Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Älskar den tavlan. Har du bättre bild?Visserligen igår, men saknar ju datum på klockan, så kan inte spela någon roll
Glömde f.ö byta klocka innan träningen, brukar inte ha med denna på gymmet
![]()
Den är finÄlskar den tavlan. Har du bättre bild?![]()
Föredrar helt klart utan datum. Riktigt snygg!Visserligen igår, men saknar ju datum på klockan, så kan inte spela någon roll
![]()
Där är den igen. Vidhåller att 2000V är bäst i sitt (integrerad länk-)skrå.Visserligen igår, men saknar ju datum på klockan, så kan inte spela någon roll
![]()
Sjukt cool, stort grattis!Sedan ett par dagar är jag med VC, inte onöjd hittills.
![]()
Kul med någon som vågar se bortom stål och "sport". Den där är helt otroligt bra, hatten av.Sedan ett par dagar är jag med VC, inte onöjd hittills.
![]()
Brutal!!Sedan ett par dagar är jag med VC, inte onöjd hittills.
![]()
Storlek på handleden? Vill minnas att det där är ej rejäl pjäs (för att vara en dressklocka) och av bilden att döma ser det fruktansvärt bra ut. Hur harmoniskt som helst.
Drygt 18cm. Hade samma oro själv, tom när jag testade i butik, men oron är som bortblåst när jag använt den lite mer. Finns bilder bakåt i tråden från innan jag tog över denStorlek på handleden? Vill minnas att det där är ej rejäl pjäs (för att vara en dressklocka) och av bilden att döma ser det fruktansvärt bra ut. Hur harmoniskt som helst.![]()
Är i Macau och gamblar, precis brevid ingången till hotellet ligger en VC butik, strövande in och till min förvåning fanns ett otroligt utbud av Overseas klockor, man kan ju heltklart konstatera att hypen är över med långa väntetider. Provade denna, grym storleksmässigt, tunn och fin, men inte helt övertygad av kompositionen i tavlan![]()
![]()
Hur är priserna vs EU?Är i Macau och gamblar, precis brevid ingången till hotellet ligger en VC butik, strövande in och till min förvåning fanns ett otroligt utbud av Overseas klockor, man kan ju heltklart konstatera att hypen är över med långa väntetider. Provade denna, grym storleksmässigt, tunn och fin, men inte helt övertygad av kompositionen i tavlan![]()
![]()
4520 listar 66’€ enl VC hemsida, den I Macau är märkt 515.000mop (ca 61,6’€)Hur är priserna vs EU?
Överlag verkar de faktiskt va lite rabatt mot HK i många butiker här, typ Cartier, Tiffany etcHur är priserna vs EU?
AHHHHHHHHHHHH (panik-ringer Nymans)![]()
222 re-issue släppt i stål! Listar 32000CHF. Lär väl vara exakt precis helt omöjlig att få tag på. Ser riktigt schysst ut. 7,95mm tunn och 37mm i diameter.
https://www.vacheron-constantin.com/ww/en/collections/historiques/4200h-222a-b934.html
Boutique-exklusiv, tyvärr!AHHHHHHHHHHHH (panik-ringer Nymans)
Herregud vad bra.![]()
222 re-issue släppt i stål! Listar 32000CHF. Lär väl vara exakt precis helt omöjlig att få tag på. Ser riktigt schysst ut. 7,95mm tunn och 37mm i diameter.
https://www.vacheron-constantin.com/ww/en/collections/historiques/4200h-222a-b934.html
Jisses så vackert! Sälja allt och köpa en sån? Herregud.![]()
€36,4k i Sverige, vad det nu spelar för roll givet att vi inte har någon boutique![]()
Hur tillgänglig tror du denna blir?€36,4k i Sverige, vad det nu spelar för roll givet att vi inte har någon boutique
Tror du behöver spendera en näve pengar på sånt som inte är så kul, exempelvis enorma ”dressklockor”Hur tillgänglig tror du denna blir?
Drygt…. Känns som en drömklocka. Inte så farligt dyrt heller.Tror du behöver spendera en näve pengar på sånt som inte är så kul, exempelvis enorma ”dressklockor”
![]()
Det där är för sjukt alltså...Tror du behöver spendera en näve pengar på sånt som inte är så kul, exempelvis enorma ”dressklockor”
![]()
Kopian blev väl inte så mycket bättre än originalet? Känns mer typ Eterna än VC. Lite kul men bör inte få vara med i finrummet.![]()