Både 49150 och den nyaste 5500 är 42,5mm.Hade för mig att kronografen är 42mm.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Både 49150 och den nyaste 5500 är 42,5mm.Hade för mig att kronografen är 42mm.
Hade för mig att kronografen är 42mm.
Kronografen har jag provat. Tyckte också att den var för stor!
![]()
![]()
Kronografen är väl 42mm?Kronografen är 40 mm och jag känner inte att den är i minsta laget, tvärtom. Jag hade nog kunna se den i 38 mm också.
Kronografen är väl 42mm?
Men ja den ser stor ut på dig @Aarrgghh
Edit: missade svaren om 40 vs 42mm.
42,5 enligt @Palenkovich . Dvs rätt stor skillnad ner till 37mm tex.Ja jag tror dom två är 42mm. Och mina armar är tunna som glasnudlar.
Ja jag tror dom två är 42mm. Och mina armar är tunna som glasnudlar.
Nja, döm inte ut era chanser helt.. Nu har förvisso @Aarrgghh provat och tyckt det är för stort, men handledform gör mycket utöver bara omkretsen. Tex. @Apansson har taniga handleder likt era, men hans ganska platta handleder gjorde (i mitt tycke) att både hans tidigare VC OSC 49150 på 42.5 mm och Rolex Exp2 216570 på 42mm satt riktigt bra..42,5 enligt @Palenkovich . Dvs rätt stor skillnad ner till 37mm tex.
Haha ja det är mina med. Det mesta över 40mm sitter kasst tyvärr.
42,5 mm är den senaste Overseas kronografen och den innan är 42 (den han har provat och lagt upp bilder på) Tror för övrigt att en 37 sitter bra på honom, kronon såg väldigt stor ut på hans handled även i verkligheten och inte bra på bild.Kronografen är 40 mm och jag känner inte att den är i minsta laget, tvärtom. Jag hade nog kunna se den i 38 mm också.
Vad är det för fel på den pluswatch har ute på c24? (antar att du har kollat den) Nyservad och ser väl finfin ut?Tack. Det var egentligen bara det jag ville höra!![]()
Vad är det för fel på den pluswatch har ute på c24? (antar att du har kollat den) Nyservad och ser väl finfin ut?
http://www.chrono24.se/vacheroncons...2001--37mm--just-serviced-3222--id6089810.htm
Aha! Synd.Den är tydligen reserverad enl plus watch.
@CliffÄr lite sugen på en Overseas och funderar på att införskaffa en Overseas Dual Time då jag inte alls gillar den nya designen. Velar lite mellan "deep stream" varianten med grå tavla och den mönstrade svarta tavlan. Nån som äger eller har ägt en och har lite åsikter?
Är lite sugen på en Overseas och funderar på att införskaffa en Overseas Dual Time då jag inte alls gillar den nya designen. Velar lite mellan "deep stream" varianten med grå tavla och den mönstrade svarta tavlan. Nån som äger eller har ägt en och har lite åsikter?
#bringingsexybackSaknade den så mycket så jag nästan blev nostalgisk, men nu fick den äntligen komma ur kassaskåpet
![]()
Var köper man bäst en VC? Billiga i Ryssland över disk verkar det som. Men dit vågar man sig ju inte?![]()
Grejen är ju att man verkar i tid och otid kunna hugga en overseas chrono för 90-100k där över disk. Ny. Och <90 i skick 1 alla c24 ifrån trusted seller.Varför inte? Har flera vänner som bott och arbetat i Ryssland och som vittnar om ett (i storstäderna) modernt land.
Skulle "min" klocka vara 10 lök billigare av en känd rysk handlare hade jag lätt tagit en weekend i Moskva för mellanskillnaden.
Har också kollat på dom ryska priserna, har känt mig lite kluven av nån anledning. Väldigt frestande priser däreemot, inte aktuellt för mig än men i framtiden.Grejen är ju att man verkar i tid och otid kunna hugga en overseas chrono för 90-100k där över disk. Ny. Och <90 i skick 1 alla c24 ifrån trusted seller.
Men du har nog fasen en poäng![]()
Jam Fr nog bli en weekend till Moskva till höstenHar också kollat på dom ryska priserna, har känt mig lite kluven av nån anledning. Väldigt frestande priser däreemot, inte aktuellt för mig än men i framtiden.
Är det gen 3 chrono du har kollat på?
Grejen är ju att man verkar i tid och otid kunna hugga en overseas chrono för 90-100k där över disk. Ny. Och <90 i skick 1 alla c24 ifrån trusted seller.
Men du har nog fasen en poäng![]()
Rätt kul upplevelse att ta in på lyxhotell, festa/livsnjuta/shoppa i en helg - komma hem med en brutal klocka och ändå gå "under budget".![]()
Låter ju nästan för bra
Har börjat kolla flyg, får se om det blir av i september![]()
Glöm inte att det är visum som gäller för Ryssland! Enligt uppgift från flera kollegor på jobbet är det både dyrt och tidskrävande att ordna, väl där är tydligen allt billigt.Låter ju nästan för bra
Har börjat kolla flyg, får se om det blir av i september![]()