Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sluta tramsa, du påstår en sak som jag aldrig läst förr och inte heller håller med om. Att du ägt ett nyservat som du inte ens studerat närmare ger inte så mycket trovärdighet? Omega har gjort många fina verk men 1002an är inte ett av dem.Inte direkt väl.. men visst, rassligt urverk som gick som skit. Ploppen var oerhört känslig o råkade man slå i den i bordet gick den 17min för fort. Om den nu inte stannade.... Ställde jag om datumet eller tiden rasade den ihop haha
Nöjd surpuppa??
Varför i hela fridens namn skulle jag ha plockat sönder den? O varför skulle den ha gått risigt? Då skulle jag väl ha märkt det eftersom jag var owg med Ploppen..
Går sådär, tokrusar ibland och ibland går den inte igång. Behöver uppenbarligen servas igen men har jävlats lite under åren.O hur har du upplevt din Plopp? Du har väl ägt din några år @Aurum ?
Vet att vissa haft problem med kronan, det är det enda kända felet jag vet även om jag inte hade det..
Hahaha!Detta är ju inte ett argument för att sluta bära klocka, utan snarare för att sluta spela golf.
En riktig OWG med andra ord! Fin patina dessutomAllt jag kan har jag lärt mig av min far... I dessa diskussioner brukar jag hålla fram honom som ett föredöme och många har nog sett bilderna förut.
Denna tvåtonssub köpte han på en utlandsresa 1996. Box, kvitto, cert och annat tjafs åkte direkt i papperskorgen. Sen har han haft klockan på armen dygnet runt förutom när den varit paj. Insertet har här nötts av sen han lindade kedjan till båtbojen runt armen när vi skulle flytta bojstenen. Ett insert kostade typ en tusing inklusive byta hos @ROB-1832 .
Eller som en annan skön gubbe på crossbanan sa tröstande till mig efter en krasch. "Lugn, grabben, det finns kineser som inte gör annat än reservdelar till crosshojjar hela dagarna."
Så; "Lugn, gubbar! Det finns folk som inte gör annat än reparerar klockor hela dagarna!"
Den klockan är ju fantastisk! Jag vill minnas att det finns en bild på en jävligt sjysst länk-strech ocksåAllt jag kan har jag lärt mig av min far... I dessa diskussioner brukar jag hålla fram honom som ett föredöme och många har nog sett bilderna förut.
Denna tvåtonssub köpte han på en utlandsresa 1996. Box, kvitto, cert och annat tjafs åkte direkt i papperskorgen. Sen har han haft klockan på armen dygnet runt förutom när den varit paj. Insertet har här nötts av sen han lindade kedjan till båtbojen runt armen när vi skulle flytta bojstenen. Ett insert kostade typ en tusing inklusive byta hos @ROB-1832 .
Eller som en annan skön gubbe på crossbanan sa tröstande till mig efter en krasch. "Lugn, grabben, det finns kineser som inte gör annat än reservdelar till crosshojjar hela dagarna."
Så; "Lugn, gubbar! Det finns folk som inte gör annat än reparerar klockor hela dagarna!"
Men det där är ju ett riktigt sportur och bäraren owg? Mao rätt olikt mångas orosmoment. Dock lite credigt att spöa halvguld med listpris på 120' idag, rätt stekigt.Allt jag kan har jag lärt mig av min far... I dessa diskussioner brukar jag hålla fram honom som ett föredöme och många har nog sett bilderna förut.
Men det där är ju ett riktigt sportur och bäraren owg? Mao rätt olikt mångas orosmoment. Dock lite credigt att spöa halvguld med listpris på 120' idag, rätt stekigt.
Inte Owg, han har en guldreverso two face också. Tror han betalade 26 i HnK när det begav sig. Ja, han är en gubbstekare liksom alla andra twotone bärareMen det där är ju ett riktigt sportur och bäraren owg? Mao rätt olikt mångas orosmoment. Dock lite credigt att spöa halvguld med listpris på 120' idag, rätt stekigt.
Kool!Inte Owg, han har en guldreverso two face också. Tror han betalade 26 i HnK när det begav sig. Ja, han är en gubbstekare liksom alla andra twotone bärare
Fråga av nyfikenhet, har den någonsin blivit trycktestad?Allt jag kan har jag lärt mig av min far... I dessa diskussioner brukar jag hålla fram honom som ett föredöme och många har nog sett bilderna förut.
Ja, åtminstone en gång i samband med byte av krona och glas efter en krasch för femton år sen. Ska mkt till innan en safirsub börjar läcka.Fråga av nyfikenhet, har den någonsin blivit trycktestad?
Trist att din Plopp trilskas men den borde iaf funka fint igen efter en service.Sluta tramsa, du påstår en sak som jag aldrig läst förr och inte heller håller med om. Att du ägt ett nyservat som du inte ens studerat närmare ger inte så mycket trovärdighet? Omega har gjort många fina verk men 1002an är inte ett av dem.
Går sådär, tokrusar ibland och ibland går den inte igång. Behöver uppenbarligen servas igen men har jävlats lite under åren.
Eftersom jag känner dig, och vet vart (och kanske i vem) klockorna har vart så kommer jag nog aldrig köpa en klocka från dig gubben.
Meckade du båtboj med din Autavia?Allt jag kan har jag lärt mig av min far... I dessa diskussioner brukar jag hålla fram honom som ett föredöme och många har nog sett bilderna förut.
Allt jag kan har jag lärt mig av min far... I dessa diskussioner brukar jag hålla fram honom som ett föredöme och många har nog sett bilderna förut.
Du såg ju bezelen, nån av de tidigare ägarna hade gjort det i allafallMeckade du båtboj med din Autavia?
Klockor är inte porslinsvaser men inte heller rena verktyg Klocka efter aktivitet helt enkelt
Du kan vara lugn. Jag golfar rätt mycket och har alltid en automatare på armen, inga problem!Ute på resa sitter klockan på 24 timmar om dygnet (pam 359) som används jämnt, utom under Golf! Erfarenhet säger att flertalet automater inte klarar det så bra.
Kanske men jag har 2 vänner som gjort det, en Omega PO och en Rolex båda stannade! Själv har jag en Panna och förutom att den förändrar svingvikten så har jag ingen lust att vara utan i 6 månader om den måste till en serviceDu kan vara lugn. Jag golfar rätt mycket och har alltid en automatare på armen, inga problem!