Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Cool,kul med en annorlunda VC!Ett tag sen sist men nu får Toledon vara med igen...
![]()
Ett tag sen sist men nu får Toledon vara med igen...
![]()
Läcker! Årtal?
Bästa tavlan, jag vet. Stort grattis till en riktig klocka!Äntligen kan man lägga upp lite bilder i denna tråd. Helt magisk tavla...![]()
Någon som har koll på vilka färger på gummi det finns?
Nu vill jag inte att detta misstas för att jag kritiserar dig, men ser inte Fiftysix ut att vara ett par mm för stor i förhållande till tavlan? På de produktbilder jag har sett så verkar den vara mer balanserad än vad din bild ger intrycket av. Tråkigt om så hade varit fallet, för jag tycker att det ser ut att vara en väldigt trevlig klocka, speciellt i guld.ALS är fina klockor! Lite Vacheron från test förra veckan:
![]()
![]()
![]()
![]()
Hmm, det var inget jag tänkte på när jag provade. Ska in igen sen när de fått in den i stål (de hade sålt en precis några dagar innan jag var där), och kan försöka komma ihåg att ta lite fler bilder då.Nu vill jag inte att detta misstas för att jag kritiserar dig, men ser inte Fiftysix ut att vara ett par mm för stor i förhållande till tavlan? På de produktbilder jag har sett så verkar den vara mer balanserad än vad din bild ger intrycket av. Tråkigt om så hade varit fallet, för jag tycker att det ser ut att vara en väldigt trevlig klocka, speciellt i guld.
Om du får tillfälle så släng upp lite bilder, det har varit alldeles för få Fiftysix bilder i tråden! Om jag inte minns fel så har jag för mig att den lokala ADn hade just stålreferensen, så jag får väl gå förbi skyltfönstret och ta en närmre titt. Men baserat på din bild så får jag lite märklig magkänsla av den.Hmm, det var inget jag tänkte på när jag provade. Ska in igen sen när de fått in den i stål (de hade sålt en precis några dagar innan jag var där), och kan försöka komma ihåg att ta lite fler bilder då.
Klippte du den på LW?Införskaffade en 47040 i dag. Den sitter ruskigt bra på handleden. Oerhört prisvärd klocka, sett till konkurrenterna
![]()
YesKlippte du den på LW?
Var inne och klämde på den idag men skulle visst inte sovit på saken
Grattis! Välkommen i klubben.Införskaffade en 47040 i dag. Den sitter ruskigt bra på handleden. Oerhört prisvärd klocka, sett till konkurrenterna
![]()
Den kan dom inte haft inne länge, tycker jag kollar deras sida flitigt.Klippte du den på LW?
Fotade du inte? Hade varit intressant att se. Vilken ref har denna?Testade en blå 37mm VC Overseas häromdagen och satt verkligen som en smäck på mig, tycker dock att det är riktigt tråkigt att de marknadsför den som en damklocka.
Vilket gör att den bara finns med blå tavla och subsekund om man inte vill ha strössel på
Hade gärna sett den med lite komplikationer på!
Länken/lädret och gummit var riktigt bra och easy-change systemet var ju magiskt både på band och viklås
![]()
Fotade tyvärr ingenting, är denna referens:Fotade du inte? Hade varit intressant att se. Vilken ref har denna?
Overseas 49140 idag.
Kanske den enda av mina klockor där jag faktiskt gillar att behöva ställa om datum efter att inte ha använd det på ett tag - det klickar så distinkt i datumhjulen, speciellt när både 10-tal och entalsskivan hoppar samtidigt...
![]()
Jisses vilka fantastiska klockor. Vilket privilegium.ALS är fina klockor! Lite Vacheron från test förra veckan:
![]()
![]()
![]()
![]()
Sist jag var inne där, vilket i och för sig är ett tag sedan, sade de till mig att de får in otroligt många klockor som inte hinner komma upp på hemsidan innan de säljs vidare. Så om man vill hänga med i vad de har i butiken så får man besöka dem och inte förlita sig på hemsidan. Detta kan ju ha ändrats sedan dess eller så sade de bara så för att de vill ha fler potentiella köpare som kommer dit, det är svårare att säga nej till en klocka som sitter på handleden i butiken än en man ser på bild på nätetDen kan dom inte haft inne länge, tycker jag kollar deras sida flitigt.
Fast jag tyckte att den var dösnygg med subsekund!!Testade en blå 37mm VC Overseas häromdagen och satt verkligen som en smäck på mig, tycker dock att det är riktigt tråkigt att de marknadsför den som en damklocka.
Vilket gör att den bara finns med blå tavla och subsekund om man inte vill ha strössel på
Hade gärna sett den med lite komplikationer på!
Länken/lädret och gummit var riktigt bra och easy-change systemet var ju magiskt både på band och viklås
![]()
Så är det ju.Sist jag var inne där, vilket i och för sig är ett tag sedan, sade de till mig att de får in otroligt många klockor som inte hinner komma upp på hemsidan innan de säljs vidare. Så om man vill hänga med i vad de har i butiken så får man besöka dem och inte förlita sig på hemsidan. Detta kan ju ha ändrats sedan dess eller så sade de bara så för att de vill ha fler potentiella köpare som kommer dit, det är svårare att säga nej till en klocka som sitter på handleden i butiken än en man ser på bild på nätet![]()
Finns att testa på LW och Nymans.Jisses vilka fantastiska klockor. Vilket privilegium.
Gör sig verkligen superbra med subsekund. Kör!!