• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Tänkte höra med VC-expertpanel, om det är någon som testat både 47040 och 4500 och har lite inputs om de upplevs väldigt olika på armen? 🙏

Fått ett väldans sug 🙃 Testade en 47040 för en massa år sedan o gillade den skarpt.

Även om någon har några inputs/idéer om de två modellerna så mottages det ju tacksamt med 🙏
Haft några 47040, 49150 samt en 7900 (samma boett som 4500, typ)
De sitter rätt liknande på armen, men den senare boetten känns lite mer genomarbetad imho, mer exklusiv helt enkelt.

DSC07316.jpeg
dscf3131.jpeg
DSCF2268.jpeg

Haft några 47040, 49150 samt en 7900 (samma boett som 4500, typ)
De sitter rätt liknande på armen, men den senare boetten känns lite mer genomarbetad imho, mer exklusiv helt enkelt.

DSC07316.jpeg
dscf3131.jpeg
DSCF2268.jpeg
Stort tack 🙏
Upplever du länken är lika bra eller bättre på de nya, 3e gen? (Bortsett från den uppenbara fördelen med ”quick-shift”)

Stort tack 🙏
Upplever du länken är lika bra eller bättre på de nya, 3e gen? (Bortsett från den uppenbara fördelen med ”quick-shift”)
Svårt döma länken. Köpte 7900 helt ny, blir inte rättvist att jämföra med en väl inkörd.

Men bortsett från det uppenbara har både gen 2 och 3 av Overseas länkar i världsklass. Tycker ärligt att de står i en klass över både Nautilus och Royal Oak.

Svårt döma länken. Köpte 7900 helt ny, blir inte rättvist att jämföra med en väl inkörd.

Men bortsett från det uppenbara har både gen 2 och 3 av Overseas länkar i världsklass. Tycker ärligt att de står i en klass över både Nautilus och Royal Oak.
Tänkte höra med VC-expertpanel, om det är någon som testat både 47040 och 4500 och har lite inputs om de upplevs väldigt olika på armen? 🙏

Fått ett väldans sug 🙃 Testade en 47040 för en massa år sedan o gillade den skarpt.

Även om någon har några inputs/idéer om de två modellerna så mottages det ju tacksamt med 🙏
Håller med Chrisse och kan tillägga att länken på 47040 upplevs tyngre och klumpigare än tredje generationens som både är nättare och har fantastiska funktioner som mikrolåsjustering på enkelt sätt om man bortser från det även enkla bandbytet

Denna ska du kunna köpa typ över dagen via deras E-boutique. Visa ditt intresse så kontaktar de dig.
Det var det jag gjorde. Sa att jag är intresserad av att köpa en Overseas och dom registrerade mitt intresse. Dom sa att dom återkommer sen då en sådan finns tillgänglig. Antar att dom i första hand prioterar inhemska kunder....

Det var det jag gjorde. Sa att jag är intresserad av att köpa en Overseas och dom registrerade mitt intresse. Dom sa att dom återkommer sen då en sådan finns tillgänglig. Antar att dom i första hand prioterar inhemska kunder....
Jag syftade direkt hos VC. In på deras hemsida. https://www.vacheron-constantin.com/au/en/secure/boutique-appointment.html

Går hur bra som helst för VC att skicka klockan. Börja med att ta kontakt så löser sig resten.

Edit: Tyskland bör vara enklast.

Stort lycka till! Kan du tänka dig en begagnad så kan du fynda i relation till nytt, speciellt med svart tavla. Men det har du säkert koll på 😉
Tack 🙌En snabb sökning på chrono24 visar att en ny från 2023 går för drygt 28.000€. Så kansle man sparar lite där. Själv hade jag bara som tanke att NÅGONGÅNG få vara den första ägaren till ett ur. En Rolex eller Patek har jag inget problem att köpa beg. Men Vacheron...

Tack 🙌En snabb sökning på chrono24 visar att en ny från 2023 går för drygt 28.000€. Så kansle man sparar lite där. Själv hade jag bara som tanke att NÅGONGÅNG få vara den första ägaren till ett ur. En Rolex eller Patek har jag inget problem att köpa beg. Men Vacheron...
Jag förstår känsla och har själv varit där med precis likadan klocka dock med blå tavla.

Glöm inte att c24 tar 6,5% i avgift. Hittar du en betrodd säljare, kan du dra bort minst 6,5% samt något mer om du givetvis köper utanför c24. Gör din research bara och glöm inte att marknaden ser lite annorlunda ut i dag.

4500 är den bästa klockan jag har ägt. 💯

1000053415.png

Finns det någon som har erfarenheten av att köpa VC direkt från åf? Hur länge tog det isf?
För min del tog det ett år, med kanske tre besök i deras boutique och när jag väl fick den var det ren tur då de just fått in en samma dag jag kom och besökte butiken. Detta var en blå 7900.

Men detta var för ett par år sedan, och hypen har väl lagt sig nu förhoppningsvis.

Som någon skrev ovan skulle jag inte avksriva deras e-butik. Hade flera samtal och korrespondens med en ytterst trevlig dam därifrån när jag var på jakt. Fick erbjudanden om en blå Fiftysix bland annat men nådde inte riktigt fram till en Overseas via den kanalen men hon hintade om att chanserna skulle öka om jag kunde tänka mig att köpa något åt min "lovely wife" också.

Är det någon som fått tag på mer information om tillgängligheten på stål-222an? Eller kanske haft någon lycka i att försöka få tag på en och information om att de kommer få tag på en? Jag har uppfattningen av att den kanske går att få tag på ändå, så de kanske planerar att producera rätt många?

Är det någon som fått tag på mer information om tillgängligheten på stål-222an? Eller kanske haft någon lycka i att försöka få tag på en och information om att de kommer få tag på en? Jag har uppfattningen av att den kanske går att få tag på ändå, så de kanske planerar att producera rätt många?
Jag ska få återkoppling i mars/april, lät inte helt omöjligt…

Fantastiskt. Hur / vilken kontaktväg tar man? Via Nymans eller direkt?
Skickat in en request via deras formulär men lär ju inte räcka långt...
Jag hade en kontakt på Vacheron sen tidigare då jag efterfrågade en annan klocka, så jag skrev till henne direkt. Men återkoppling i mars/april betyder så klart ingenting… men jag lovar att skriva resultatet här :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp