• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vårens auktioner (Kaplans, Stockholms auktionsverk och Bukowski länkade i första inlägget)

Fler än jag som tyckte att den här var cool... :(
EC2D443B-BD23-483F-99F6-F465F66437D6.jpeg

Från 2 till 11,4 k... Ej fung. Grym.
Var sugen på den med men satan vad dyr den blev...

Nästan så att jag ångrar att jag inte la ett bud på Zenith guldaren, kändes relativt prisvärd.

Oerhört segt när det ska budas på trötta klockor 100:- i taget med höga förhandsbud:dead: Mycket tråkiga klockor idag.

Nu har jag iofs inte granskat så noga iom att det står renoverad tavla och den är kritvit med kolsvart. Så det kanske var hastigt av mig...
Jag vet inte, min spontana tanke var ommålad men hittade inget galet. Denna var utan radium och jag ser att lacken på andra med spegeltryck på index har klarat sig väldigt bra.

Renoverad tavla betyder inte ommålad längre på Kaplans. Betyder oftast att tavlan är rengjord och ibland betyder det ingenting.

Vet inte men tror inte det om det inte är våffeltavla eller annat som drar upp, även om dealers får hutlösa pengar.
Jo och är därför jag inte fattar att denna gick för 20k+, dessa har ju lyckligtvis inte blivit så pass dyra här i Sverige än!
I och med att kaplans beskrev tavlan som renoverad och den såg ut att vara så pass fin antog jag att den var ommålad. Inte kollat så noga på den!

Jag vet inte, min spontana tanke var ommålad men hittade inget galet. Denna var utan radium och jag ser att lacken på andra med spegeltryck på index har klarat sig väldigt bra.
Ja samma här. Tänkte först redial direkt och så stod det renoverad och då släppte jag den. Kan tycka några minut- och sekund- index ser lite kladdiga ut men kan också ara glaset etc. Kan inte heller hitta några uppenbara saker utan hade behövt se live. För övrigt jävligt ball tavla utan lysmassa och med spegeltryck - något jag kan tycka lite rättfärdigar priset om den inte är redial. ping @hejsam

Alltid kul att få sina fördomar och förhastade slutsatser prövade, även om jag nu varken säger bu eller bä.

Ja samma här. Tänkte först redial direkt och så stod det renoverad och då släppte jag den. Kan tycka några minut- och sekund- index ser lite kladdiga ut men kan också ara glaset etc. Kan inte heller hitta några uppenbara saker utan hade behövt se live. För övrigt jävligt ball tavla utan lysmassa och med spegeltryck - något jag kan tycka lite rättfärdigar priset om den inte är redial. ping @hejsam

Alltid kul att få sina fördomar och förhastade slutsatser prövade, även om jag nu varken säger bu eller bä.
Samma här, tycker det är viktigt att stanna upp och ifrågasätta även om det bara är en känsla man har.

Det som har varit roligt med Kaplans är att de har regelbundet kommit upp ocirkulerade klockor. Nu säger jag såklart inte att just denna Omega är ocirkulerad, men har blivit lurad själv angående vissa andra objekt. Tänkt ommålad men sedan såg jag att det var ocirkulerade ur.

Samma här, tycker det är viktigt att stanna upp och ifrågasätta även om det bara är en känsla man har.

Det som har varit roligt med Kaplans är att de har regelbundet kommit upp ocirkulerade klockor. Nu säger jag såklart inte att just denna Omega är ocirkulerad, men har blivit lurad själv angående vissa andra objekt. Tänkt ommålad men sedan såg jag att det var ocirkulerade ur.
vad betyder ocirkulerad detta sammanhang? nos?

Skönt att någon lyckades göra ok affärer i alla fall! Själv jagade jag Speedys hela dan och där var det nog ingen som fyndade i alla fall!
Ja speedys var det väl ingen som fick något till ett bra pris, upplevde det mesta som överpris.. Men hade väl inte heller förväntat mig att få en speedy till rätt pris på Kaplans heller. Sålde dessutom min förra veckan men begäret är tillbaka :(

Tillbaka
Topp