• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Va har vi för egenskaper, typ, fobier, tvångstankar, maniska beteenden osv...

MariaE

Panerai
Blir du inte ladidadi tralalalalaa då?


:hilarious: Skrattade högt här hemma.. Såg det framför mig hur du ger en sådan beskrivning till en av dina kunder. -Tar du alla på en gång så kan du bli lite ladidadi tralalalalaaa..

Apropå tvång så var jag ett tag tvungen att utmana mig själv för höjder. Så med svår svår panik så har jag hoppat bungyjump och fallskärm. Jag överlevde. .
 

Carolin

Cartier
:hilarious: Skrattade högt här hemma.. Såg det framför mig hur du ger en sådan beskrivning till en av dina kunder. -Tar du alla på en gång så kan du bli lite ladidadi tralalalalaaa..

Apropå tvång så var jag ett tag tvungen att utmana mig själv för höjder. Så med svår svår panik så har jag hoppat bungyjump och fallskärm. Jag överlevde. .
Well done! :)
 

Nexus

Panerai
Vilken styrka? Jag arbetar ju på apotek och träffar många kunder som får diverse utskrivet för flygfobi. Jag är faktiskt lite rådvill nu när jag själv ska be om ngt från doktorn. Vill inte bli helt utslagen utan lite lagom cool.

Nu är väl flygplan en av de få saker jag INTE har problem med, men för egen del skulle jag slå ett slag för lågdos av diazepam istället för sobrilen. Sobril har ju visserligen en del poänger, men då påslaget är så infernaliskt segt (Dryga timmen för min del) så kanske det vore smidigare att sänka en stess i taxin som då ger effekt på en kvart. Då slipper du dessutom käka grejerna i onödan :)
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Nu är väl flygplan en av de få saker jag INTE har problem med, men för egen del skulle jag slå ett slag för lågdos av diazepam istället för sobrilen. Sobril har ju visserligen en del poänger, men då påslaget är så infernaliskt segt (Dryga timmen för min del) så kanske det vore smidigare att sänka en stess i taxin som då ger effekt på en kvart. Då slipper du dessutom käka grejerna i onödan :)
Krossa och snårta för bästa effekt!







;)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Nu är väl flygplan en av de få saker jag INTE har problem med, men för egen del skulle jag slå ett slag för lågdos av diazepam istället för sobrilen. Sobril har ju visserligen en del poänger, men då påslaget är så infernaliskt segt (Dryga timmen för min del) så kanske det vore smidigare att sänka en stess i taxin som då ger effekt på en kvart. Då slipper du dessutom käka grejerna i onödan :)

...och så blev det flashback av alltihop! :bookworm:
 
  • Like
Reactions: jhm

Carolin

Cartier
Nu är väl flygplan en av de få saker jag INTE har problem med, men för egen del skulle jag slå ett slag för lågdos av diazepam istället för sobrilen. Sobril har ju visserligen en del poänger, men då påslaget är så infernaliskt segt (Dryga timmen för min del) så kanske det vore smidigare att sänka en stess i taxin som då ger effekt på en kvart. Då slipper du dessutom käka grejerna i onödan :)
Man kan ju tro att du är apotekare. :rolleyes: :)
 
Rolig tråd! :)

Jag är sån att jag oftast måste gå tillbaka och kolla att jag stängt av vattnet riktigt. Samma sak med ytterdörrar.

Jag borstar tänderna alldeles för länge på kvällarna, blir oftast uppemot 20 min.

Har problem med att sova. Vaknar många gånger under nätterna. Är alltid vaken innan väckarklockan ringer, oftast runt en timme före = omöjligt att somna om innan jag ska upp.

Sen är jag som många andra, kanske framförallt tjejer, livrädd för spindlar, ormar, getingar osv ;)

Rädsla att ha glömt vatten och dörr fixar du genom att ta ett foto när du stänger av vattenkranen, låser dörren, vrider av spisen osv.
 

Danielle

Panerai
Rädsla att ha glömt vatten och dörr fixar du genom att ta ett foto när du stänger av vattenkranen, låser dörren, vrider av spisen osv.
Jag vet oftast om att jag har stängt av vattnet, men måste ändå gå tillbaka och kolla att jag har vridit åt/tryck åt kranen tillräckligt hårt så att den inte står och droppar och då säkerhetskollar jag det ett par vrid/tryck knäpp som jag är, fast jag vet innerst inne att den är stängd från början :banghead:

Det lät ju smart att ta kort, helst om man ska bort ett länge tag så att man slipper oroa sig. Annars är det ju inte så svårt att springa tillbaka och kolla t.ex kylskåpsdörr, ytterdörr osv. När jag låser ytterdörren så kontrollrycker jag några gånger för att verkligen säkerställa att den är låst, då slipper jag gå tillbaka och kolla den. :cool:
 
Jag vet oftast om att jag har stängt av vattnet, men måste ändå gå tillbaka och kolla att jag har vridit åt/tryck åt kranen tillräckligt hårt så att den inte står och droppar och då säkerhetskollar jag det ett par vrid/tryck knäpp som jag är, fast jag vet innerst inne att den är stängd från början :banghead:

Det lät ju smart att ta kort, helst om man ska bort ett länge tag så att man slipper oroa sig. Annars är det ju inte så svårt att springa tillbaka och kolla kylskåpsdörr, ytterdörr osv. När jag låser ytterdörren så kontrollrycker jag några gånger för att verkligen säkerställa att den är låst, då slipper jag gå tillbaka och kolla den. :cool:

Det är bara du som kan ta kontrollen över det här. Börja nu, då du är ung. Bit tvånget i rumpan!
 

rogart-63

Patek
Bra jobbat BluesmanV8 . Härligt med katter :) .Har tagit hand om två hittekatter . En har jag kvar den andra har exet .
Fobier har jag inga utom att jag måste stiga upp på ett halvt eller helt klockslag . För gillade jag inte duschar på hotell men det har jag kommit över .
Hatar strumpbyxor över allt annat . Ger mig rysningar å bara tänka tanken . Absolut det värsta material som uppfunnits . Tur jag är man och slipper detta otyg .
 
Topp