Jag var helt okej med deras bild, men en bit av mig dog när jag såg din.Intressant! Men gillar inte deras röriga bild!
Edit; ser ut som när jag plockar och inventerar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag var helt okej med deras bild, men en bit av mig dog när jag såg din.Intressant! Men gillar inte deras röriga bild!
Edit; ser ut som när jag plockar och inventerar
Ja... Om jag hade en modern stålrolex med datum hade jag lätt sålt den och köpt en utan. Om man nu vill ha en modern stålsub öht...Som vanligt alltså! Opopulär blir dyr...
Iofs bättre att inte säga ngt än att skriva fel som de gjorde innanHm, trist att de helt slutat beskriva skicket på klockorna. Vad är deras existensberättigande då egentligen? Annat än att de samlar ett gäng schyssta klockor på ett och samma ställe så man slipper tråla eBay själv.
Väldigt rund boett för att vara oanvänd?
https://onlineonly.christies.com/s/rare-omega-watches/constellation-ref-2648-sc-25/24375
Har verkligen ingen koll. Bara gillar dne modellen som fan. Dock helt utanför min budget så ingen idé att kolla närmare
Svullen DJ eller ej - en Rolex som tilltalar mig mer är de flesta andra. Dock har jag inga kvartsmillar till övers...Av alla tokvintage priser är nog 1019 den som legat mest still på senare år. Askool klocka......men som Per säger.....bara en svullen DJ för nördar. Flopp när den lanserades....hyfsat lång prod på modellen. Tillgången är rimligt god om man letar.......vissa konfigs är ju hetar än andra......
Same.Svullen DJ eller ej - en Rolex som tilltalar mig mer är de flesta andra. Dock har jag inga kvartsmillar till övers...
Samma här......har den på min radar.....fegade ur för nån månad sen och köpte en......modern klocka istället....Svullen DJ eller ej - en Rolex som tilltalar mig mer är de flesta andra. Dock har jag inga kvartsmillar till övers...
Väldigt rund boett för att vara oanvänd?
https://onlineonly.christies.com/s/rare-omega-watches/constellation-ref-2648-sc-25/24375
Jag har visserligen för mig att luggarna skiljer en del på dessa beroende på om det är lugholes eller inte, samma sak gäller för ex. 2852.Den er i hvert fald ikke urørt, nej - men afgjort i fornem stand. Det ser ud til at den stadig har de originale remstifter i guld...
Har researchet referencen en smule tidligere, da jeg engang fik en tilbudt, og det virker til, at der er forskellige "versioner" af referencen, ligesom vi kender det fra 50'er Seamasters m.fl, hvor der er små forskelle i boetterne. Hvis den her havde været et slidt eksemplar, der var voldsomt preppet, havde det kunnet ses flere steder - f.eks. ved åbningen til baklocket og på glasringen.
Jeg ville gerne lukke den ind i samlingen, særligt med den 2-4-6-8-10-12 tavla
Intressant! Synd att man gjorde den så...Jag har visserligen för mig att luggarna skiljer en del på dessa beroende på om det är lugholes eller inte, samma sak gäller för ex. 2852.
Kan mycket väl vara polerad men jag är inte övertygad om att luggarna sett ut som den du länkade till @Aurum
https://www.omegawatches.com/watch-omega-constellation-omega-ck-2648
Fattade detUtryckte mig bevisligen otydligt. Tror inte det är något fel på den som @Aurum länkade till utan att luggarna skiljer sig åt om det är med eller utan lugholes.
Ok, då är allt i sin ordning.Fattade det
Jag var kanske otydlig. Jag tycker det är synd att man bevisligen designade klockan med så tunna mjuka luggar, och att jag var förvånad över detOk, då är allt i sin ordning.
Jag som inte fattade att du fattade
Störtcool, men väldigt liten. Mindre än jag trodde...
Hur mycket slagavgift är det på kaplans? Är det typ 20%?
YesHur mycket slagavgift är det på kaplans? Är det typ 20%?
Ja då håller jag med @Criss Cross att det var några objekt som blev orimligt dyra!
Det känns som att det ibland dyker upp folk utan koll som driver upp priset på helt vanliga objekt, av ren okunskap. Främst Rolex då, såklart.
Jag var där idag och kikade.Störtcool, men väldigt liten. Mindre än jag trodde...
Boetten har inte serienummer eller modellnummer ingraverat.Är inte detta objekt JÄTTEkonstigt beskrivet?
https://www.bukowskis.com/sv/auctions/614/92-rolex-reservdelar
En trevlig samling reservdelar.Boetten har inte serienummer eller modellnummer ingraverat.
Och det är en ”subboett” och inte dweller.
Kan man verifiera tavlan som äkta så absolut Och det får man väl förutsätta att man gjort.En trevlig samling reservdelar.
Yes, det stämmer att det inte är en SD-boett. Den var ute på Blocket förra året (då som en DRSD), hade kontakt med säljaren men fick kryptiska svar tillbaka. Skada på tavlan kl 6, värt att notera.Boetten har inte serienummer eller modellnummer ingraverat.
Och det är en ”subboett” och inte dweller.
Jag var inne och pratade med Bukowskis om de här delarna/klockan.Yes, det stämmer att det inte är en SD-boett. Den var ute på Blocket förra året (då som en DRSD), hade kontakt med säljaren men fick kryptiska svar tillbaka. Skada på tavlan kl 6, värt att notera.
Det märkliga är bara att man listar följande "delar" men inte länk eller BOETT:
1 Rolex Oysterlänk, viklås ref. 93150-J8/585
1 Rolex box, ref. 67.00.03, ytterkartong
1 Rolex boettlock nr. 5513
1 Rolex urverk caliber 1570, nr: D.947.077
1 Urtavla för Rolex Sea-Dweller ref nr. 1665, "Double Red Mark IV"
1 Bezel
1 Rolex krona
...istället för att uttryckligen förklara att det är en komplett klocka som är ett hopplock. Urverk från en 1680 (gissar jag), boett från en 5513 (om man ska gå på boettlockets märkning), glas från 1680, tavla från DRSD osv. Kanske inte är "politiskt korrekt" gentemot Rolex?
Ja, det är lite som den där röd-subben som florerat på Blocket av och till i några år, där Rolex tagit bort alla varumärken från alla delar so de ansåg vara icke original.Jag var inne och pratade med Bukowskis om de här delarna/klockan.
Den har tydligen varit inne hos Rolex vid något tillfälle och då har de slipat bort ref och modellnummer från boetten.
Tror det är därför de inte säljer det som en klocka utan som delar.
Från början hade de även en 1665 med servicetavla med på auktionen och då var det ju en bra match mellan de här två objekten. Tyvärr drog sig 1665 med service tavla ur precis innan auktionen.
Storyn bakom eller gissningen från värderingsmannen Carl Palmegren var att det var en urmakare som servade Rolexklockor och sparade de delar han bytt ut. Av delarna plockade han ihop den här klockan.