• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

mglaum

Panerai
IMG_20180828_123247.jpg
 

Zingo77

Cartier
2-Faktor
Tänker köpa ett läderband till min VC Overseas Chronograph ref. 49150. Nymans Ur vill 5 500 kr för det. Ett helt ok pris men har ändå försökt hitta någon internationell säljare men gått bet på det. Har ni några tips?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Tänker köpa ett läderband till min VC Overseas Chronograph ref. 49150. Nymans Ur vill 5 500 kr för det. Ett helt ok pris men har ändå försökt hitta någon internationell säljare men gått bet på det. Har ni några tips?
Kolla gärna med Krons ur. De var bra att ha och göra med när jag köpte nytt, iofs till en JLC. Jag tyckte det var skönt att slippa byta själv. Det finns alltid en oro att man klantar till det.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Jag kan nog faktiskt inte annat än att hålla med dig. Man får mycket klocka för pengarna hos Vacheron Constantin.

Vet du om men kan slänga på gummi på den äldre Overseas boetten?
Vet faktiskt inte. Tror inte det finns originalgummi iaf :) sjukt nöjd med denna. Synd att den kommer behöva lämna så småningom. Första jag ska köpa åter som Ica-handlare sen
 

Stbg

Omega
Jag har mer eller mindre bestämt mig för att slå till på en Overseas inom 6 mån. Jag sitter och väger mellan en blå Dual time och 3-handaren. Vänder mig hit för att få lite input, vad hade ni valt?
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Jag har mer eller mindre bestämt mig för att slå till på en Overseas inom 6 mån. Jag sitter och väger mellan en blå Dual time och 3-handaren. Vänder mig hit för att få lite input, vad hade ni valt?
Det är jättesvårt att svara på det. Själv har jag en kronograf men dual timer har sin charm den med. Om du inte känner att du har mera nytta av en av komplikationerna än den andra så är det tycke och smak som får avgöra och då är det svårt att ge någon objektiv input.
 

Apansson

Torpare
Jag har mer eller mindre bestämt mig för att slå till på en Overseas inom 6 mån. Jag sitter och väger mellan en blå Dual time och 3-handaren. Vänder mig hit för att få lite input, vad hade ni valt?
Den (inte så jätte numera) nya blå trehandaren är grym. Magisk tavla irl. Synd att de inte gjorde datumfönstret i samma färg som tavlan.
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Jag har mer eller mindre bestämt mig för att slå till på en Overseas inom 6 mån. Jag sitter och väger mellan en blå Dual time och 3-handaren. Vänder mig hit för att få lite input, vad hade ni valt?
Om jag skulle varit i dina skor skulle valet varit lätt -> time only. Posta gärna bilder på de klockorna du velar mellan. Precis som @Apansson är inne på ovan är den nya trehandaren grym!

Så fram med bilderna.
 
Topp