• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Gillar elegansen det tillför när boetten täcker en relativ liten del av handledens ovansida. Skulle nog velat ha ovan i 34 mm helst. Speciellt om det varit en klassisk tvåhandare.
God illustrering av en av de preferenser som kan skilja individer emellan; hur stor del av klockan som täcker handledens ovansida.
Håller med dig om att VC:n ovan säkert skulle göra sig jättebra på dig i 34mm medan jag hade upplevt den som för liten på min egen handled.

4500V :bookworm:
IMG_20200105_214411.jpg

Snuskigt bra!

Trehandaren stod utöver urverk för det stora lyftet vad gäller Gen 3 medan Gen 2-chronon fortfarande i mitt tycke spöar Gen 3:s dito (även om trean förstås är förbaskat fin den med)..
Tack! Såhär lite mer än ett år sen inköp måste jag säga att jag är riktigt nöjd. Personligen gillar jag Gen 2 tre-handare 47040 som jag även ägt, men föredrar så gott som allt i generation tre även om dom är lite bulkiga. Perpetual calendern står högst på önskelistan om jag skulle haft en miljon över.

Ni menar "Watches and wonders" - SIHH's nya namn. Det får 10/10 facepalms av mig. (Men jag förstår varför man gör det).
Vet om att de ändrade namn när de bytte datum och började samarbeta med Basel, men tror flera fattar vad jag menar när jag skriver SIHH även om det egentligen är fel.

Hur som helst får vi nog inga nyheter nu i januari utan får snällt vänta till april.

Ni menar "Watches and wonders" - SIHH's nya namn. Det får 10/10 facepalms av mig. (Men jag förstår varför man gör det).
Vet om att de ändrade namn när de bytte datum och började samarbeta med Basel, men tror flera fattar vad jag menar när jag skriver SIHH även om det egentligen är fel.

Hur som helst får vi nog inga nyheter nu i januari utan får snällt vänta till april.
Förkortningen SIHH är dessutom roligare och att skriva ut än WaW, om någon oinsatt vän skulle vilja gå igenom min posthistorik.

Va inte ute efter att sätta dit dig. Mer raljera över namnbytet som (iaf jag tycker) är för taskigt...

Förkortningen SIHH är dessutom roligare och att skriva ut än WaW, om någon oinsatt vän skulle vilja gå igenom min posthistorik.

Och har roligare anor och ett överlag bättre namn. Men allt är ”upplevelser” inom marknadsföring nuförtiden...

Va inte ute efter att sätta dit dig. Mer raljera över namnbytet som (iaf jag tycker) är för taskigt...

Och har roligare anor och ett överlag bättre namn. Men allt är ”upplevelser” inom marknadsföring nuförtiden...
Det är väl också delvis en följd av förändringar inom marknadsföringen för att den ska ge mer effekt. Nu kan jag ingenting om branschen, men namnet "Watches and Wonders" skapar nog mer reaktioner på nätet för speciellt inbjudna KOIs än SIHH som låter lika gammalt och traditionellt som VC.

Det är väl också delvis en följd av förändringar inom marknadsföringen för att den ska ge mer effekt. Nu kan jag ingenting om branschen, men namnet "Watches and Wonders" skapar nog mer reaktioner på nätet för speciellt inbjudna KOIs än SIHH som låter lika gammalt och traditionellt som VC.

Ja, det handlar såklart om att attrahera nya målgrupper...

Fattade det så ingen fara, kan bli lite fyrkantig i text så svårt att tolka. Men håller helt med om att namnbyte är till det sämre.

Tillbaka
Topp