• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vågar jag gå på stan med min klocka...?

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Idag fick Utte leka med mig på jobbet. #whodareswin
Vi började morgonen i det svalkande regnet.
20170831_071837.jpg


För att inte bli för kalla och blöta (har hört att packningar mår dåligt av väta) så gick vi in och försökte laga luftknack.
20170831_092817.jpg



När luftknacken vägrade fungera trots uppmaningar av handslägga så gick vi över till att gräva bort 1200kg blandat grus med händerna ur ett kryputrymme på en våg.
20170831_124747.jpg


Efter det är det ju självklart vård! Detta med storslägga såklart!
20170831_145857.jpg


Efter det så tömde vi kompressor och försökte skruva lite på luftknacken. Det fungerade ju inte heller, men kul hade vi i alla fall!
20170831_152935.jpg


Slutligen så måste vi ju bila lite. Bara för att Utte inte ska tro att hen är en sån där kontorsklocka.
20170831_172236.jpg
Ska du berätta hela sagan om hur den där dinkan mått över tid?
 

klevis

Omega
2-Faktor
... Eller kan vi inte döda alla dessa jävla klocktrådar där det frågas om man vågar bada med sin 16610, om kronografer mår dåligt av att användas mer än 30 minuter eller om flygarklockor mår dåligt av att befinna sig över 100MöH.

Det är väl för fan SJÄLVKLART att din klocka är byggd för att användas. (Med vissa undantag) är ALLA klockor gjorda för att användas i ditt dagliga liv. Sen att klockorna blir repiga och dana kan för vissa vara ett minus. MEN STÅ FÖRIHELVETE FÖR DET DÅ. Säg att ni inte vågar använda klockan till XX eller Y. Inte att "Jag är rädd för att balansen kan ramla av och sätta sig i halsen på min nyfödde hundvalp när jag värmer välling".

Ta exempelvis min Black Bay. Det är en förhållandevis ganska billig klocka. Men folk verkar behandla dem som om de är en Handskruvad patek i unobtanium och rubiner. Likaså Med speedmasters, Submariner, Datejust, Expys, Panerai, FUCKING JÄVLA SINN!!!!
Min klocka köptes här på forumet 2015 (Tack @Jarmo ), och sedan dess har den:

Skjutit en helvetes massa vapen:
Screenshot_20170105-191053.jpg

DSC_0490.JPG

snapchat-5215521338941121636-jpg.413620


20160911_154417-jpg.387229


Dykt
img_3323-jpg.416011


Slagit sönder betong (och ja, bilat en jävla massa)
20170104_123729.jpg

20161213_112429-jpg.437844


Pallat Äpplen
received_10154624695798013-jpeg.387230


Krökat järnet
20160516_172047-jpg.413623


Solat JÄRNET
20161007_111720-jpg.428540


Och Vad har hänt med klockan? Jo, den går stabila 2 sekunder+ sedan jag köpte den. Såklart har det resulterat i Repor, men jag ser det mer som minnen.


Så kan vi inte snälla. SNÄLLA sluta med alla dessa trådar om man vågar gå till jobbet med sin certina på armen, koka ägg med en Rolex som timer eller cykla med en Omega på armen. Det är för fan klockor vi talar om. För det mesta är det ganska stabila pjäser vi alla har.

Har hört att Rolexen blir svart när äggen är klara :D
 

meo_swe

Audemars
Ska du berätta hela sagan om hur den där dinkan mått över tid?
Men okej. ja. Jag gillar ju att ha klocka på mig, och jobbet är inget undantag. Och jag har aldrig vart noggrann med vilken klocka jag tar för dagen. I stort sett alla klockor jag äger är av den kalibern att de skall klara en dag i livet så att säga.
Med det sagt så hade jag självklart på mig min UTC extreme på jobbet i våras. När jag ska försöka laga en luftventil. Som såklart går åt helvete och skjuter ut, rakt på armen och gör så ringen runt datumfönstret ramlar av. Den fungerade ju fortfarande, men jag bar den inte mer. Då blev det Black bayen (tills kärringen snodde den) och sedan min Trintec Zulu GMT, som nu gett upp totalt.

När jag sedan skulle vrida upp klockan så ramlade hela kronstången av och klockan fick då åka till service. Daniel (vill jag minnas det var) på @ERIKSON URHANDEL sade "jag ahr aldrig sett något liknande" när han såg skadan på sidan av boetten. Så jag är lite stolt.

Nu förra veckan hämtade jag ut klockan efter 8v på verkstad. Så vi får se hur länge den lever denna gången då :D
Jag vidhåller fortfarande att man ska kunna bära klocka på jobbet, Men kanske ta av den om man ska jobba med luftventiler eller annat som kan flyga iväg.
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Men okej. ja. Jag gillar ju att ha klocka på mig, och jobbet är inget undantag. Och jag har aldrig vart noggrann med vilken klocka jag tar för dagen. I stort sett alla klockor jag äger är av den kalibern att de skall klara en dag i livet så att säga.
Med det sagt så hade jag självklart på mig min UTC extreme på jobbet i våras. När jag ska försöka laga en luftventil. Som såklart går åt helvete och skjuter ut, rakt på armen och gör så ringen runt datumfönstret ramlar av. Den fungerade ju fortfarande, men jag bar den inte mer. Då blev det Black bayen (tills kärringen snodde den) och sedan min Trintec Zulu GMT, som nu gett upp totalt.

När jag sedan skulle vrida upp klockan så ramlade hela kronstången av och klockan fick då åka till service. Daniel (vill jag minnas det var) på @ERIKSON URHANDEL sade "jag ahr aldrig sett något liknande" när han såg skadan på sidan av boetten. Så jag är lite stolt.

Nu förra veckan hämtade jag ut klockan efter 8v på verkstad. Så vi får se hur länge den lever denna gången då :D
Jag vidhåller fortfarande att man ska kunna bära klocka på jobbet, Men kanske ta av den om man ska jobba med luftventiler eller annat som kan flyga iväg.
När allt kommer omkring är det ju bättre att ventilen slår klockan än att den gör hål i din håriga vänsterarm. Also; G-Shock. :D
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Men okej. ja. Jag gillar ju att ha klocka på mig, och jobbet är inget undantag. Och jag har aldrig vart noggrann med vilken klocka jag tar för dagen. I stort sett alla klockor jag äger är av den kalibern att de skall klara en dag i livet så att säga.
Med det sagt så hade jag självklart på mig min UTC extreme på jobbet i våras. När jag ska försöka laga en luftventil. Som såklart går åt helvete och skjuter ut, rakt på armen och gör så ringen runt datumfönstret ramlar av. Den fungerade ju fortfarande, men jag bar den inte mer. Då blev det Black bayen (tills kärringen snodde den) och sedan min Trintec Zulu GMT, som nu gett upp totalt.

När jag sedan skulle vrida upp klockan så ramlade hela kronstången av och klockan fick då åka till service. Daniel (vill jag minnas det var) på @ERIKSON URHANDEL sade "jag ahr aldrig sett något liknande" när han såg skadan på sidan av boetten. Så jag är lite stolt.

Nu förra veckan hämtade jag ut klockan efter 8v på verkstad. Så vi får se hur länge den lever denna gången då :D
Jag vidhåller fortfarande att man ska kunna bära klocka på jobbet, Men kanske ta av den om man ska jobba med luftventiler eller annat som kan flyga iväg.
Har du inte fått tillbaka din black bay än?!
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Ändå gången jag tar av mig POn är bär jag typ ska gräva ett hål i en grusig/stenig mark.. vilket jag Iofs inte för speciellt ofta. Mest för att hon inte fått sin första ordentliga ding än, men när den kommer så är det lungt:)

Lyfter Iofs vänsterhanden när jag cyklar på kullersten och den för trottoarkanter också, men det är en ren komfort fråga. Har länken "inte supertigth" och 210g stål är inte så skönt när det studsar runt som Gangnam style på armen.
IMG_1625.JPG

IMG_0920.JPG
 
Jag tar av mig min klocka när jag skiter (är vänsterhänt ).
Mina vänner förstår knappt hur jag vågar använda mina lite dyrare saker på de platser och situationer som jag gör, tex hade en väldigt fin systemkamera med fina gluggar för några år sedan som hängde med på alla resor och äventyr, det är väl till det man har köpt sakerna för? och det är därför sakerna är dyra för att det är kvalitet man köpt. Likaså klockan min FOIS kommer hänga med oavsett vad jag gör förutom vattenaktiviteter. Skämta i första raden..
 
S

stewart

Guest
Tycker du att det är lämpligt att posera med vapen,ganska osmakligt!
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Nu när jag har ett alternativ till min Fortis Spacematic så känner jag att den måste hårdtestas för att se om den håller måttet :) Den har inte skruvad krona men är WR100m och ska ju tåla rymden. Åretrunt-pendlar dagligen på fram och tillbaka till jobbet på racer på varierande underlag och har gjort så i 3 år och i helgen blev det upprepat bastu-vinterbad-bastu-vinterbad-bastu och sen allmän fylla. Återkommer om den ger minsta sken av att ge upp.
Jag blir provocerad av butiker där försäljare avråder en från att bada med deras 100-300 m dykarklockor, då ska skiten inte säljas.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Men om man vill sköta om sin lilla tingest som en liten baby, får men inte det då.
Skämt åsido, klart klockorna ska användas men enligt min åsikt med rim och reson. Jag bilar inte betong med min urvackra Omega från 1963. Det blir bra löjligt ...
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Sagt det förut och kommer säga det flera gånger till.
Klockorna är (som TS påpekar) gjorda för att användas. Dom klarar det.

Praktexempel:
Nu när jag, @Urkvinnan och @Fliegerchronograph vunnit varsin oförstörbar klocka tyckte jag det var på sin plats med en ny tråd där vi kan lägga upp vårt fortsatta testande. :)

I förra veckan gjorde jag ett brandtest eftesom det råkade stå ett brinnande sterinljus på bordet.

WP_20160731_009.jpg


WP_20160731_010.jpg


Måste ju testa på glaset o gummit också. :D

WP_20160731_012.jpg


WP_20160731_011.jpg


Blev ju ganska sotigt.

WP_20160731_014.jpg


Får fundera ut ett roligt sätt att göra rent den på...
 
S

stewart

Guest
Om man inte förstår det olämpliga i att glatt posera med vapen i händerna för att visa en klocka är man inte jättesmart!
 

meo_swe

Audemars
Men om man vill sköta om sin lilla tingest som en liten baby, får men inte det då.
Skämt åsido, klart klockorna ska användas men enligt min åsikt med rim och reson. Jag bilar inte betong med min urvackra Omega från 1963. Det blir bra löjligt ...
Läs om mitt inlägg och förstå. Att man behandlar sin submariner från 2017 som en hundvalp med blödarsjukan är helt från vettet.

Om man inte förstår det olämpliga i att glatt posera med vapen i händerna för att visa en klocka är man inte jättesmart!
Vad är det olämpliga? Jag poserar glatt med vapen ganska ofta. Och nu är det ju bara en hagelpang. Är du en sån där människa som är rädd för vapen rekommenderar jag dig att sluta läsa trådar jag kommenterat. Eller vill du kanske ha hjälp att sticka din offerkofta?


Det är inte jättesmart att kommentera trådar och låta som en svettig Löfven i partiledardebatten.
 
S

stewart

Guest
Konstigt att intelligensen är så låg att man inte fattar när det är dags att sluta!
 
Topp