• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vårens auktioner (Kaplans, Stockholms auktionsverk och Bukowski länkade i första inlägget)

Håller jag inte riktigt med om, men vad jag tycker är ju inte heller speciellt relevant. Fint litet ärligt armbandsur!
Mjo, det är väl upp till var och en. Jag blir nog nöjd iallafall! Fin patina, boett i hyfsat skick. Har spanat på liknande på bland annat Chrono24, och där vill dom ha omkring 15. Så får väl ses som ett fynd i jämförelse med dom priserna iallafall! Som sagt knepigt att värdera med tanke på att, som du säger, kundgruppen är begränsad. Sen var utropspriset 9000, så i förhållande till det var det nog ett bra pris också.

Som sagt, vad tror ni om den här tavlan? Kan den vara renoverad? Ser väldigt glansig ut för att komma från 1958? Annars är jag rätt sugen på klockan.
0.jpeg
För dåligt inläst på dylika ur, men ser inte bandhornet kl. 1 lite väl snett ut?

Senast ändrad:
Handlaren som köpte den trodde att det var ett ihopplock. Han gillade inte att verket var märkt på engelska och inte franska. Jag vet inte om det bara var en dålig ursäkt för att han missat huvudvärken men luggarna men det var iaf anledningen han nämnde till mig efter att han inte löst ut den.

Kan tycka att det är irriterande med folk som vinner auktioner och sedan inte köper. Man borde göra sin research innan...

Verkar som att åtminstone två personer tyckte den var värd lite dollares även denna gång.... :greedy::greedy::greedy:

upload_2019-3-25_19-54-56.png

Måste säga att jag är förvånad över prisnivån på dessa två. Vad fick dem att gå så högt (med undantag för minst två galningar som bjöd)?
30mm, ommålad tavla, ordentligt polerad boett(?); https://online.auktionsverket.se/prgm/objektm.asp?a=624542&s=1&fr=

BE4E7016-C81B-4718-A0BD-E436BA5D49A1.jpeg

En ”standard” Explorer etta för 150k + kom?
https://online.auktionsverket.se/prgm/objektm.asp?a=608684&s=1&fr=

80D5078C-0212-40AA-AC24-A37EEF6057F5.jpeg

Hej! Rolex 1016 må se ”standard” ut men det är (stor) skillnad vid närmare titt, bra översikt här: https://www.fratellowatches.com/rolex-explorer-1016/

Peace!

Någon som ska till Frihamnen och hämta ut som kan agera ombud för min del, skicka PM.
Auktionsverket är uppenbarligen ganska fyrkantiga när det kommer till frakt...

Mkt fint PP Buckan. GuldAPn hade inte gjort ont... Inte Milgaus heller... Tyvärr utanför min budget minst sagt...

En hel del åter igen som var där i höstas. Många som bara köpt i investeringssyfte?

Mkt fint PP Buckan. GuldAPn hade inte gjort ont... Inte Milgaus heller... Tyvärr utanför min budget minst sagt...

En hel del åter igen som var där i höstas. Många som bara köpt i investeringssyfte?
Vad är det som gör Milgauss så dyr? Är ref 1019 ovanliga? Jag har ju verkligen ingen koll på Rolex...

Vad är det som gör Milgauss så dyr? Är ref 1019 ovanliga? Jag har ju verkligen ingen koll på Rolex...
Chansar friskt här, men jag tänker att Milgauss alltid sålt betydligt mindre än andra stål-Rolex, och att den därför är betydligt ovanligare.
Sen är det ju inget fel på skicket på den där heller...
Har verkligen ingen koll. Bara gillar dne modellen som fan. Dock helt utanför min budget så ingen idé att kolla närmare :D

Hyfsat ovanliga, var inte särskilt populära på sin tid. Har varit dyra länge, har väl börjat plana ut nu. Just detta exemplar ser bra ut med B&P, svart urtavla oftast mer populär etc.

Senast ändrad:
Hm, trist att de helt slutat beskriva skicket på klockorna. Vad är deras existensberättigande då egentligen? Annat än att de samlar ett gäng schyssta klockor på ett och samma ställe så man slipper tråla eBay själv.

Tillbaka
Topp