• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Ibland får man bara ta och uppskatta vilken jäkla bra klocka man får för priset av en modern stålsportis från Rolex.
20180814_124658.jpg
 

A$H

Omega
Ibland får man bara ta och uppskatta vilken jäkla bra klocka man får för priset av en modern stålsportis från Rolex.
20180814_124658.jpg

Mycket nöjd att jag kan posta i denna tråden. Tack för en trevlig affär @Palenkovich :):):)

C29F3747-4145-423A-A7AD-F1CC27886819.jpeg

Riktigt snygga! Båda modellerna har växt i mina ögon i det sista. Hur bärs den storleksmässigt? Hur långt är det från lug to lug eller hur stora handleder har ni? Hade varit intressant att veta med tanke på att jag idag har Speedmaster Professional som är 42 mm och 48 mm lug-to-lug med dryga 16 cm runt handleden.
 

Zingo77

Cartier
2-Faktor
Riktigt snygga! Båda modellerna har växt i mina ögon i det sista. Hur bärs den storleksmässigt? Hur långt är det från lug to lug eller hur stora handleder har ni? Hade varit intressant att veta med tanke på att jag idag har Speedmaster Professional som är 42 mm och 48 mm lug-to-lug med dryga 16 cm runt handleden.
Har ca 17-17,5 cm handled och Overseas Chronon sitter fin-fint på min handled. Om du har vägarna förbi Västkusten så kan du prova klockan och bedömma själv. Skicka mig ett PM i så fall så hittar vi tid och plats.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Med det där argumentet kanske det är värt att koll upp lite närmre! Vad har denna skönhet för referens (och finns det andra färgval också)?

Stort tack på förhand!
47040 är referensen. Finns i blå, grå, svart och min silvervita. :)

Riktigt snygga! Båda modellerna har växt i mina ögon i det sista. Hur bärs den storleksmässigt? Hur långt är det från lug to lug eller hur stora handleder har ni? Hade varit intressant att veta med tanke på att jag idag har Speedmaster Professional som är 42 mm och 48 mm lug-to-lug med dryga 16 cm runt handleden.
Vet inte vad den mäter lug till lug men bärs helt perfekt på mig med 18.5cm handled i mitt tycke den klockan som burits bäst på mig även om det är svårt att få till på bild.
@mglaum har mycket mindre handleder typ 16.5 om jag minns rätt och har en svart som han bar upp väldigt bra också tyckte jag. Bifogar dålig bild som visar hur tunn den är
20180823_074616.jpg
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt snygga! Båda modellerna har växt i mina ögon i det sista. Hur bärs den storleksmässigt? Hur långt är det från lug to lug eller hur stora handleder har ni? Hade varit intressant att veta med tanke på att jag idag har Speedmaster Professional som är 42 mm och 48 mm lug-to-lug med dryga 16 cm runt handleden.

Jag har 16 cm handleder och tycker att min första generationens Overseas Chrono, 49140 - 39mm, sitter perfekt. Kan tillägga att jag tycker att 42mm (49150) blir för stor för mig - vilket är synd då jag tycket den länken är snyggare.

Om jag någon gång skulle bli OWG så är detta lågoddsaren... :)

20180131_084001-jpg.725121
 

mglaum

Panerai
47040 är referensen. Finns i blå, grå, svart och min silvervita. :)


Vet inte vad den mäter lug till lug men bärs helt perfekt på mig med 18.5cm handled i mitt tycke den klockan som burits bäst på mig även om det är svårt att få till på bild.
@mglaum har mycket mindre handleder typ 16.5 om jag minns rätt och har en svart som han bar upp väldigt bra också tyckte jag. Bifogar dålig bild som visar hur tunn den är
20180823_074616.jpg
Mycket riktigt, jag har 16.5 cm handled, fungerar väldigt bra tycker jag. Det enda jag hade velat ändra med 47040 är någon typ av microjustering i länken.
IMG_20180816_131147.jpg
 

Zingo77

Cartier
2-Faktor
Varvar ner efter jobbveckan och njuter av en grym urtavla. Den är verkligen helt fantastisk IMHO! Att jag ens övervägde en Daytona igen kan jag inte förstå. Den här är en riktig rysare i jämförelse. Trevlig helg på er VC älskare!
EE9F437C-3F59-43D2-80EE-8886127A5CDD.jpeg
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Varvar ner efter jobbveckan och njuter av en grym urtavla. Den är verkligen helt fantastisk IMHO! Att jag ens övervägde en Daytona igen kan jag inte förstå. Den här är en riktig rysare i jämförelse. Trevlig helg på er VC älskare!
EE9F437C-3F59-43D2-80EE-8886127A5CDD.jpeg
Jag måste f-n vara masochist som ens är inne och kollar.. Du har helt rätt, fullständigt magisk pjäs!
 

A$H

Omega
Har ca 17-17,5 cm handled och Overseas Chronon sitter fin-fint på min handled. Om du har vägarna förbi Västkusten så kan du prova klockan och bedömma själv. Skicka mig ett PM i så fall så hittar vi tid och plats.

Tack, det hade varit kul!

47040 är referensen. Finns i blå, grå, svart och min silvervita. :)


Vet inte vad den mäter lug till lug men bärs helt perfekt på mig med 18.5cm handled i mitt tycke den klockan som burits bäst på mig även om det är svårt att få till på bild.
@mglaum har mycket mindre handleder typ 16.5 om jag minns rätt och har en svart som han bar upp väldigt bra också tyckte jag. Bifogar dålig bild som visar hur tunn den är
20180823_074616.jpg

Jag har 16 cm handleder och tycker att min första generationens Overseas Chrono, 49140 - 39mm, sitter perfekt. Kan tillägga att jag tycker att 42mm (49150) blir för stor för mig - vilket är synd då jag tycket den länken är snyggare.

Om jag någon gång skulle bli OWG så är detta lågoddsaren... :)

20180131_084001-jpg.725121

Mycket riktigt, jag har 16.5 cm handled, fungerar väldigt bra tycker jag. Det enda jag hade velat ändra med 47040 är någon typ av microjustering i länken.
IMG_20180816_131147.jpg


Tack ska ni ha för bilder och info:) Ni får se till att lägga upp lite oftare så att mitt sug ökar!
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Börjar bli dax att serva den här rackarn, inte servad sen den blev utplockad 08:facepalm: men den är hursomhelst värd den troligtvis höga kostnaden..
image.jpg
Jag har för mig att den kostnaden inte var så saftig? Vad för pris @Bas var det du fick från VC för fullservice när du var i kontakt med dem?

För min VCO 42042 fick jag information att fullservice låg på 650€ enligt VC.
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Jag har för mig att den kostnaden inte var så saftig? Vad för pris @Bas var det du fick från VC för fullservice när du var i kontakt med dem?

För min VCO 42042 fick jag information att fullservice låg på 650€ enligt VC.
Kollade igenom konversationen igen med VC... Tydligen var det från 670€ för fullservice.

Den finns det väl ett ”skräckscenario” där det kostade betydligt fler tusenlappar. Tror det var ett rotorbyte inblandat.. @mglaum?
 

DonaldCliff

Cartier
47040 är referensen. Finns i blå, grå, svart och min silvervita. :)


Vet inte vad den mäter lug till lug men bärs helt perfekt på mig med 18.5cm handled i mitt tycke den klockan som burits bäst på mig även om det är svårt att få till på bild.
@mglaum har mycket mindre handleder typ 16.5 om jag minns rätt och har en svart som han bar upp väldigt bra också tyckte jag. Bifogar dålig bild som visar hur tunn den är
20180823_074616.jpg
Fram med måttbandet nu:)
 
Topp