• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Gör sig verkligen superbra med subsekund. Kör!!
Ja riktigt smarrig, dessutom grym på både lädret och gummit också!
Stål-Rolex priser :greedy:
Skärmavbild 2018-12-25 kl. 23.21.58.png

66e2eae6938d7ad54f3364710c73df11.jpg

Senast ändrad:
Sitter och drömmer mig bort och svävar iväg lite genom att spana in Vacherons Metiers d'art-serie ... wow säger jag bara ...

Tyvärr lånade bilder från Google ...

vacheron1.jpg

vacheron2.jpg

vacheron3.jpg

vacheron4.jpg

vacheron5.jpg
På ett sätt trevliga/roliga klockor men känns primärt som dessa är tillverkade för den asiatiska marknaden? Inget jag personligen skulle sporta på den lokala pizzerian...

På ett sätt trevliga/roliga klockor men känns primärt som dessa är tillverkade för den asiatiska marknaden? Inget jag personligen skulle sporta på den lokala pizzerian...
Nja, snarare som dressare skulle jag säga. Slira in på välgörenhetsgalan i svinsnygg smoking med en av dessa runt handleden, där snackar vi!

Googlade lite nu och flertalet av dessa dinkor som är på bild refererar till den kinesiska kalendern och dess tolvåriga cykel med djurnamn; zodiaken. Det är ju hur som helst grymma klockor. Bodde själv i kina ngt år i min ungdom och rekommenderar det starkt till alla er ungdomar på KS. Får ni möjlighet att jobba i Kina så gör det under en period.

Dont do it !!
Din tavla är såå mycket finare och mer VC
Do it! Mellan just dessa två så är gen 3 snyggare och mer praktisk.

Härligt med polarisering! Jag älskar verkligen andra generationen men faktum är att det jag saknar i den återfinns i den tredje generationen, vilket primärt är möjligheten till läder och gummi på ett smidigt sätt, riktigt in-house, högre RDM, glasbaksida, möjlighet att köpa den ny. Jag ägde gummi till andra generationen tidigare men det var ingen hit för mig så det såldes snabbt.

Om du menar rent estetiskt så är det givetvis en smaksak men jag håller med om att bifogad pressbild inte är speciellt övertygande, men den är väldigt fin i verkligheten.
Gillar inte dessa 40-talsvisare och simpel sunburst på en såpass arbetad och modern klocka. Även index ser vintage ut för mig.

Hallå kära klockvänner. Är lite sugen på att testa en 3e generationens overseas. Någon som har koll på hur pass känsliga urverken är i förhållande till typ AP Royal Oak? Är det mycket strul med dom lr tickar dom på utan krångel generellt?
Med vänlig hälsning, Brakan

Härligt med polarisering! Jag älskar verkligen andra generationen men faktum är att det jag saknar i den återfinns i den tredje generationen, vilket primärt är möjligheten till läder och gummi på ett smidigt sätt, riktigt in-house, högre RDM, glasbaksida, möjlighet att köpa den ny. Jag ägde gummi till andra generationen tidigare men det var ingen hit för mig så det såldes snabbt.
Just 3 hands varianten av gen 3 tycker jag är snyggare och har mer att erbjuda än gen 2 varianten, skulle frågan gälla chrono varianterna så hade det varit svårare, men tror att gen 3 hade vunnit där också. I gen 3 verkar dom ha steppat upp på det mesta.

Gillar inte dessa 40-talsvisare och simpel sunburst på en såpass arbetad och modern klocka. Även index ser vintage ut för mig.
Har du sett tavlan i verkligheten eller utgår du från bilder? Det finns två olika finishes på tavlan, själva sunbursten självklart men även den inre ringen vid markeringarna leker med ljuset annorlunda än sunbursten gör. Vet inte om detta är simplare att utföra än AP motsvarigheten.

Om du byter mot den blå-tavlade gen 3 så säger jag kör på!
Den blå är riktigt härlig i färgen.

Hallå kära klockvänner. Är lite sugen på att testa en 3e generationens overseas. Någon som har koll på hur pass känsliga urverken är i förhållande till typ AP Royal Oak? Är det mycket strul med dom lr tickar dom på utan krångel generellt?
Med vänlig hälsning, Brakan
Har googlat runt lite tidigare när jag funderat på samma sak, länkar till ett inlägg jag hittade då. Klockorna har kanske inte funnits ute tillräckligt länge för att verkligen bli testade.
Finns fler trådar och recensioner på samma sida som jag länkar till om du söker vidare.

https://forums.watchuseek.com/f381/...ron-constantin-overseas-3-hander-4612011.html

Just 3 hands varianten av gen 3 tycker jag är snyggare och har mer att erbjuda än gen 2 varianten, skulle frågan gälla chrono varianterna så hade det varit svårare, men tror att gen 3 hade vunnit där också. I gen 3 verkar dom ha steppat upp på det mesta.

Har du sett tavlan i verkligheten eller utgår du från bilder? Det finns två olika finishes på tavlan, själva sunbursten självklart men även den inre ringen vid markeringarna leker med ljuset annorlunda än sunbursten gör. Vet inte om detta är simplare att utföra än AP motsvarigheten.

Den blå är riktigt härlig i färgen.
Jo det är en klart simplare och för mig fulare tavelfinish.

Om du byter mot den blå-tavlade gen 3 så säger jag kör på!
Den bruna är det jag specifikt är intresserad av. Det är givetvis en smaksak men jag gillar den.
Hade du sett den i verkligheten eller bara på bilder?
Inte sett den irl. Dock fortfarande samma finish.
Den är ju om inte annat betydligt enklare om man jämför med tavlorna inom samma segment; Royal Oak, Polo S, Aquanaut, Nautilus och Laureato.

Tillbaka
Topp