Var sugen på den med men satan vad dyr den blev...Fler än jag som tyckte att den här var cool...
Från 2 till 11,4 k... Ej fung. Grym.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var sugen på den med men satan vad dyr den blev...Fler än jag som tyckte att den här var cool...
Blev inte det mesta rätt dyrt? Känns inte som någon fyndade idag.Var sugen på den med men satan vad dyr den blev...
El Primero?Nästan så att jag ångrar att jag inte la ett bud på Zenith guldaren, kändes relativt prisvärd.
Ploppen kunde jag köpt för 41 + prov. Om jag hade haft 41 + prov...Blev inte det mesta rätt dyrt? Känns inte som någon fyndade idag.
Skönt att någon lyckades göra ok affärer i alla fall! Själv jagade jag Speedys hela dan och där var det nog ingen som fyndade i alla fall!Ploppen kunde jag köpt för 41 + prov. Om jag hade haft 41 + prov...
Tänkte likadantNästan så att jag ångrar att jag inte la ett bud på Zenith guldaren, kändes relativt prisvärd.
Skick kostar även hemma i Sverige nu. Men så finns de som inte förstår skillnad på skick och ommålat. Men man får nog vänja sig vid att riktigt bra ex kostar flermultippelt mer än ok. Jag fick tex dega 9 för min gamla Tissotbumper. Vad kostar en halvtrött/ok? 1, 2, 3?Vad hände här?
Är det den ”vita” som är ommålad? Ser så ut på skärmdumpen.Skick kostar även hemma i Sverige nu. Men så finns de som inte förstår skillnad på skick och ommålat
Kostar en jumbo i bra skick 20k+ utomlands? (och då menar jag bra skick och inte ommålad som denna). Har inte hängt med på priserna utomlands !Skick kostar även hemma i Sverige nu. Men så finns de som inte förstår skillnad på skick och ommålat
Jepp, jumbon. Helt sjukt att den drog så mkt. Att 34an gick för 12 är rimligare. Sedan har Kaplans lyckats få ut mkt höga priser på mkt denna gången.Är det den ”vita” som är ommålad? Ser så ut på skärmdumpen.
Vet inte men tror inte det om det inte är våffeltavla eller annat som drar upp, även om dealers får hutlösa pengar.Kostar en jumbo i bra skick 20k+ utomlands? (och då menar jag bra skick och inte ommålad som denna). Har inte hängt med på priserna utomlands !
Är den ommålad?Jepp, jumbon. Helt sjukt att den drog så mkt. Att 34an gick för 12 är rimligare. Sedan har Kaplans lyckats få ut mkt höga priser på mkt denna gången.
Nu har jag iofs inte granskat så noga iom att det står renoverad tavla och den är kritvit med kolsvart. Så det kanske var hastigt av mig... Har själv köpt när de sagt så och jag varit säker på att de haft fel...Är den ommålad?
Tänkte likadant
Jag vet inte, min spontana tanke var ommålad men hittade inget galet. Denna var utan radium och jag ser att lacken på andra med spegeltryck på index har klarat sig väldigt bra.Nu har jag iofs inte granskat så noga iom att det står renoverad tavla och den är kritvit med kolsvart. Så det kanske var hastigt av mig...
Movado och 14755 osålda, lite oväntat.Den, Langen och FPJn - allt annat kul verkar ha blivit dyrt eller jättedyrt. Zenithen hade jag gärna haft för pengen dock.
Vacheron verkar inte heller ha en stor köparskara. Tycker både 49140 (om man jämför med de vit-tavlade som finns på C24) och triple calendarn gick hyfsat "billigt"Den, Langen och FPJn - allt annat kul verkar ha blivit dyrt eller jättedyrt. Zenithen hade jag gärna haft för pengen dock.
Jo och är därför jag inte fattar att denna gick för 20k+, dessa har ju lyckligtvis inte blivit så pass dyra här i Sverige än!Vet inte men tror inte det om det inte är våffeltavla eller annat som drar upp, även om dealers får hutlösa pengar.
I och med att kaplans beskrev tavlan som renoverad och den såg ut att vara så pass fin antog jag att den var ommålad. Inte kollat så noga på den!Är den ommålad?
Märkligt. Snackades om denna för ett tag sen. Polerade bandhorn, fel krona, defekt verk och tråkig timvisare Har man däremot annan boett att byta till osv så går det väl. Ovanlig modellFler än jag som tyckte att den här var cool...
Ja samma här. Tänkte först redial direkt och så stod det renoverad och då släppte jag den. Kan tycka några minut- och sekund- index ser lite kladdiga ut men kan också ara glaset etc. Kan inte heller hitta några uppenbara saker utan hade behövt se live. För övrigt jävligt ball tavla utan lysmassa och med spegeltryck - något jag kan tycka lite rättfärdigar priset om den inte är redial. ping @hejsamJag vet inte, min spontana tanke var ommålad men hittade inget galet. Denna var utan radium och jag ser att lacken på andra med spegeltryck på index har klarat sig väldigt bra.
Samma här, tycker det är viktigt att stanna upp och ifrågasätta även om det bara är en känsla man har.Ja samma här. Tänkte först redial direkt och så stod det renoverad och då släppte jag den. Kan tycka några minut- och sekund- index ser lite kladdiga ut men kan också ara glaset etc. Kan inte heller hitta några uppenbara saker utan hade behövt se live. För övrigt jävligt ball tavla utan lysmassa och med spegeltryck - något jag kan tycka lite rättfärdigar priset om den inte är redial. ping @hejsam
Alltid kul att få sina fördomar och förhastade slutsatser prövade, även om jag nu varken säger bu eller bä.
Måste vara den snedtryckta loggan som drog upp priset. #rareFler än jag som tyckte att den här var cool...
vad betyder ocirkulerad detta sammanhang? nos?Samma här, tycker det är viktigt att stanna upp och ifrågasätta även om det bara är en känsla man har.
Det som har varit roligt med Kaplans är att de har regelbundet kommit upp ocirkulerade klockor. Nu säger jag såklart inte att just denna Omega är ocirkulerad, men har blivit lurad själv angående vissa andra objekt. Tänkt ommålad men sedan såg jag att det var ocirkulerade ur.
Är väl mer eller mindre samma sak ja. Kan ha en del hanteringsmärken osv men känns inte som de sålts ut ur butik.vad betyder ocirkulerad detta sammanhang? nos?
Ja speedys var det väl ingen som fick något till ett bra pris, upplevde det mesta som överpris.. Men hade väl inte heller förväntat mig att få en speedy till rätt pris på Kaplans heller. Sålde dessutom min förra veckan men begäret är tillbakaSkönt att någon lyckades göra ok affärer i alla fall! Själv jagade jag Speedys hela dan och där var det nog ingen som fyndade i alla fall!
Gick inte triple calendarn sjukt billigt? För vad man får? Reagerade på den igår iaf.Vacheron verkar inte heller ha en stor köparskara. Tycker både 49140 (om man jämför med de vit-tavlade som finns på C24) och triple calendarn gick hyfsat "billigt"