• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Va har vi för egenskaper, typ, fobier, tvångstankar, maniska beteenden osv...

Wemb

Cartier
Vet inte om detta kvalar in, men för drygt 10 år sedan fick jag för mig att lära mig så många decimaler som möjligt av Pi...
Har för mig att det slutade med 51 memorerade decimaler. Fråga mig inte varför...
 

mrgd

Omega
Måste alltid kolla om jag låst dörren, tyvärr hade jag inte gjort det en gång när jag var typ 13, så nu har det varit en mani i snart 40 år, är fysiskt lat om det inte är kul (typ spännande/adrenalinkickande), men kan sitta med hjärngymnastik (och jobb) i timmar (allt från Suduko till att installera nya IT-system), kan bli lätt periodiskt fanatiskt, som klockor, foto, sport, IT, bilar, kaffe... så jag vågar inte testa golf. Eller som min dotter sa: Pappa, hur många grejer kan man nörda in på på samma gång? Tyker särskrivning är särdeles jobbigt, och har svårt för engelska uttryck i svenska så som t.ex att jag tyckte tråden förresten (btw) var lite utanför ämnet (OT) innan jag upptäckte att det var livsstil (lifestyle) :)
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Hoppas ni fattar vad jag menar, satt här och tänkte lite på hur jag själv är som person. Kunde kanske bli kul och se hur vi är som personer, vi är ju redan som en stor familj här, så det kan inte vara så svårt att dela med sig med något som kanske inte alla redan vet. Vi sätter väl inget antal, hur många egenskaper man måste dela med sig, man väljer själv hur många man skriver upp.

Jag börjar.

1. Jag är inget stort Fan av vintern, blir mest deprimerad av skiten. För jag kan inte ha snö och is på min bil, har jag det måste jag ta bort allt, hur lite eller hur mycket det än är, så den är helt ren från snö och is. Antingen gör man det själv med varmt vatten och en hink, eller så åker man till en biltvätt.

2. Jag kan inte vara utan klocka mer än dom sekunderna det tar att byta till ny klocka. Är jag det så blir jag stressad och får ordentliga koncentrationssvårigheter.

3. Jag kan inte skita på utedass, är så jävla äckligt. Men andra ord så har jag svårt att vara på ställen som inte har rinnande vatten. Även svårt att äta mat, då man inte vet hur folk sköter sin hygien med att tvätta händerna osv.

4. Kan inte ligga sked, pust, blir för varmt så jag svettas som faen, så gud förbjude detta tilltag.

5. Är sjukligt rädd för ormar och hajar, fast ormar är nog den värsta fobin jag har, har dock lärt mig att se dom på TV iaf. När jag var yngre så var jag rädd och bada där det kunde finnas gäddor.

6. Har svårt att lämna saker ogjorda, kommer jag på något jag skall göra sent på kvällen vid 22.00 tiden, så kan jag inte vänta till dagen därpå, jag måste börja med det, tyvärr så kan det bli sent i säng då jag har svårt att lämna det oklart.

7. Måste alltid pinka precis innan jag lägger mig för att sova för annars har jag svårt att somna, har gjort det så länge jag kan minnas.

8. Har precis slutat med att borsta tänderna i 10 minuter detta höll jag nog på med i 30 år eller mer, pga detta så har jag borstat bort all emalj, nu borstar jag dom bara i 4 min då jag börjat använda eltandborste.

9. Är sjukligt morgonpigg, sällan eller jag kan nog säga nästan aldrig, att larmet ringer medans jag ligger och sover. Oftast har jag vaknat 5-10 minuter innan, fast ibland så har det faktiskt hänt, kors i taket.

10. Är sjukligt noggrann/petig med saker jag ger mig in i, hantverk, jobb etc. Blir det inte bra/perfekt så kan jag börja om fast det förmodligen är bättre än OK.

11. Envis som en Åsna, är jag ute i skogen för att plocka bär eller svamp så ger jag mig inte förrän jag är nöjd, Los Tantos kan ha tröttnat 5-6 timmar innan, så oftas när vi åker ut i skog och mark så åker vi i två bilar så hon kan åka hem när hon känner sig klar. Lika dant med fiske, kan vara ute hur lång tid som helst, att vara fiskfitta är inget man vill vara. Spelar jag något TV-spel, och jag spelar på en svårighetsgrad som jag inte har spelat innan, så ger jag mig inte förrän jag vunnit matchen eller klarat av banan, ibland kan klocka vara mycket innan jag lyckats.

12. Är besatt av fullset och tillbehör när jag skall köpa en klocka.

Finns säkert fler egenskaper jag har, både bra och dåliga, men det va dessa jag kom på just nu iaf.
Vi är fan lika på många punkter:)
 

SSL

Audemars
Kom på en ny grej. Måste ha 5-tal när jag ändrar volym. Heter det så? Volym 10-15-20-25 etc. Sjukt jobbigt ibland på datorn där d e svårt att få till det ibland.
 

Frobomm

Omega
Ta det lugnt med piller inför flygningar, ibland går det inte riktigt som man tänkt sig. Hade en patient som var enormt flygrädd som fick sömnpiller utskrivet av en läkare på en vårdcentral med orden "så kan du ta två så sover du hela resan".
Grejen med sömnpiller (som är en så kallad z-analog) är att om du inte somnar efter du tagit dom så kan saker och ting bli väldigt skeva, VÄLDIGT skeva. Slutade med att han fick ett så kallat varningskort av piloten där det stod att om han inte lugnade ner sig så skulle dom bli tvingade att gå ner på någon annan flygplats och han skulle själv få stå för samtliga kostnader. Stackarna förstod ju ingenting men det var tydligen någon som höll honom i ett järngrepp resten av resan, så han slapp i alla fall det.

Så se för guds skull till att det inte är sömntabletter ni frågar efter, utan någon bensodiazepin eller antihistamin, tror själv att Diazepam som någon nämnde tidigare är bäst lämpad på grund av dess långa halveringstid, beror ju helt klart på hur lång flygning det är iofs :)

För min egen del så har jag inte gått på en A-brunn sen jag kanske var 8 år. Det är förenat med livsfara att cykla bredvid mig, för kommer det en a-brunn så kastar jag mig åt sidan som en tokig.

Jag har nog aldrig gått under en stege, i alla fall inte vad jag kan minnas.

Jag är med andra ord enormt skrockfull!:)
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Får jag skjuta in en fråga till tex vaniljglass, hur går man bäst tillväga med att prata med en läkare om flygrädsla (antar att man ska bli undersökt)? Jag reser en hel del varje år och brukar dra i mig alldeles för mycket alkohol (läs svepa en flaska vin vid gaten) för att klara av ångesten jag får :(
Jag vet att jag kommer göra minst fyra resor detta år, och jag går redan nu runt med en klump i magen för att jag vet att jag måste flyga
 

Jonte73

Audemars
Får jag skjuta in en fråga till tex vaniljglass, hur går man bäst tillväga med att prata med en läkare om flygrädsla (antar att man ska bli undersökt)? Jag reser en hel del varje år och brukar dra i mig alldeles för mycket alkohol (läs svepa en flaska vin vid gaten) för att klara av ångesten jag får :(
Jag vet att jag kommer göra minst fyra resor detta år, och jag går redan nu runt med en klump i magen för att jag vet att jag måste flyga
Sprit är gott :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Får jag skjuta in en fråga till tex vaniljglass, hur går man bäst tillväga med att prata med en läkare om flygrädsla (antar att man ska bli undersökt)? Jag reser en hel del varje år och brukar dra i mig alldeles för mycket alkohol (läs svepa en flaska vin vid gaten) för att klara av ångesten jag får :(
Jag vet att jag kommer göra minst fyra resor detta år, och jag går redan nu runt med en klump i magen för att jag vet att jag måste flyga

Förklara hur du mår när du flyger, helt enkelt. Och hur det påverkar dig.

"Finns det något man kan göra åt det?", kan man fråga. Om läkaren fittar sig är det bara att gå till nästa, det är inga konstigheter att få sobril utskrivet i små doser - och så sällan.
 

Frobomm

Omega
Får jag skjuta in en fråga till tex vaniljglass, hur går man bäst tillväga med att prata med en läkare om flygrädsla (antar att man ska bli undersökt)? Jag reser en hel del varje år och brukar dra i mig alldeles för mycket alkohol (läs svepa en flaska vin vid gaten) för att klara av ångesten jag får :(
Jag vet att jag kommer göra minst fyra resor detta år, och jag går redan nu runt med en klump i magen för att jag vet att jag måste flyga


För min morsa som var enormt flygrädd funkade KBT väldigt bra, så det kanske kan vara någonting att titta på?
Tror inte direkt du kommer bli undersökt, utan kommer snarare ha ett samtal med läkaren. Skulle kanske inte direkt skylta med det där med alkoholen, då läkare i regel är sparsamma med att skriva ut bensodiazepiner nu mer sparsamma än förut. Att då börja prata om överkonsumtion av alkohol är någonting som kan vara lite alarmerande.
I övrigt tycker jag du klär dig propert, och förklarar sakligt att du ser det som ett hinder i din vardag som påverkar dig väldigt mycket. Har du ingen tidigare historia om missbruk som kan ses av läkaren så tror jag inte du kommer ha några problem att få någonting utskrivet. Och som det sagts tidigare, är du missnöjd med läkaren så får du helt enkelt gå till en annan.
Jag är egentligen inget fan av att "ge tips" inför läkarbesök, men för att bryta mot en regel så kan jag väl kanske tipsa om att du säger till läkaren att du redan testat andra preparat som inte är beroendeframkallande, exempelvis Atarax och Lergigan som är antihistaminer med en ångestlindrande effekt. Och säg att dessa inte funkade. Annars är det nog rätt troligt att en läkare kommer vilja börja med dessa läkemedel. Å andra sidan kan det ju faktiskt vara så att dessa läkemedel fungerar, men om din ångest är så pass påtaglig som du skriver så bör du nog ha något lite mer effektfullt :)
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Förklara hur du mår när du flyger, helt enkelt. Och hur det påverkar dig.

"Finns det något man kan göra åt det?", kan man fråga. Om läkaren fittar sig är det bara att gå till nästa, det är inga konstigheter att få sobril utskrivet i små doser - och så sällan.
Ska boka tid med min husläkare i veckan, hoppas att det går bra!
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
För min morsa som var enormt flygrädd funkade KBT väldigt bra, så det kanske kan vara någonting att titta på?
Tror inte direkt du kommer bli undersökt, utan kommer snarare ha ett samtal med läkaren. Skulle kanske inte direkt skylta med det där med alkoholen, då läkare i regel är sparsamma med att skriva ut bensodiazepiner nu mer sparsamma än förut. Att då börja prata om överkonsumtion av alkohol är någonting som kan vara lite alarmerande.
I övrigt tycker jag du klär dig propert, och förklarar sakligt att du ser det som ett hinder i din vardag som påverkar dig väldigt mycket. Har du ingen tidigare historia om missbruk som kan ses av läkaren så tror jag inte du kommer ha några problem att få någonting utskrivet. Och som det sagts tidigare, är du missnöjd med läkaren så får du helt enkelt gå till en annan.
Jag är egentligen inget fan av att "ge tips" inför läkarbesök, men för att bryta mot en regel så kan jag väl kanske tipsa om att du säger till läkaren att du redan testat andra preparat som inte är beroendeframkallande, exempelvis Atarax och Lergigan som är antihistaminer med en ångestlindrande effekt. Och säg att dessa inte funkade. Annars är det nog rätt troligt att en läkare kommer vilja börja med dessa läkemedel. Å andra sidan kan det ju faktiskt vara så att dessa läkemedel fungerar, men om din ångest är så pass påtaglig som du skriver så bör du nog ha något lite mer effektfullt :)
KBT är något jag kommer genomföra, nu är det bara för kortsiktigt att det ska hinna hjälpa!
Jag kommer vara ärlig med att jag tagit udden av ångesten med alkohol, jag tror inte på att ljuga nör jag får frågan vad jag försökt göra för att hjälpa rädslan. Missbrukare är jag inte haha, jag skulle aldrig ens få för mig att ens röka :) Klär mig propert etc gör jag alltid, tror jag kommer kunna ha en bra dialog med läkaren om vilka läkemedel som behövs om det nu blir aktuellt.

Tack så mycket för ditt svar och de vänliga orden! :)
 

Frobomm

Omega
KBT är något jag kommer genomföra, nu är det bara för kortsiktigt att det ska hinna hjälpa!
Jag kommer vara ärlig med att jag tagit udden av ångesten med alkohol, jag tror inte på att ljuga nör jag får frågan vad jag försökt göra för att hjälpa rädslan. Missbrukare är jag inte haha, jag skulle aldrig ens få för mig att ens röka :) Klär mig propert etc gör jag alltid, tror jag kommer kunna ha en bra dialog med läkaren om vilka läkemedel som behövs om det nu blir aktuellt.

Tack så mycket för ditt svar och de vänliga orden! :)


Tror absolut att du kommer ha en bra diskussion med din läkare! :)
Tänkte bara på en grej till, det är mycket möjligt att läkaren helt och hållet avslår allt som har med medicin att göra, och högt deklarerar hur otänkbart det är. Mitt råd då är att byta läkare, då flygrädsla är en stark anledning till att få något lugnande utskrivet. Men som sagt vissa läkare är livrädda för att ens prata om det, i vissa fall är ju detta positivt men ibland så får det negativ effekt för personer som faktiskt behöver dessa läkemedel.
Pratade faktiskt med en psykiatriker om detta senast igår och han ansåg att man absolut skulle skriva ut lugnande i fall av flygrädsla. Ibland kan det faktiskt vara så att personer som tagit någonting lugnande och sedan flugit, upplever att flygrädslan dämpas så pass att dom senare kan flyga utan att behöva medicinera. Antar att man på något sätt kör lite KBT på sig själv i och med att man faktiskt sätter sig på planet, men för en gångs skull kanske känner ett lugn istället för panik, och därför får en annan syn på sin flygrädsla. Men nu är jag trött och sluddrar nog mest, lycka till hos doktorn igen! :)
 

Jens

Greedo
Vilken styrka? Jag arbetar ju på apotek och träffar många kunder som får diverse utskrivet för flygfobi. Jag är faktiskt lite rådvill nu när jag själv ska be om ngt från doktorn. Vill inte bli helt utslagen utan lite lagom cool. :nailbiting: :cigar:
Sobril är för krymplingar och pensionärer. Xanor är det man ber om vid behov av lugnande. 0,5 till 1 mg och saken är biff.



J
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Jag älskar droger, risktagande och att försöka tämja kaos av hela min själ.

Status: Drog"fri" i 5år, alltid bältet på i bilen och fast anställd i 4 år.

Balans? Kakao? Alan Harper? Platon?
 
Tänker inte avslöja mina tvångstankar förutom att jag måste kunna vicka på tårna om jag har tagit på mig pjäxor. Men jag kan rekommendera en bra bok om hur det är att ha det riktigt, riktigt illa ställt med tvångstankar. Pelle är förresten också utomordentligt bra på att hålla föredrag.

mr-tourette-och-jag.jpg

Pelles bok är både rolig och väldigt informativ. Har inte hört honom föreläsa men har föreslagit det för chefen.
 
Lite mindre tvångstankar då och då :D

Annars brukar jag prata en del med mig själv, inte helt normalt kanske. o_O

Jag pratar mycket med katten Seiko. Ungefär som Pettson och Findus. Seiko svarar så nå´t ger det ju.
Allvarligt så kan det vara bra att höra sig själv säga vissa saker, sådant som man inte vill dela med andra. t.ex.
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Jag pratar mycket med katten Seiko. Ungefär som Pettson och Findus. Seiko svarar så nå´t ger det ju.
Allvarligt så kan det vara bra att höra sig själv säga vissa saker, sådant som man inte vill dela med andra. t.ex.

Kanske är rent terapeutiskt. Tänker ofta upp hypotetiska situationer och samtal och utför dom många gånger i mitt huvud, kan vara relaterat till jobb/karriär eller kanske känsliga samtal. Jag liksom förbereder mig själv inför att dom eventuellt dyker upp i framtiden.
 

Cryssarn

Rolex
spindlar, spindlar, spindlar. hur fan ska jag klara mig i Tennessee med brown recluse och änkan?!

måste alltid dra i dörren tre gånger för att försäkra mig om att den är låst.

skjuter upp saker till sista sekunden.

ofta svårt att bestämma mig
 

WiktorK

Omega
Jag är expert på onödig oro i min egen kropp..

Jag kan utan problem börja oroa mig ett par dagar innan t.ex. ett möte på jobbet. Där jag tror att det kan uppstå problem eller missnöje, kring något som jag gjort eller inte gjort..

Detta är fruktansvärt frustrerande och jag försöker jobba med det på daglig basis att komma tillrätta med.
 

CarlV

Cartier
Vad som hör hemma här, av mina egenheter, är;

# En dag utan klocka blir inte bra, har en extra klocka liggandes på jobbet. Problemet är att jag har 5 arbetsplatser, men jodå, en klocka ligger och väntar på var arbetsplats.

# Har en irriterande förmåga att ge bort vintageklockor till människor jag tycker om och som jag ser spår av klockintresse hos.
Lite som katten som presenterar mig en vacker nyfångad mus då och då.
Är bara jag som irriterar mig på detta när jag letar efter ett specifikt ur (visst faan, Janne har ju den).

# Kan inte låta bli att dra upp de flest av mina fungerande ur varje dygn. Det blir 50 talet klockor/dygn, Vägg och bordsur inräknat.
Det ger mig ganska stor tillfredsställelse och är ett bra tillfälle att se om något är fel med uren.

# Lite off topic så har jag väldigt mycket utrymme i hjärtat för våra vänner, djuren.
Började ta hand om fågelungar som 8-åring. Vi skaffade då en Dalmatiner som "räddade" alla fågelungar som försökt lämna boet och hamnat på marken. Jag hade som mest 5 ungfåglar att ta hand om. Detta har fortsatt och de senare åren har jag "räddat" ett antal katter från olämpliga miljöer och situationer. Min egen Seiko;
Seiko.jpg
Historien runt katten är följande; 2009 bodde tyska sommarturister i en stuga 1 km från mig. Familjen bestod av mor, far och 2 barn, 5 och 11 år gamla. Vi lärde känna varandra och var växelvis på middag hos varandra.
Familjen hade katten från april till september.
När de skulle åka hem så försökte pappa sparka ihjäl katten. (har jag pressat ur honom)
Detta resulterade i att jag hittade henne i min vedbod i slutet av september. Hon hade vänster bakben avsparkat, var utmärglad, döende och jag plockade av henne 87 fästingar.
Jag gav henne en chans genom att spjälka benet och lät henne bo i min vedbod, ordentligt inpackad i värmande låda med frigolit och en glödlampa. Gav henne mat och lite prat varje dag. Hon läkte ihop skapligt och piggade på sig bra. När kylan kom i oktober så tänkte jag att hon kunde få bo i kökshallen, men inte inne i stugan.
Efter 2 månader i kökshallen fick hon komma in i stugan då jag var hemma, men inte på natten.
Hursomhaver tog hon över så småningom och jag är nu hennes människa.
Hon bor nu inne och i stugans skönaste fåtölj!
Jag har en kattlucka i dörren till kökshallen, efter min förra katt, och hon lärde sig använda den.
Nu är stugan hennes och hon har skaffat sig ett litet revir runtomkring.
Hon är en fantastiskt trevlig katt, tillgiven och stillsam.
Jag älskar henne och hon ger samma känsla tillbaka.
Lite halt är hon, men springer, klättrar i träd och fångar möss.
Är alltid glad och tillgiven när jag kommer hem från arbetet.
2011 kom den tyska familjen tillbaka till sommarstugan. Jag tog med katten och förklarade hur hon och jag haft det sedan 2009. Gav familjen en räkning på kattmat för 2år och tog ifrån dom den nya sommarkatten, jag lade på mig en mycket ilsken min och var nog ganska hotfull.
Efter 1 månad fick jag 4000:- i ett kuvert i brevlådan. I kuvertet fanns även en ursäkt från pappan i familjen med en försäkran om att inga flera sommarkatter skulle införskaffas.
Familjen har varit i sin stuga 2012, utan sommarkatt.
Jag och Seiko har det bra, den andra sommarkatten bor hos min syster och har det fint. Den katten heter Tissot, namnet är jag skyldig till.
Människor som inte respekterar och hanterar djur väl har jag inte mycket till övers för.
Har i alla fall räddat 2 katter och fått en familj att sluta med sommarkatter, det känner jag en stolthet över.
Seiko ger mig mycket tillbaka och vi har det bra ihop.
Seiko har mycket tidsesxakta vanor och saker och ting händer nästan på minuten var dag.
Hon går lika exakt som en bra Seiko.
Jag hoppas vi får många flera minuter ihop.
Hon är ca. 4,5 år och om det går bra hänger hon med i 8 år till. Hon kanske överlever mig...
Hon har, tyvärr, inga speciella klockpreferenser utan stryker sig mot de klockor som finns i närheten.
Jag försöker prägla henne på mina 8 Seikos men det går inget vidare.
Dock reagerar hon på mina vitageur, de som tickar högst.
Ta hand om era djur!
Har även tagit hand om och adopterat bort andra katter.
Detta får vara med då katterna alla fått klocknamn.

# Allmänt så lever jag i nuet. Försöker unna mig sådant jag tycker om och trivs med.
Vid 55 så blev det en mazda miata
och en stenget
0533990847.jpg


Detta ogillas lite i mina trakter, här skall man vara arbetsam och sparsam. Lek är till för barn.
Jag arbetar endast motvilligt som lönearbetare och har handlat leksaker som syns. Så får bara storbönderna agera!
Livet é gött och till för att levas idag, inte imorgon, tycker jag.
 

CarlV

Cartier
Se våran liknar din!Hittades för två år sen en kall vinterdag i en snödriva. Cirka 5v veckor gammal. Blodig måsarna hade börjat hacka på honom. Matades med mjölkersättning varannan timme i tre veckor dygnet runt. Sov på en värmedyna. Vi fick liv i honom!
Visserligen har han kronisk kattsnuva men annars mår han bra! Går bar ut om det sol och över tio grader. När det inte
katt 014.JPG
blåser!
 

M021

Rolex
2-Faktor
1. Gråsuggor - Avskyr dessa kryp
2. Kackerlackor - Nästan värre än nummer ett
3. Döda möss - Värsta som finns är när mössen ligger döda utav anledning mitt på golvet, (möss överallt i Amsterdam)
4. Bajamajor/utedass - Funkar inte, går fetbort. Egentligen nummer ett.
5. Ljudet av en gaffel mot en tallrik
6. Folk som klipper naglarna på tåget/spårvagnen (har hänt minst 2ggr att någon inom 2meters radie har börjat sprätta naglar omkring sig, hur fan tänker man då? Ursäkta språket..)
7. Skräckfilmer - Pallar inte. Förstår inte grejen att skrämma upp sig själv helt i onödan.
 

Tapiren

Cartier
Får jag skjuta in en fråga till tex vaniljglass, hur går man bäst tillväga med att prata med en läkare om flygrädsla (antar att man ska bli undersökt)? Jag reser en hel del varje år och brukar dra i mig alldeles för mycket alkohol (läs svepa en flaska vin vid gaten) för att klara av ångesten jag får :(
Jag vet att jag kommer göra minst fyra resor detta år, och jag går redan nu runt med en klump i magen för att jag vet att jag måste flyga
Jag är nog på samma nivå som du är när det gäller flygning, senaste gångerna jag har "tvingats" till längre flygresor har jag besökt min läkare och berättat om problematiken, därefter har jag fått Sobril utskrivet. Ingen undersökning, mer än ett kort samtal kring problematiken.

Flygning är för mig... jag är relativt van, tidigare har jag väl gjort i alla fall 5-10 resor om året men nu är det väl något färre. Det finns inga incidenter eller liknande som ligger till grund för den enorma oroa jag känner innan, och under, en flygresa. Det blir inte bättre av att resesällskapen allt som oftast finner det ganska underhållande att retas, "vad var det där...?" och "oj, så ska det nog inte låta....?". Inte kul alls, jag ser poängen i att retas med någon som är lite orolig in för något, men inte någon som är uppriktigt livrädd.
 

Rojalisten

Panerai
Tar alltid på mig klockan sist utav allt när jag klär på mig, annars får jag en känsla utav att någon ska dö i min närhet...

Komplex på gymmet över att mina vader ser små ut, till skillnad från min annars i övrigt muskulösa kropp... Resulterar i att jag kör för mycket vader när det är leggday.

Går runt och stör mig på människor i Gasp kläder etc. Kan stå i flera minuter på gymmet och planerar hur dessa ska sjunka till botten med hjälp utav bildäck och cement!
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Komplex på gymmet över att mina vader ser små ut, till skillnad från min annars i övrigt muskulösa kropp... Resulterar i att jag kör för mycket vader när det är leggday.

Går runt och stör mig på människor i Gasp kläder etc. Kan stå i flera minuter på gymmet och planerar hur dessa ska sjunka till botten med hjälp utav bildäck och cement!

Haha. Det där känner man igen, båda sakerna.
Man kan ju nästan tro att vissa är sponsrade med tanke på hur det går runt och har allt ifrån senaste kollektionen, överstyr..
 
Topp