• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vårens auktioner (Kaplans, Stockholms auktionsverk och Bukowski länkade i första inlägget)

ConElPueblo

Panerai
0


https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3567/vara/1541731

Uhh... En skam at uret ikke er større! Ville ellers gå godt til min krono:

dsc_0306-jpg.320543
 

ConElPueblo

Panerai


Stämpeln borde vara tydligare om den vore orörd!?
upload_2019-3-27_14-4-11.png

Ingen bra magkänsla... Tror ni tavlan är orörd?

Får lite ont i magen även där, men ser fin ut och är den oanvänd och utan lysmassa skulle ju tavlan kunna vara riktigt fin.

Min spontana tanke var också att den där kändes tillfixad snarare än oanvänd.

Den er i hvert fald ikke urørt, nej - men afgjort i fornem stand. Det ser ud til at den stadig har de originale remstifter i guld...

Har researchet referencen en smule tidligere, da jeg engang fik en tilbudt, og det virker til, at der er forskellige "versioner" af referencen, ligesom vi kender det fra 50'er Seamasters m.fl, hvor der er små forskelle i boetterne. Hvis den her havde været et slidt eksemplar, der var voldsomt preppet, havde det kunnet ses flere steder - f.eks. ved åbningen til baklocket og på glasringen.

Jeg ville gerne lukke den ind i samlingen, særligt med den 2-4-6-8-10-12 tavla :hungry:


Den havnede i samlingen hos en af de største, kendte Omega-samlere... Den var nok god nok så ;)

https://omegaforums.net/threads/my-first-purchase-in-almost-3-years.94365/
 

ConElPueblo

Panerai
Kul att lära sig ngt, och att få sina fördomar testade. Sedan tycker jag ändå att boetten är rätt ful med de luggarna då den ser sönderpolerad ut även om den nu inte är det :)

Jeg er rimelig enig. Det er et flot ur i fantastisk stand, men jeg havde nok heller ikke gået efter det... Hvis man har lidt tid, skal man prøve at kigge nærmere på Mikes innläg på omegaforums, han har nogle vanvittige ure. Her er hans NOS Speedmaster 2998:

27972768956_f88d6c7580_b.jpg
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Jeg er rimelig enig. Det er et flot ur i fantastisk stand, men jeg havde nok heller ikke gået efter det... Hvis man har lidt tid, skal man prøve at kigge nærmere på Mikes innläg på omegaforums, han har nogle vanvittige ure. Her er hans NOS Speedmaster 2998:

27972768956_f88d6c7580_b.jpg
Wow, det är ju helt galet... Skulle vara härligt att någon gång få titta på en sådan samling!
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Vad missar jag här? Varför är en box med tillbehör värd upp mot 15K, ger det sänt premium?
FF13C70D-3C1A-4A17-86E9-26EA713B57A0.png
 

thomastheswede

Audemars
Vad missar jag här? Varför är en box med tillbehör värd upp mot 15K, ger det sänt premium?
FF13C70D-3C1A-4A17-86E9-26EA713B57A0.png
Alla småprylar börjar bli dyra, den boxen med ytterbox kostar ofta 4-500usd, det äldre ankaret är dyrt, 70-talscerthållare och det äldre sigillet likaså men för 15k skulle man kunna köpa det där i delar. Men sen är det en del bonusprylar: cigarettkorten går ofta för 200usd, Submarinerfoldern som ligger vikt i certhållaren går inbland för fantasipengar och sedan se det ju ut att vara ett Translation Paper där också. Den där 1680-lappen på ytterboxen är en fin detalj. Har man en tidig röd-Sub så är detta onekligen bra att komplettera med om man går igång på boxar och tillbehör.
 
Senast ändrad:

inox

Cartier
Haha nä det har jag förskonats från men var tvungen att kolla. Ser inte så bra ut nä
 
Topp