Där ser man. Har tidigare varit i stan. Vidhåller att det är korkat att visa i Frihamnen...Enligt hemsidan så visas koockorna ute på Magasin 5.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Där ser man. Har tidigare varit i stan. Vidhåller att det är korkat att visa i Frihamnen...Enligt hemsidan så visas koockorna ute på Magasin 5.
Så klockorna finns inne i stan? Inte ute i Frihamnen?
Om du vill kan du få kika på poleroutern åt migDet finns både klockor och snittar här...
Lite blider...Om du har möjlighet att fota dessa så vore det nice:
https://online.auktionsverket.se/1903/623761-rolex-oyster-royal-1950-s/
https://online.auktionsverket.se/1903/626557-rolex-oyster-steel/
Om du vill kan du få kika på poleroutern åt mig
Grymt, tack! Ser bra ut, tycker jag. Får se hur pass dom drar och ifall jag ger mig in i budandet på dom där.Lite blider...
Tack!Låt bli den!!!!
Tack!
Kanske missar ngt så måste dubbelkolla om jag ska skippa den för din skull eller min skull?
Den är ju dock modifierad så krävs nya bandhorn osv. Förmodligen Bucherer som gjort modden?@bbits Om inte smeden varit ett pucko så går den förmodligen att löda lös.
@bbits Om inte smeden varit ett pucko så går den förmodligen att löda lös.
Mycket möjligt/troligt. Länken dock inte solid utan väldigt lätt så nog svårt att räkna hem operation/nya bandhorn/läderband med guldvärdet i länken... Beror naturligtvis vad slutpriset blir men den ligger ju på 62k nu så det är ju en del pengar...Den är ju dock modifierad så krävs nya bandhorn osv. Förmodligen Buscherer som gjort modden?
Detta ex har ju redan varit uppe två ggr. En gång osåld på 40' och den andra gången blev den rätt mycket dyrare. Verkar dock inte som köparen betalade?Mycket möjligt/troligt. Länken dock inte solid utan väldigt lätt så nog svårt att räkna hem operation/nya bandhorn/läderband med guldvärdet i länken... Beror naturligtvis vad slutpriset blir men den ligger ju på 62k nu så det är ju en del pengar...
Någon som har ett "referenspris" på en "oförstörd"?
Edit: hittade den här:
Tror den gick till utländsk handlare som inte löste ut den. Cool modell, men för nuvarande pris är det inte så kul.Detta ex har ju redan varit uppe två ggr. En gång osåld på 40' och den andra gången blev den rätt mycket dyrare. Verkar dock inte som köparen betalade?
Har ledande bud på båda Rolexarna jag var intesserad av. Får se hur det går! Ligger rätt lågt just ju, lär ju rusa lite när det väl är dags. Spännande ändå!
Dom här:Förstår om du inte vill ha konkurrens, men vilka är det?
Om du har möjlighet att fota dessa så vore det nice:
https://online.auktionsverket.se/1903/623761-rolex-oyster-royal-1950-s/
https://online.auktionsverket.se/1903/626557-rolex-oyster-steel/
Handlaren som köpte den trodde att det var ett ihopplock. Han gillade inte att verket var märkt på engelska och inte franska. Jag vet inte om det bara var en dålig ursäkt för att han missat huvudvärken men luggarna men det var iaf anledningen han nämnde till mig efter att han inte löst ut den.Detta ex har ju redan varit uppe två ggr. En gång osåld på 40' och den andra gången blev den rätt mycket dyrare. Verkar dock inte som köparen betalade?
Hade ögonen på den med. Den har helt enkelt många rätt. Stor boett, vattentät, bra verk, tidig och i fint skick. Däremot visste jag inte vad den skulle sluta på. Följde med spänning då jag har en med blanksvart galvanisk tavla. Med detta prisläge är det nog säljläge.Försökte hänga med på den här Prexan. men blev rätt högt över utrop. Något som man som novis missat?
https://online.auktionsverket.se/1903/623201-prexa-mens-watch-/
Ska se om jag kan hitta någon mer prispunkt, men känns som det är närmare 35' för min om den ovan gick för marknadspris. Inte lättvärderade dessa.Ok, var just precis det som jag också tänkte kring den...Du får höra av dig när det är säljdags
Någon som har koll på värde?Låt bli den!!!!
32 mm och manuell med skruvkrona? Väldigt begränsad kundgrupp.Hoppla! Hyfsat pris?
Möjligt, men helt klart i min smak. Har ju en förkärlek för små sportur. Har dessutom två manuella Vostokdykare med skruvkrona. Deras kronor är ju klart sladdrigare än en Rolexkrona bör vara, och känner inte några direkta problem där.32 mm och manuell med skruvkrona? Väldigt begränsad kundgrupp.
Håller jag inte riktigt med om, men vad jag tycker är ju inte heller speciellt relevant. Fint litet ärligt armbandsur!Möjligt, men helt klart i min smak. Har ju en förkärlek för små sportur. Har dessutom två manuella Vostokdykare med skruvkrona. Deras kronor är ju klart sladdrigare än en Rolexkrona bör vara, och känner inte några direkta problem där.
En Rolex för under 10.000 oavsett modell borde väl vara ett fynd?