• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Jag besökte en butik i Deauville Frankrike och till min förvåning sålde de Vacheron. Denna fångade mitt öga när jag passerade som hastigast. En brun Overseas men med datumplaceringen kl.16:30 mot vanliga som har kl.15. Kan någon sprida ljus över vad detta kan vara? Tänkte att jag skulle kolla med hemsidan men hittar inte.
1000005734.jpg
Typ denna? 47040/000w/9500
IMG_6440.png
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Jag besökte en butik i Deauville Frankrike och till min förvåning sålde de Vacheron. Denna fångade mitt öga när jag passerade som hastigast. En brun Overseas men med datumplaceringen kl.16:30 mot vanliga som har kl.15. Kan någon sprida ljus över vad detta kan vara? Tänkte att jag skulle kolla med hemsidan men hittar inte.
1000005734.jpg
Det är en 47040. Har inte sett stålmodellen med brun tavla men i roseguld har man sett. Bilen ovan tyder mer på en grå urtavla, kan vara kontrasten som spökar.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Tack alla för svar. Ni har nog rätt att det är förra generationens Overseas 47040. Men då är det belysningen i butiken som gör den brun. Sonens reaktion var att det var en snygg brun färg. Dom hade även en blå dual time och en vit "vanlig".
1000005721.jpg
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Tack alla för svar. Ni har nog rätt att det är förra generationens Overseas 47040. Men då är det belysningen i butiken som gör den brun. Sonens reaktion var att det var en snygg brun färg. Dom hade även en blå dual time och en vit "vanlig".
1000005721.jpg
DT är riktigt läcker. Kan tycka emellanåt att urtavlan är ganska ”plåtrig” och ibland vacker.
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Citerar mig själv.

Före:
IMG_3815.png


Efter:
IMG_4045.png
Blir genuint nyfiken om det är verkligen rätt väg att gå. VC har tydligen höjt priserna ytterliga sen början på juni. Fick precis reda på det. Höjningen är ca 5,3%. Ovan ser ni 2022 och 2023. Dessa höjningar är helt orationella i mitt tycke. Tyvärr har inte Nymans samma kollektion som dem hade ovan. Vore trevligare med likadan skärmdump.

IMG_7036.png
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Blir genuint nyfiken om det är verkligen rätt väg att gå. VC har tydligen höjt priserna ytterliga sen början på juni. Fick precis reda på det. Höjningen är ca 5,3%. Ovan ser ni 2022 och 2023. Dessa höjningar är helt orationella i mitt tycke. Tyvärr har inte Nymans samma kollektion som dem hade ovan. Vore trevligare med likadan skärmdump.

IMG_7036.png
4500v vs 4520v. Beror väl lite på om man tycker att uppdateringarna är motiverade
 

kspatte

Breitling
Är det någon som testat 4520v och jämför mot 4500v?

Min känsla är att 4500v hade lite för klumpig länk och upplevdes lite för stor på handleden om jag jämför med ”motsvarande” modell från AP/PP. Därav nyfiken på uppdateringen som skett
 

Alexander

Panerai
2-Faktor
Är det någon som testat 4520v och jämför mot 4500v?

Min känsla är att 4500v hade lite för klumpig länk och upplevdes lite för stor på handleden om jag jämför med ”motsvarande” modell från AP/PP. Därav nyfiken på uppdateringen som skett
Också nyfiken på svaret här. Tror dock att den upplevda skillnaden är marginell men överlåter det till någon som faktiskt klämt.
 

ante_77

Panerai
2-Faktor
Är det någon som testat 4520v och jämför mot 4500v?

Min känsla är att 4500v hade lite för klumpig länk och upplevdes lite för stor på handleden om jag jämför med ”motsvarande” modell från AP/PP. Därav nyfiken på uppdateringen som skett

Personligen tycker jag att det inte är så mycket att förbättra på 4500v, men det beror nog på vad man har burit innan man provar
 
Topp