• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

jappdapi

Silver
2-Faktor
Är det någon som testat 4520v och jämför mot 4500v?

Min känsla är att 4500v hade lite för klumpig länk och upplevdes lite för stor på handleden om jag jämför med ”motsvarande” modell från AP/PP. Därav nyfiken på uppdateringen som skett
Hade faktiskt varit kul att testa 4520v om möjligheten ges. Annars kan man se skillnaderna i den tråden, Reddit. Vet inte om dem även får med att skinnbandet som är numera gjord av kalv istället för krokodil. Har även diskuterats flitigt ifall man ska byta ut nuvarande box med något såkallad resebox istället så dessa kommer ner till användning.. Ev nya boxen
 

kspatte

Basic
Hade faktiskt varit kul att testa 4520v om möjligheten ges. Annars kan man se skillnaderna i den tråden, Reddit. Vet inte om dem även får med att skinnbandet som är numera gjord av kalv istället för krokodil. Har även diskuterats flitigt ifall man ska byta ut nuvarande box med något såkallad resebox istället så dessa kommer ner till användning.. Ev nya boxen
Kikade lite på Reddit som du länkade till, jag tycker det ser ut att den nya kan upplevas lite mindre än 4500v, vilket för mig iaf skulle vara väldigt positivt. Får Nymans in dessa fortfarande?
 

RobHK

Basic
Tror det är marginell skillnad på 4520v länken, då det matchar hur mycket klockan är tunnare än 4500v. Störst skillnad på länk ska det vara på 5500v vs 5520v, då Chronon blev rejält mycket plattare, där är skillnaden klart märkbar.

Hade den gröne på armen nyss, kände ingen skillnad mot 4500v
 

Bilagor

  • IMG_8377.jpeg
    IMG_8377.jpeg
    475 KB · Visningar: 3

kspatte

Basic
Tror det är marginell skillnad på 4520v länken, då det matchar hur mycket klockan är tunnare än 4500v. Störst skillnad på länk ska det vara på 5500v vs 5520v, då Chronon blev rejält mycket plattare, där är skillnaden klart märkbar.

Hade den gröne på armen nyss, kände ingen skillnad mot 4500v
Testade du DT eller chronon?☺️
 

RobHK

Basic
Förstår inte flippandet när man är så nöjd måste jag säga? Känns väl mer värt att spara ihop till en till med tiden isåfall så man kan behålla något man är sjukt nöjd med. Något som inte används eller där man inte är nöjd är ju såklart en annan topic..
 

apelsin.med.urverk

Silver
2-Faktor
Förstår inte flippandet när man är så nöjd måste jag säga? Känns väl mer värt att spara ihop till en till med tiden isåfall så man kan behålla något man är sjukt nöjd med. Något som inte används eller där man inte är nöjd är ju såklart en annan topic..
Finns ingen logik i det här. Haft vissa referenser vid ett flertal tillfällen, men är kanske någon tristess som kickar in. Gillar att testa mycket också, och har en viss budget så därav en in en ut osv
 

daveid

Silver
2-Faktor
Någon som har koll på ungefär vad en service kan tänkas kosta för första generationens Vacheron Constantin Overseas 35mm?
 

steffe

Guld
Professional Dealer
2-Faktor
Någon som har koll på ungefär vad en service kan tänkas kosta för första generationens Vacheron Constantin Overseas 35mm?
VC har en bra offert-funktion på sin hemsida. Man får ett gäng frågor om man behöver något extra utöver en vanlig service (typ ny krona, ny länk, glas etc). Jag hoppade över allt extra och valde bara en standardservice. Fick då priset nedan :)


IMG_1473.png
 

steffe

Guld
Professional Dealer
2-Faktor
Väldigt smidigt måste jag säga.
Instämmer, superbra. Men VCs kundtjänst är utöver det vanliga. För ett tag sedan var jag sugen på en Fiftysix som en gråhandlare här i stan hade i lager, dock med fel box misstänkte jag. Mailade och frågade kring detta och fick då grym vägledning. De i princip intygade klockans äkthet också med hjälp av bilder och serienummer och önskade mig välkommen till VC-familjen. Imponerande tycker jag när man inte köper av AD. Tyvärr blev det inget köp just den gången men VC står jäkligt högt upp på wishlisten nu dels pga klockan som sådan men också upplevelsen de fördmedlar till sina kunder!
 

jappdapi

Silver
2-Faktor
Instämmer, superbra. Men VCs kundtjänst är utöver det vanliga. För ett tag sedan var jag sugen på en Fiftysix som en gråhandlare här i stan hade i lager, dock med fel box misstänkte jag. Mailade och frågade kring detta och fick då grym vägledning. De i princip intygade klockans äkthet också med hjälp av bilder och serienummer och önskade mig välkommen till VC-familjen. Imponerande tycker jag när man inte köper av AD. Tyvärr blev det inget köp just den gången men VC står jäkligt högt upp på wishlisten nu dels pga klockan som sådan men också upplevelsen de fördmedlar till sina kunder!
Jag delar verkligen samma uppfattning kring VCs bemötande. De är verkligen outstanding att ha göra med. Oavsett om man är spekulant eller inte är de väldigt måna om en när man kontaktar eller besöker dem. Där kan många andra märken verkligen ta efter.

Nu köpte jag min VCO från Storbritannien och blev väldigt väl omhändertagen på distans. Fått återkommande inbjudningar på olika event osv. Grymma rent ut sagt!
 

steffe

Guld
Professional Dealer
2-Faktor
Jag delar verkligen samma uppfattning kring VCs bemötande. De är verkligen outstanding att ha göra med. Oavsett om man är spekulant eller inte är de väldigt måna om en när man kontaktar eller besöker dem. Där kan många andra märken verkligen ta efter.

Nu köpte jag min VCO från Storbritannien och blev väldigt väl omhändertagen på distans. Fått återkommande inbjudningar på olika event osv. Grymma rent ut sagt!
Fan va kul! Nu kliar det lite efter en VC igen….
 
Topp