• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

daveid

Silver
2-Faktor
VC har en bra offert-funktion på sin hemsida. Man får ett gäng frågor om man behöver något extra utöver en vanlig service (typ ny krona, ny länk, glas etc). Jag hoppade över allt extra och valde bara en standardservice. Fick då priset nedan :)


IMG_1473.png
Stort tack för hjälpoen, bra offert-funktion. Känns lite för dyrt, hade dom legat i Rolex prisklass för en service hade jag kunnat tänka mig en. :D
 

SWC

Guld
Pledge Member
2-Faktor
VC har en bra offert-funktion på sin hemsida. Man får ett gäng frågor om man behöver något extra utöver en vanlig service (typ ny krona, ny länk, glas etc). Jag hoppade över allt extra och valde bara en standardservice. Fick då priset nedan :)


IMG_1473.png

Väldigt sällan det slutar med std service när det kommer till VC. (Både moderna och Neo)
 

carlmartin

Guld
2-Faktor
Proportionerna är bättre på 40, framförallt i det att bandet är i smalaste laget vs boetten på 36. Om de hade kört 20mm på den lilla så hade de typ behålligt proportionerna. Men trots det hade åtminstone jag använt 36mm betydligt mer så den skulle jag (kommer jag) välja.

Om man ska gå på 40mm så tycker jag gulguldaren är roligare

Edit: är du på Nymans och provar?
 

Utopian Time

Basic
Paneristi
Professional Dealer
2-Faktor
Proportionerna är bättre på 40, framförallt i det att bandet är i smalaste laget vs boetten på 36. Om de hade kört 20mm på den lilla så hade de typ behålligt proportionerna. Men trots det hade åtminstone jag använt 36mm betydligt mer så den skulle jag (kommer jag) välja.

Om man ska gå på 40mm så tycker jag gulguldaren är roligare

Edit: är du på Nymans och provar?

Ja var där för någon vecka sen och provade, och nu funderar jag, och jag märker på kommentarerna att även folk här är splittrade :D, inte helt lätt. Men är mycket sugen på denna som bröllopsklocka.
 

carlmartin

Guld
2-Faktor
Ja var där för någon vecka sen och provade, och nu funderar jag, och jag märker på kommentarerna att även folk här är splittrade :D, inte helt lätt. Men är mycket sugen på denna som bröllopsklocka.
Jag har provat båda så många gånger så jag har slutat räkna. Den stora är ju härlig men man får nog fundera på hur man skulle använda dom. De är ju inte direkt gratis även om jag antar att man kan få lite incitament för att köpa i sve..

Hade de vitguldarna inne också?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Intressant att så många gillar fickur på handleden? Ser ju helt tokigt ut på alla vis. Både estetiskt och historiskt?
 

Utopian Time

Basic
Paneristi
Professional Dealer
2-Faktor
Jag har provat båda så många gånger så jag har slutat räkna. Den stora är ju härlig men man får nog fundera på hur man skulle använda dom. De är ju inte direkt gratis även om jag antar att man kan få lite incitament för att köpa i sve..

Hade de vitguldarna inne också?
Ja de hade alla inne, provade även denna som jag också gillade
 

Bilagor

  • IMG_2557.jpeg
    IMG_2557.jpeg
    309.8 KB · Visningar: 1

jappdapi

Silver
2-Faktor
Hiss eller diss för den nya boxen? Tycker den nya kan verkligen komma till användning. Typ något fint souvenir/klockställ men samtidigt så försvinner den ”lyxiga” känslan av att få en gedigen klocklåda gjord av trä.

Dåvarande
1725089128693.jpeg


Nuvarande
IMG_7273.jpeg


Både bilder tagna från nätet.
 

steffe

Guld
Professional Dealer
2-Faktor
Hiss eller diss för den nya boxen? Tycker den nya kan verkligen komma till användning. Typ något fint souvenir/klockställ men samtidigt så försvinner den ”lyxiga” känslan av att få en gedigen klocklåda gjord av trä.

Dåvarande
1725089128693.jpeg


Nuvarande
IMG_7273.jpeg


Både bilder tagna från nätet.
Den nya kan ändå komma till användning som du säger, vilket är kul. Hade dock förväntat mig mer lyx om jag köpt en ny VC.
Varför slutade de med boxen nedan?! Den gav riktigt fin premium-känsla tycker jag :)


vacheron-constantin-overseas-dualtime-ref-7900v-stainless-steel-blue-dial-box-papers-bj-2019-l...jpg
 
Topp