vi inte döda alla dessa jävla klocktrådar där det frågas om man vågar bada med sin 16610, om kronografer mår dåligt av att användas mer än 30 minuter eller om flygarklockor mår dåligt av att befinna sig över 100MöH.
Det är väl för fan SJÄLVKLART att din klocka är byggd för att användas. (Med vissa undantag) är ALLA klockor gjorda för att användas i ditt dagliga liv. Sen att klockorna blir repiga och dana kan för vissa vara ett minus. MEN STÅ FÖRIHELVETE FÖR DET DÅ. Säg att ni inte vågar använda klockan till XX eller Y. Inte att "Jag är rädd för att balansen kan ramla av och sätta sig i halsen på min nyfödde hundvalp när jag värmer välling".
Ta exempelvis min Black Bay. Det är en förhållandevis ganska billig klocka. Men folk verkar behandla dem som om de är en Handskruvad patek i unobtanium och rubiner. Likaså Med speedmasters, Submariner, Datejust, Expys, Panerai, FUCKING JÄVLA SINN!!!!
Min klocka köptes här på forumet 2015 (Tack @Jarmo ), och sedan dess har den:
Skjutit en helvetes massa vapen:
Dykt
Slagit sönder betong (och ja, bilat en jävla massa)
Pallat Äpplen
Krökat järnet
Solat JÄRNET
Och Vad har hänt med klockan? Jo, den går stabila 2 sekunder+ sedan jag köpte den. Såklart har det resulterat i Repor, men jag ser det mer som minnen.
Så kan vi inte snälla. SNÄLLA sluta med alla dessa trådar om man vågar gå till jobbet med sin certina på armen, koka ägg med en Rolex som timer eller cykla med en Omega på armen. Det är för fan klockor vi talar om. För det mesta är det ganska stabila pjäser vi alla har.
Sköldskador på klockor måste ha varit ett stort problem på medeltidenNu när det är så kallt ute, vågar man ta ut sin klocka i kylan för att kolla på tiden? Eller finns det något liten speciellt canada goose-klockfodral som gör att den inte får sköldskador?
Flåsa på den medans den kikar fram under jackan för att kolla tiden. Då får den iof fuktskador så du är nog kördNu när det är så kallt ute, vågar man ta ut sin klocka i kylan för att kolla på tiden? Eller finns det något liten speciellt canada goose-klockfodral som gör att den inte får sköldskador?
Minus 3 på SkansenNu när det är så kallt ute, vågar man ta ut sin klocka i kylan för att kolla på tiden? Eller finns det något liten speciellt canada goose-klockfodral som gör att den inte får sköldskador?
Den är fördärvad. Jag kan köpa den billigt av dig.Skidor med Blancpain är det ok? Läste att den är konstruerad för dykning.
Om man är en notorisk duffare då? Mina klockor ligger lite i riskzonen alltså...Behöver ju inte bero på golfen men kör utan om du är osäker.
Angående svingvikten tror jag det är försumligt. Klockan befinner sig långt ifrån klubbhuvudet och påverkar inte skaftet.
Mycket enkelt!Sex sidor och ingen har ställt frågan om det är skadligt för urverket om en bär en automatiskt uppdragen klocka vid självsex. Vad har hänt med forumet
Eller ännu hellre en smartwatch med stegräknare. Dagens mål avklarat redan innan lunchMycket enkelt!
De flesta är högerhänta och större delen av de vilka besöker KS bär sin klocka på VÄNSTER arm! Följaktligen är problemet försumbart!
De som bär klockan på höger kan ju tänkas lösa problemet med att temporärt byta klockarm, eller att ha en G-Shock på höger!
Sex sidor och ingen har ställt frågan om det är skadligt för urverket om en bär en automatiskt uppdragen klocka vid självsex. Vad har hänt med forumet
Jag slår en och annan härlig duff och har aldrig märkt några problem. Har lite tooligare klockor så de kanske klarar mer än tunna dressur?Om man är en notorisk duffare då? Mina klockor ligger lite i riskzonen alltså...
Tungt för dem som har en hel drös automatare att hålla igång. Förklaringen för frugan om varför man sitter uppe på nätterna.Det är ju anledningen till att man inte behöver winder. Winder avhandlas i flera andra trådar. Vänligen håll topic...
Djupdykning i snön då? Så är den i sitt rätta element.Skidor med Blancpain är det ok? Läste att den är konstruerad för dykning.
Har bara läst första tre sidorna... men..
Helt plötsligt är ALLA på forumet sjukt salta och använder sina klockor till allt.
Tråkigt att höra!Min DJII klarade inte att jag bakade bullar i helgen. Tog av den för att knåda deg och slippa diska degrester ur den till förbannelse, lyckas tappa den rakt ner i stengolvet och den stannar. Sensmoralen? Det kan hända lika mycket skit när man ska vara duktig och ta av sig. Nu är den på sjukan i 6 veckor.